Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door A.Hoksbergen
#22839
Hoi Allemaal,

Ik ben er even mee bezig geweest, maar ik ben nu toch (voorlopig) klaar met het inbouwen van een andere radio,
en luidsprekers in mijn TT.

Als luidsprekers heb ik een Boston Pro 6.5 set ingebouwd die ik uit mijn vorige auto heb gehaald.
De set is al een jaar of 8 oud maar is de beste koop die ik ooit gedaan heb.

Afbeelding

Ik heb wat moeten klooien om de mids en tweeters passend te krijgen, mede omdat de inbouwdiepte niet veel ruimte overliet.
door de vulring OP de mid te plaatsen ipv de mid op de vulring vast te zetten paste de magneet net voor de geleider van het raam.

Afbeelding


De nieuwe kabels heb ik met stevige tape vastgezet, dat gaat nergens meer heen.

Afbeelding

de filters heb ik in de deur gelaten en met dubbelzijdige tapijt-tape en gewone tape vastgezet, zodat ik niet hoef te boren in het deurpaneel.


Afbeelding

om het deurpaneel er af te krijgen moet je eerst de alu dop onder de handgreep los maken, door er langs onder een pinnetje in te steken.


Afbeelding

trek daarna de rubbers niet te ver los, want ik heb ze met zeepsop in moeten smeren om ze er terug in te krijgen!

Onder de dop zit een torx bout,dit is de enige bout waarmee het paneel vast zit!


Afbeelding

als je het paneel er nu naar boven aftilt,pak je hem er zo af, vergeet de deurklink kabel niet eerst los te maken.



Afbeelding

en toen ging het allemaal fout... ik probeerde NADAT de bout er uit was het raam naar beneden te doen, en drukte de schakelaar voor het electrische raam de deur in.
ik ben 4 uur bezig geweest om die weer op zijn plek te krijgen, wat een gedoe!.
omdat de deur-greep, de alu-bus en de plastic binnenbus in een beweging in elkaar moeten is het erg lastig het bakje van de schakelaar(s) op zijn plek te krigen.
ik heb uiteindelijk uit de zwarte plastic binnenbus een van de gaten (van de deurhendel) iets vergroot waardoor ik wat meer speling had.

of te wel.. pas op met de schakelaar!!

enfin, kabels naar achteren toe voor de versterker.


Afbeelding

en dan de radio eruit zien te krijgen.
ik las ergens op het net dat de truuk om de radio los te krijgen is ,dat je een pinnetje met schuine zijde nodig hebt.
ik heb dus even een aardappelschilmesje (dun genoeg, en lekker goedkoop) tegen de slijpschijf gehouden.



Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

toen met de multimeter aan de gang, handig dat audi niet gewoon iso-standaard aanhoud!?!

enfin , de juiste stekker past wel op een iso-stekker, maar de 12V continu en 12V over contact zijn omgewisseld.
even een paar schuifjes ertussen, en dat werkt ook weer, de blauwe heb ik rechtstreeks naar de versterker getrokken (remote).


Afbeelding

daarna de plastic versmallertjes erin gezet, zodat het gat een DIN formaat krijgt.
ik heb ook de gelijdingsrailsjes van plastic binnenin eruit gehaald, anders paste de radio niet.


Afbeelding

radio past nu dus, de rest van de kabels gedaan.. was best een werk, vooral aan de bestuurderskant heb je weinig ruimte om te klooien.
dankzij een tip op dit forum een gaatje boven het gaspedaal gevonden om de voedingskabel door te leggen,en de kabels naar de koffer gelegd.

Afbeelding

in de koffer wilde ik zo weinig mogenlijk ruimte kwijt, dus ik ben creatief bezig geweest.
ik heb de schuimen bak die op het reservewiel lag eruit gehaald, en een nieuwe klem voor op het reservewiel gemaakt (gewoon plankje met boutje, draaien en reservewiel zit vast.).
op het reservewiel heb ik precies passend een mdf plaat gezaagd, en daarop de versterker gemonteerd, met genoeg kabel over dat het reservewiel er gewoon uit kan,als je de plaat eraf tilt.


