Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Tricks
#19219
Heb de knoop doorgehakt en gekozen voor de KDC-W9537U ipv de KVT-729DVD. Reden is dat ik met de KDC-W9537U ook ipod kan beluisteren, ik nog niet zo lang geleden een garmin gekocht heb, en niet denk dat ik veel dvd's zou gaan bekijken in de wagen...

Dusjah, dan vind ik het een beetje zonde om dat extra te geld te geven aan iets waar je eigelijk niet volledig gebruik van gaat maken (ook al ziet zo'n schermpje er natuurlijk niet slecht uit, en is de bediening waarschijnlijk dik in orde).

Ik heb ergens begin volgende week het toestelletje binnen, en zal dan eerst en vooral kijken wat voor bose-systeem ik in de wagen heb zodat ik bij Charlotte het juiste tussenstuk kan kopen.

Daarna zal ik hier proberen een kleine review neer te planten, moesten er geinteresseerden zijn! :wink:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hij is dus vandaag aangekomen, en aangezien ik op technisch vlak niet echt een wonder ben heb ik wel enkele vragen;

In mijn tt heb ik volgende 3 stekkers:

Afbeelding

En mijn radio heeft volgende 2 'aansluitingen':

Afbeelding

Ik kan enkel de zwarte stekker van mijn tt in 1 van die aansluitingen steken, die rode en de blauw/groen/geel gaan er uiteraard niet in. De radio krijgt stroom via die ene stekker, en ik neem aan dat de uit/ingangen naar de speakers via die andere gaan? Want ik heb een cd ingestoken, en ik kreeg er geen geluid uit...

Kan iemand mij hier wat meer info over geven aub?

Dan heb ik ook nog volgende radio-kabel in de tt:

Afbeelding

En die kan ook niet in deze stekker van de radio:

Afbeelding

Ik neem aan dat je hier wel een 'adapter' voor zal vinden zeker?
Laatst gewijzigd door Tricks op wo nov 28, 2007 11:54, 4 keer totaal gewijzigd.
door Jerry
#19221
Hoi Tricks,

Mooie headunit, kan me voorstellen dat je hier voor kiest, zal mooi staan in je TT. Ik zou zelf ook niet kiezen voor een klapcherm, dit komt naar mijn idee niet ten goede aan de verkeersveiligheid, voor jezelf en anderen. Wat wel een voordeel van een dvd speler (zonder scherm) is dat je op een dvd veel mp3's of wma's kunt branden en afluisteren en muziek dvd's kunt afspellen, dit maakt een ipod(afhankelijk van het geheugen) misschien overbodig.

Desondanks mooie apparaat....
Gebruikersavatar
door Tricks
#19222
Jerry schreef:Hoi Tricks,

Wat wel een voordeel van een dvd speler (zonder scherm) is dat je op een dvd veel mp3's of wma's kunt branden en afluisteren en muziek dvd's kunt afspellen, dit maakt een ipod(afhankelijk van het geheugen) misschien overbodig.

Desondanks mooie apparaat....
Heb je gelijk in, maar ik heb al een ipod video met 80 gb dus daarom ook is een dvd receiver op dat gebied overbodig voor mij. (idd zoals je zei afhankelijk van het geheugen)
Gebruikersavatar
door Tricks
#19463
Even omhoog voor nieuwe post.
Gebruikersavatar
door charlotte
#19464
Er is inderdaad een interface voor te krijgen, Ik zal je een PB sturen. De antenne stekker heb ik ook voor je, dat is meteen een versterker en kost 19,90.

gr.
charlotte
Gebruikersavatar
door Tricks
#19958
Heb ondertussen de adapter aangekregen en aangesloten, maar...nog steeds geen geluid. Het rare is dat er totaal NIETS door die boxen komt, nog niet eens ruis. Iemand een idee?
door allewijn
#19959
Tricks:

De stekker met de drie kleurtjes bevat het volgende:
De 8 polige: Is voor de originele audi wisselaar
De 1e 6 polige: Is voor options, zoals carkit
De 2e 6 polige: Hier zitten 2 line outs in verwerkt: Front en rear. Bij non-bose wordt enkel de rear line out gebruikt, die loopt naar de rechter achterspeaker, waarop een origineel versterkertje zit, en vanaf dat versterkertje loopt het dan naar de rechter en linker achterspeaker. De voorspeakers worden rechtstreeks vanuit de radio aangestuurt door het blok bóven het driekleurige blok.
Bij full-bose lopen zowel de front- als de rear-line out naar een bose-versterker en vandaaruit naar alle speakers.

Jij hebt een adapter kabel nodig, rekening houdend met non-bose of full-bose.
Die adapterkabel de je nodig hebt als je géén bose had:
Afbeelding

Verder nog de zwarte afdekplaatjes voor aan de zijkanten van de radio, omdat die smaller is dan origineel:
Afbeelding

Alles hier te vinden: http://www.caraudiodirect.co.uk/audi-19 ... 4_345.html

Als je WÉL bose hebt, dan staat het hier: http://www.caraudiodirect.co.uk/audi-wi ... 4_681.html

Voor wat betreft je aansluiting van je antenne die niet past: Een simpel verloop voor 5 euro bij de halfords is wat jij nodig hebt.

Snap je het?
Gebruikersavatar
door Tricks
#19962
Allewijn, bedankt voor je reply. Ik DENK dat ik alles goed heb aangesloten heb foto's toegevoegd.

