Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door robbyrr
#19784
Eindelijk alles binnen:
Turbo stage3 kit:
Afbeelding
Afbeelding
competitie-drijstangen en gesmede zuigers:
Afbeelding
FMIC:
Afbeelding

Alleen heb nog geen goed adresje om alles in te laten bouwen.....nou kan ik wel naar kronenburg of van biesheuvel gaan,maar dat is echt een stuk duurder.....weet iemand van jullie niet een adresje dat ervaring heeft en echt aan te raden is???

Bij voorbaat dank!!..

Groeten,
Robby
door emanuel
#19795
Hmm, eerst een berg mooi spul bestellen en dan pas iemand gaan zoeken die het in kan bouwen ? Lijkt me niet helemaal de handigste volgorde. Als je eerst iemand zoekt met ervaring had die meteen wat tips kunnen geven over wat wel en wat niet te vervangen. Het ziet er goed uit hoor wat je gekocht hebt, maar of je alles nodig hebt? Je intercooler ziet er trouwens wat vreemd uit, ik zie ze meestal met de in en uitgang tegenover elkaar ipv naast elkaar.
door tenbrey
#19797
Een maatje van me kan het eventueel wel installeren.
Maar even een vraagje, welk merk enz komt de turbo van?
Ik heb toen der tijd ook gekeken naar turbo kits.
Maar ERG veel immitatie spul wat aantrekkelijk klinkt, maar vaak zo kapot loopt :roll:
door robbyrr
#19803
Het is de T3 T4 Turbocharger Turbo A/R .50 (lijkt precies op de gt28rs het is een goede turbo,heb een kenis die precies hetzelfde heeft.
ja,de intercooler is idd anders dan die van forge maar hij is wel degelijk voor de 180 pk fwd versie.
Ja,ik dacht eerst om alles via een autosport bedrijf te laten bestellen enzo,maar dan was ik zeker 1500 a 2000 euro meer kwijt,en het is allemaal nieuw en goed spul dus dat is weer geld in mn zak..:D...maargoed...hou me nog steeds aanbevolen voor goede bedrijven...
@tenbrey:heeft ie een bedrijf?..
door tenbrey
#19807
robbyrr schreef:Het is de T3 T4 Turbocharger Turbo A/R .50 (lijkt precies op de gt28rs het is een goede turbo,heb een kenis die precies hetzelfde heeft.
ja,de intercooler is idd anders dan die van forge maar hij is wel degelijk voor de 180 pk fwd versie.
Ja,ik dacht eerst om alles via een autosport bedrijf te laten bestellen enzo,maar dan was ik zeker 1500 a 2000 euro meer kwijt,en het is allemaal nieuw en goed spul dus dat is weer geld in mn zak..:D...maargoed...hou me nog steeds aanbevolen voor goede bedrijven...
@tenbrey:heeft ie een bedrijf?..


Ja, vanvught-tuning.nl :lol:
door robbyrr
#19824
hmm...ziet er op t eerste gezicht wel leuk uit,alleen ik zie geen projecten met een 1.8T..hij zal het ongetwijfeld wel kunnen hoor.Jammer dat het helemaal in groningen is(ik woon zelf in breda)Maar het is idd wel een optie.Bedankt!!!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#19826
bel htt uit veghel is. Effe op google zoeken.
door robbyrr
#19847
toevallig had ik ze al een mailtje gestuurd,ik had er al eens van gehoord,dat de monteur bij kronenburg had gewerkt of iets dergelijks...lijkt me wel een goed bedrijf.
Bedankt voor de tip.
door Niall
#19849
Deze schijnt heel erg goed te zijn:

Autobedrijf Heemskerk
Chistiaan Huijgensweg 9
2408 AJ Alphen aan den Rijn
Telefoon: 0172-435922


Zij hebben meerdere extreme projectjes gedaan :wink:
door robbyrr
#25529
Nou,het is eindelijk zo ver....motor is eruit en er gaat zoveel aan gedaan worden....
-kop gevlakt en geflowd.
-uitgeboord dus overmaat gesmede zuigers en competitiedrijfstangen
-racekoppeling/drukgroep/vliegwiel (alles word ook uitgebalanceerd-krukas/vliegwiel e.d.)
-turbotronics T3/T4 turbo
-FMIC
-440CC injectoren
-overal siliconen verbindingen
-andere koppakking met speciale bouten
-overal nieuwe lagers(krukas/drijfstang e.d.)
-Verstevigde motorsteunen tot 500PK
-Na 1500km inrijden laten mappen bij JD

En vast nog veel meer waar ik even niet op kom....het heeft ff geduurt maar t projectje is begonnen..:D....
't word gedaan door ATEC tuning in riddrkerk...hele aardige mensen die echt verstand van tuning hebben.
motor is er helemaal uit hier...'t is dus begonnen...zal wel meer foto's posten als ik de gelegenheid heb om ze te maken..:)..
Afbeelding
Gebruikersavatar
door screamer
#25531
Super gaaf! Ben zelf ook aan het kijken om zoiets met de tijd te gaan doen. Zit te denken aan een Garret GT28R(S) turbo, siliconen slangen, frontmount intercooler, grotere injectoren. Maar waarschijnlijk gaat daar bij komen andere drijfstangen en zuigers. Weet niet of de standaard zullen volstaan. Wil opzich niet veel verder gaan dan 280 'a 300 pk max. En eigenlijk wil ik alles zelf doen.

Hoeveel vermogen denk je uit te komen (zo te zien had je standaard 180 pk)? En hoe veel tijd gaat het inbeslag nemen?


Groeten,

Guy
door robbyrr
#25533
zie pm..:)...vermogen gaat tussen 350 en 400 pk zitten en helaas omdat er nog wat spullen besteld moeten worden en de kop bewerkt moet gaan worden duurt t iets langer maar ben m zeker een maandje kwijt.Als je ook een 180 pk versie hebt dan zul je zeker andere drijfstangen en zuigers moeten kopen en er komen nog wel extra andere kosten bij,maar bij mij had mijn blok toch al bijna 200.000km gelopen dus een revisie zat er toch al aan te komen,dus vandaar dat ik alles laat nakijken en vervangen en aanpassen op het grote aantal pk's...als je het doet kan je het beter in 1 keer goed doen...;)..

Groeten,

robby
door Niall
#25534
Robby,

Waarom geen IHI turbo, zoals JD had op z'n Leon???
door robbyrr
#25542
Dat was eigenlijk mijn eerste keus,maar ik had contact met iemand van marktplaats die er zo een verkocht(heel de set-up),maar die had m al weg gedaan en een IHI nieuw was net te duur en ik heb hele goede reacties gelezen over turbotronics vandaar...:-)

grt, robby
door Niall
#25544
aha duidelijk
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]