- za feb 02, 2008 16:46
#22839
Hoi Allemaal,
Ik ben er even mee bezig geweest, maar ik ben nu toch (voorlopig) klaar met het inbouwen van een andere radio,
en luidsprekers in mijn TT.
Als luidsprekers heb ik een Boston Pro 6.5 set ingebouwd die ik uit mijn vorige auto heb gehaald.
De set is al een jaar of 8 oud maar is de beste koop die ik ooit gedaan heb.
Ik heb wat moeten klooien om de mids en tweeters passend te krijgen, mede omdat de inbouwdiepte niet veel ruimte overliet.
door de vulring OP de mid te plaatsen ipv de mid op de vulring vast te zetten paste de magneet net voor de geleider van het raam.
De nieuwe kabels heb ik met stevige tape vastgezet, dat gaat nergens meer heen.
de filters heb ik in de deur gelaten en met dubbelzijdige tapijt-tape en gewone tape vastgezet, zodat ik niet hoef te boren in het deurpaneel.
om het deurpaneel er af te krijgen moet je eerst de alu dop onder de handgreep los maken, door er langs onder een pinnetje in te steken.
trek daarna de rubbers niet te ver los, want ik heb ze met zeepsop in moeten smeren om ze er terug in te krijgen!
Onder de dop zit een torx bout,dit is de enige bout waarmee het paneel vast zit!
als je het paneel er nu naar boven aftilt,pak je hem er zo af, vergeet de deurklink kabel niet eerst los te maken.
en toen ging het allemaal fout... ik probeerde NADAT de bout er uit was het raam naar beneden te doen, en drukte de schakelaar voor het electrische raam de deur in.
ik ben 4 uur bezig geweest om die weer op zijn plek te krijgen, wat een gedoe!.
omdat de deur-greep, de alu-bus en de plastic binnenbus in een beweging in elkaar moeten is het erg lastig het bakje van de schakelaar(s) op zijn plek te krigen.
ik heb uiteindelijk uit de zwarte plastic binnenbus een van de gaten (van de deurhendel) iets vergroot waardoor ik wat meer speling had.
of te wel.. pas op met de schakelaar!!
enfin, kabels naar achteren toe voor de versterker.
en dan de radio eruit zien te krijgen.
ik las ergens op het net dat de truuk om de radio los te krijgen is ,dat je een pinnetje met schuine zijde nodig hebt.
ik heb dus even een aardappelschilmesje (dun genoeg, en lekker goedkoop) tegen de slijpschijf gehouden.
toen met de multimeter aan de gang, handig dat audi niet gewoon iso-standaard aanhoud!?!
enfin , de juiste stekker past wel op een iso-stekker, maar de 12V continu en 12V over contact zijn omgewisseld.
even een paar schuifjes ertussen, en dat werkt ook weer, de blauwe heb ik rechtstreeks naar de versterker getrokken (remote).
daarna de plastic versmallertjes erin gezet, zodat het gat een DIN formaat krijgt.
ik heb ook de gelijdingsrailsjes van plastic binnenin eruit gehaald, anders paste de radio niet.
radio past nu dus, de rest van de kabels gedaan.. was best een werk, vooral aan de bestuurderskant heb je weinig ruimte om te klooien.
dankzij een tip op dit forum een gaatje boven het gaspedaal gevonden om de voedingskabel door te leggen,en de kabels naar de koffer gelegd.
in de koffer wilde ik zo weinig mogenlijk ruimte kwijt, dus ik ben creatief bezig geweest.
ik heb de schuimen bak die op het reservewiel lag eruit gehaald, en een nieuwe klem voor op het reservewiel gemaakt (gewoon plankje met boutje, draaien en reservewiel zit vast.).
op het reservewiel heb ik precies passend een mdf plaat gezaagd, en daarop de versterker gemonteerd, met genoeg kabel over dat het reservewiel er gewoon uit kan,als je de plaat eraf tilt.
poppetje gezien? .. kastje dicht
en het eindresultaat:
het klepje kan nu alleen nog dicht, als het frontje eraf is,maar dat geeft niet, als ie aanstaat wil ik de radio toch kunnen zien.
conclusie... wat een pokkewerk, maar als je eenmaal klaar bent helemaal tevreden.
in mijn oude wagen had ik alleen nog een dikke sub liggen,die mis ik wel een beetje,dus wie weet nog een vervolg
Ik ben er even mee bezig geweest, maar ik ben nu toch (voorlopig) klaar met het inbouwen van een andere radio,
en luidsprekers in mijn TT.