Dus zoals je ziet de gekleurde stekker van de tt in de rode van de adapter, en het andere uiteinde in het 'stekkergat' van de autoradio. Dan de zwarte stekker van de tt in het andere 'stekkergat'.

Afbeelding

Afbeelding

en dat adaptertje voor de radio heb ik ook:

Afbeelding

Dit zou normaal toch in orde moeten zijn? Of zie jij iets dat niet klopt? En ik blijf het raar vinden dat er echt TOTAAL niets uit die boxen komt...
door allewijn
#19968
Je hebt het blauwe stekkertje niet aangesloten. Dat is het AMP-remote draadje!
JE BOSE-versterker krijgt dus nu géén signaal dattie aan moet gaan. Dus helemaal GEEN geluid, want je versterker staat niet aan!
Gebruikersavatar
door Tricks
#19969
allewijn schreef:Je hebt het blauwe stekkertje niet aangesloten. Dat is het AMP-remote draadje!
JE BOSE-versterker krijgt dus nu géén signaal dattie aan moet gaan. Dus helemaal GEEN geluid, want je versterker staat niet aan!
Allewijn, bedankt! Ik heb geluid! :D

Ik zit wel nog met 1 probleem, namelijk mijn radio. Als ik een post wil instellen kan hij zich niet vastzetten op een bepalde frequentie, hij gaat dus van begin naar einde de frequenties af en stopt nergens. Misschien dat dat komt omdat ik dat blauwe kabeltje nog niet bevestigd heb?

Afbeelding

Maar waar moet ik dat dan aan koppelen?
Gebruikersavatar
door Ferdi
#19974
dit probleem heb ik ook, heb de http://www.pioneer.nl/nl/products/25/12 ... index.html ,
alles doet het echter de radio instelling begrijp ik niet zo goed. Er is FM1, FM2, FM3 en AM. En hij kan maar
2-3 zendertjes installeren in totaal...dit klopt natuurlijk niet. Wat gaat er fout? Ook als ik manueel zoek,
kom ik niet andere zender tegen dan die 2-3 :smt039
door allewijn
#19978
Heb ik jou even goed op weg geholpen of niet TRICKS???
Haha, ik zie het gebak wel verschijnen!

Over de antenne: Jij hebt gekozen voor een verloopje met iets van een versterkertje erin, dat blauwe draadje zal je dan ook aan moeten sluiten, dat is zeg maar dan de '+', de '-' pakt ie via de kern.
De draad sluit je aan op een 'antenne output' op je aftermarket radio, dus zo'n aansluiting waarop je ook het signaal van electrisch uitschuibare antennes zet (je weet wel, van die vreselijk foute grote dingen die vaak uit een kofferklep electrisch opkomen).

Je had trouwens niet voor dit verloop hoeven kiezen, wat goedkoper had ook gekund bij halfords ofzo, zoals dit:
Afbeelding
Maargoed, als je deze werkend krijg heb je misschien nog wel beter ontvangst!

Gaat ook dit weer lukken?

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door Alain Michel
#19979
De 8-polige is voor de audi wisselaar ,godverdomme , en ik maar zoeken naar een zwarte ronde kabel met pinnetjes zoals die eruitziet achter de linkerachtervleugel , ben eens bezig alle overtollige bekabeling eruit te halen (audio welteverstaan) maar die vond ik niet . leuk toch zo'n forum waar je alles kan achterhalen.
zoals op jullie afbeelding gaat dat makkelijk ,bij mijn TT gingen de achterste boxen niet toen ik 'm kocht ,wisselaar ging niet , en een wirwar aan kabels bij de aansluiting ,er zat nog een halve kabel tussen voor een i-pod ook ,de vorige neuskoteraar had doodleuk de kabels doorgeknipt.. Nu heb ik wisselaar uitgebouwd ,evenals de versterker en zit met de pioneer DEH P 88 rs met interne versterker. enkel mijn centerspeaker doet het niet ? en nog juist de kabel van de wisselaar uitbouwen dus.
Afbeelding
door Jerry
#19989
allewijn schreef:Heb ik jou even goed op weg geholpen of niet TRICKS???
Haha, ik zie het gebak wel verschijnen!

Over de antenne: Jij hebt gekozen voor een verloopje met iets van een versterkertje erin, dat blauwe draadje zal je dan ook aan moeten sluiten, dat is zeg maar dan de '+', de '-' pakt ie via de kern.
De draad sluit je aan op een 'antenne output' op je aftermarket radio, dus zo'n aansluiting waarop je ook het signaal van electrisch uitschuibare antennes zet (je weet wel, van die vreselijk foute grote dingen die vaak uit een kofferklep electrisch opkomen).

Je had trouwens niet voor dit verloop hoeven kiezen, wat goedkoper had ook gekund bij halfords ofzo, zoals dit:
Afbeelding
Maargoed, als je deze werkend krijg heb je misschien nog wel beter ontvangst!

Gaat ook dit weer lukken?

Gr.

Tim
Tim,

Ook ik heb het probleem dat ik 1 a 2 zenders ontvang op de radio, ik heb net als Tricks zo'n antenneversterker geprobeerd maar geen resultaat. Nu heb ik een raamantenne gekocht met versterker maar ook daar wordt het er niet beter van.... (uiteraard op de 12V aangesloten) wat voor opties heb ik nog meer....radio doet het uistekend in de auto van mijn vrouw.... Ik heb een JVC KD-DV5010 headunit.

Gr. Jerry
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]