Afbeelding

poppetje gezien? .. kastje dicht ;)


Afbeelding


en het eindresultaat:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


het klepje kan nu alleen nog dicht, als het frontje eraf is,maar dat geeft niet, als ie aanstaat wil ik de radio toch kunnen zien.

conclusie... wat een pokkewerk, maar als je eenmaal klaar bent helemaal tevreden.
in mijn oude wagen had ik alleen nog een dikke sub liggen,die mis ik wel een beetje,dus wie weet nog een vervolg :)
door allewijn
#22840
KIJK!!!! GÁÁÁF dat er nu nog iemand is die de moeite heeft genomen om een how-to van de inbouw van zijn audio-installatie te maken!
Ikzelf heb dit natuurlijk ook op dit forum gedaan, te lezen onder: klik

Netjes gedaan! Slimme manier om je versterker in de bak van het reservewiel te bouwen!
Ikzelf heb gekozen, daar mijn versterker véél groter is, voor de mdf bak welke ik met leder bekleed heb.

Hoe bevalt het geluid?

Ikzelf ben zééér tevreden met mijn Focal composet.

Ik moet wel zeggen dat het geluid misschien wel 0,5X zo goed klinkt sinds ik de deuren en de deurbakken volledig met BITUMEN bekleed heb!
Misschien is dit ook een tip voor je!
De deuren zijn nu zo strak, zo trillingsvrij, zo mooi qua klank!
Dus tip: Bekleed de deuren met bitumen! Ikzelf heb een dikke vierkante meter per deur gebruikt!

En nóg een tip: Snij het foam, welke nu nog achter je woofertjes zit (dus die kapjes) weg, zodat de woofertjes gewoon hun kracht naar achteren kwijt kunnen in je deuren. Als deze deuren dan gewoon goed trillingsvrij zijn (door toepassing bitumen), krijg je meer strak laag...
Gebruikersavatar
door bazzz
#22857
dat ziet er echt super uit!!!

ik ben echt wel eens benieuwd hoe dit klinkt!!!! ik vind dat er met dat bose audio al een super geluid in zit. heb hiervoor 2 passats gehad en ben nu kwa standaard geluid echt wel vooruit gegaan.
wat ik me afvraag is het het geld echt waard om dit allemaal om te bouwen. word het echt een veel beter geluid?

zie jullie vast wel een keer op een meeting, kom ik dan wel een keer luisteren :wink:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#22858
Perfect, heel mooi geworden en vooral goed gedocumenteerd.
Da's iets waar de sleutelaars onder ons weer mee uit de voeten kunnen!

10 punten :smt023
door A.Hoksbergen
#22877
hehe bedankt, ik lees al jaren van die verslagen over van alles en nog wat van anderen, en ik vind het altijd leuk als ze foto's plaatsen.
dus ik dacht, ik moet dat toch ook eens doen :)

dat bitumen idee is zeker een optie, aangezien ik nog niet 100% tevreden ben, op de een of andere manier klonk het beter in mijn vorige wagen.
ik denk dat ik sowieso nog iets achterin ga bouwen ook, kick-bas of compo met veel bas (ik gebruik nu maar 2 van de 4 kanalen van mijn versterker),want ik mis wat bas ten opzichte van mijn vorige install (in mijn celica had ik een 38cm sub liggen).
aangezien ik eigenlijk alleen maar gitaarmuziek draai heb ik de sub hier niet gebruikt eigenlijk, maar ik mis de punch een beetje
door allewijn
#22886
A.Hoksbergen schreef: dat bitumen idee is zeker een optie.............
Heb je ook aan mijn tweede 'TIP' gedacht? --> Het wegsnijden van het foam acher de woofertjes.
door A.Hoksbergen
#22961
vanwege carnaval en cursus niet veel tijd, maar ik ga je tips zeker gebruiken, ik ben niet 100% tevreden op het moment over het geluid, en in mijn vorige wagen klonk het perfect. even prutsen dus nog ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]