Als luidsprekers heb ik een Boston Pro 6.5 set ingebouwd die ik uit mijn vorige auto heb gehaald.
De set is al een jaar of 8 oud maar is de beste koop die ik ooit gedaan heb.
Ik heb wat moeten klooien om de mids en tweeters passend te krijgen, mede omdat de inbouwdiepte niet veel ruimte overliet.
door de vulring OP de mid te plaatsen ipv de mid op de vulring vast te zetten paste de magneet net voor de geleider van het raam.
De nieuwe kabels heb ik met stevige tape vastgezet, dat gaat nergens meer heen.
de filters heb ik in de deur gelaten en met dubbelzijdige tapijt-tape en gewone tape vastgezet, zodat ik niet hoef te boren in het deurpaneel.
om het deurpaneel er af te krijgen moet je eerst de alu dop onder de handgreep los maken, door er langs onder een pinnetje in te steken.
trek daarna de rubbers niet te ver los, want ik heb ze met zeepsop in moeten smeren om ze er terug in te krijgen!
Onder de dop zit een torx bout,dit is de enige bout waarmee het paneel vast zit!
als je het paneel er nu naar boven aftilt,pak je hem er zo af, vergeet de deurklink kabel niet eerst los te maken.
en toen ging het allemaal fout... ik probeerde NADAT de bout er uit was het raam naar beneden te doen, en drukte de schakelaar voor het electrische raam de deur in.
ik ben 4 uur bezig geweest om die weer op zijn plek te krijgen, wat een gedoe!.
omdat de deur-greep, de alu-bus en de plastic binnenbus in een beweging in elkaar moeten is het erg lastig het bakje van de schakelaar(s) op zijn plek te krigen.
ik heb uiteindelijk uit de zwarte plastic binnenbus een van de gaten (van de deurhendel) iets vergroot waardoor ik wat meer speling had.
of te wel.. pas op met de schakelaar!!
enfin, kabels naar achteren toe voor de versterker.
en dan de radio eruit zien te krijgen.
ik las ergens op het net dat de truuk om de radio los te krijgen is ,dat je een pinnetje met schuine zijde nodig hebt.
ik heb dus even een aardappelschilmesje (dun genoeg, en lekker goedkoop) tegen de slijpschijf gehouden.
toen met de multimeter aan de gang, handig dat audi niet gewoon iso-standaard aanhoud!?!
enfin , de juiste stekker past wel op een iso-stekker, maar de 12V continu en 12V over contact zijn omgewisseld.
even een paar schuifjes ertussen, en dat werkt ook weer, de blauwe heb ik rechtstreeks naar de versterker getrokken (remote).
daarna de plastic versmallertjes erin gezet, zodat het gat een DIN formaat krijgt.
ik heb ook de gelijdingsrailsjes van plastic binnenin eruit gehaald, anders paste de radio niet.
radio past nu dus, de rest van de kabels gedaan.. was best een werk, vooral aan de bestuurderskant heb je weinig ruimte om te klooien.
dankzij een tip op dit forum een gaatje boven het gaspedaal gevonden om de voedingskabel door te leggen,en de kabels naar de koffer gelegd.
in de koffer wilde ik zo weinig mogenlijk ruimte kwijt, dus ik ben creatief bezig geweest.
ik heb de schuimen bak die op het reservewiel lag eruit gehaald, en een nieuwe klem voor op het reservewiel gemaakt (gewoon plankje met boutje, draaien en reservewiel zit vast.).
op het reservewiel heb ik precies passend een mdf plaat gezaagd, en daarop de versterker gemonteerd, met genoeg kabel over dat het reservewiel er gewoon uit kan,als je de plaat eraf tilt.
poppetje gezien? .. kastje dicht
en het eindresultaat:
het klepje kan nu alleen nog dicht, als het frontje eraf is,maar dat geeft niet, als ie aanstaat wil ik de radio toch kunnen zien.
conclusie... wat een pokkewerk, maar als je eenmaal klaar bent helemaal tevreden.
in mijn oude wagen had ik alleen nog een dikke sub liggen,die mis ik wel een beetje,dus wie weet nog een vervolg