Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#19829
Ik heb mijn Concert1 verkocht aan iemand die een A4 bj.'98 heeft, hij past perfect in zijn auto maar krijgt geen geluid over zijn speakers. Heeft iemand enig idee hoe dat kan....

De Concert1 was in mijn TT aangesloten op een vol-actief Bose systeem...via de 20 polige stekker, hij gebruikt de 4-polige stekker boven de voedingsstekker.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19873
die 4 polige zitten ze speakers niet op! lees t schema maar een vand e sticker achterop de radio waar wat zit
door allewijn
#19874
Ronnie dat is niet waar, daar zitten ze speakers WEL op, althans als hij geen vol-bose heeft.
Mijn TT, zonder bose zat het ook zo:
Voorste twee speakers+tweaters zaten direct op de radio middels die stekker boven de 20 polige stekker.
Achterste speakers liepen via een line out (welke verwerkt zit in de 20 polige stekker, daar zit nml. de wisselaar de line out en options in verwerkt). Op één van de twee achterste speakers zat een klein versterkertje welke beide achterste speakers aanstuurde.
(nu heb ik dit allemaal echter niet meer, want maak nu gebruik van focal composet en jbl versterkers)

De rede dat de radio in zijn A4 het niet doet is omdat hij nog ingesteld staat op 'FULL-Bose' en dit hergerpogrammeerd worden (als hij nu opstart zie je zeker ook nog even bose in beeld staan)?
Dit moet echter met VAGCOM:

You can program the Concert radio to use either the standard or the Bose equalization setting, as well as a few other basic configurations. This requires the use of a VAG-1551, VAG-1552 or equivalent scan tool (See VAG-COM or ProDiag). Knowledge of the usage of such a scan tool is assumed.


Connect scan tool to the car's OBD-II diagnotic port.
Turn on ignition and radio, select Radio Controller in scan tool.
The radio shows "DIAG" in the display.
Select "Recode Module". You may enter a 5-digit code according to the table below. For example, "00007" is a standard setting while "00017" is a Bose setting, both with CD changer and secondary display.
Turn off radio and ignition, disconnect scan tool.
Turn on radio to hear the effects. In Bose mode, the radio display will show "BOSE" briefly after turn-on.
Digit Description
1 Country ID (0 = standard)
2 Sound Coordination (0 = standard)
3 Number of passive speakers
0 = No passive speakers (Bose)
1 = Front left (Bose with hands-free phone)
2 = Fronts passive, rears active
5 = Fronts passive, rears non-active
4 Sound System
0 = standard
1 = Bose
5 Radio Configuration
1 = No CD changer
3 = With CD changer
5 = With secondary display
7 = With CD changer and secondary display

Note: Programming the radio to run in Bose mode does not make it a Bose system if it wasn't installed at the factory as such. The Bose system also has an different external amplfier and different speakers.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19876
ik gebruik de 4 polige EN de 20 polige als ik t goed begrijp om volledig geluid te krijgen of snap ik t ff niet? maar goed bij mij doet t geluid t mooi weer
door Jerry
#19884
Ronnie schreef:ik gebruik de 4 polige EN de 20 polige als ik t goed begrijp om volledig geluid te krijgen of snap ik t ff niet? maar goed bij mij doet t geluid t mooi weer
Ronnie,

Het systeem zoals jij het hebt is denk ik half actief (achterste speakers via versterker, voorste niet), toen de concert in mijn TT zat was alleen de voeding en 20-polige stekker aangesloten (vol actief).

Tim,

idd er staat Bose in het schermpje, dus zal de radio omgecodeerd moeten worden.

Bedankt voor jullie reacties.....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19909
Wat ik heb maakt niet uit... wat ik bezit had die A4 toendertijd nieuw niet eens. Daar plug je ISO stekkers in en t speelt wat dus niet gaat als je het direct aansluit op een Concert 1! daar gaan de achterspeakers via de stekkerverbinding erboven! Als de A4 die niet heeft heeft die dus ook geen geluid! Simpel toch! A3 heeft t net als de A4 zitten... de TT is weer anders, dus niet gek dat t niet werkt!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]