Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Jorge
#27125
Heeft iemand ooit een slechte ervaring gehad met de was straat :?: :arrow: (Schade,krassen etc.. )

Ik heb de TT eerst schoon gespoten en daarna met de hand gewassen (duurt langer, maar dan is ie echt goed schoon :!: ).

Greetz Jorge! 8)
door joTTie
#27126
Ze zeggen dat de TT door de wasstraat kan. Maar waarom zou je dat willen. Super zonde van je TT, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
door screamer
#27128
Ik ga nooit door de was straat. Op den duur krijg last van swirls, kleine lichte krasjes, en als je TT (en al helemaal als hij zwart is) in de zon staat schrik je je dood! :shock:
Gebruikersavatar
door Carmello
#27133
Ik haal hem elke 2 weken als het niet vaker is door de wastraat. Maar daar betaal je dan ook 9,50 voor de goedkoopste progamma. Ze wassen daar met textiel borstels. Dus niet met plastic borstels. Schijnt een van de grootste wastraten van europa te zijn. Je kan zelfs voor een paar euro je vloermatten in een apparaat stoppen die ze grondig reinigt en droogt.
Gebruikersavatar
door the boots
#27135
Carmello schreef:Ik haal hem elke 2 weken als het niet vaker is door de wastraat. Maar daar betaal je dan ook 9,50 voor de goedkoopste progamma. Ze wassen daar met textiel borstels. Dus niet met plastic borstels. Schijnt een van de grootste wastraten van europa te zijn. Je kan zelfs voor een paar euro je vloermatten in een apparaat stoppen die ze grondig reinigt en droogt.
laat Tim van Carclean het niet horen. Die draait zich om in zijn R8. :(
gr. HJ :oops:
Gebruikersavatar
door Jorge
#27138
Bedankt allemaal, dus dat wordt toch maar spuiten en handwassen ;)

greetz Jorge!
Gebruikersavatar
door NEVSKI
#30773
maar nu de vraag: kan je cabrio door de wasstraat? :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#30784
NEVSKI schreef:maar nu de vraag: kan je cabrio door de wasstraat? :)
Ja, de kap kan daar tegen en is waterdicht in een wasstraat, maar let wel op het programma.
Alleen water, geen reinigingsmiddel en ZEKER GEEN WAS op je kap.

Mijn conclusie is dat het dus geen zin heeft om hem door de wasstraat te halen, de lak moet achteraf toch met de hand in de was gezet worden. Mijn Roadster wordt daarom alleen met de hand gewassen en gaat nooit door een wasstraat.

Maar het is jouw keuze :wink:
Gebruikersavatar
door johan
#30791
Wat is er nou leuker dan je TT zelf te wassen ???

Mag je tenminste aan dat lekkere kontje zitten !!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door NEVSKI
#30880
TT Quattro Cabrio of niet, lekker kontje of niet, het is een auto en als auto's wassen leuk zou moeten zijn dan snap ik iets niet... :) Hij gaat keurig door de wasstraat...... klaar!



NEVSKI
Gebruikersavatar
door johan
#30882
Dat klopt, je snapt het inderdaad niet.

Ik dacht dat alleen auto liefhebbers een TT rijden, als je een vervoermiddel zoekt kan ik je wat voordeligers voorstellen.

Wat dacht je van een FIAT.............

:newb:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#30891
NEVSKI schreef:TT Quattro Cabrio of niet, lekker kontje of niet, het is een auto en als auto's wassen leuk zou moeten zijn dan snap ik iets niet... :) Hij gaat keurig door de wasstraat...... klaar!
NEVSKI
Een auto wordt gewassen om hem mooi te houden, ik denk niet dat iemand een auto wast voor de lol.
Van zelf wassen blijft een auto mooier. Je hoeft het overigens niet zelf te doen; ik laat mijn auto bij een bedrijf met de hand wassen. Dat kost me Euro 17,50 per keer, ik zit op het terras, drink een kop koffie en volg de werkzaamheden :P


Bij Cabrio Care; http://www.cabriocare.nl/pages/frameset.html geven ze overigens de volgende onderhoudtip (naast vele andere tips):
De cabrioletkap dient met water en zachte zeep te worden onderhouden. Het wordt afgeraden om met uw auto door een wasstraat te rijden, omdat borstels en agressieve middelen uw kap kunnen beschadigen. U dient in ieder geval nooit was op de kap te laten spuiten met een was/wax programma of anderszins.

Succes ermee 8)
door joTTie
#30987
TT door de wasstraat is heiligschennis :O
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31004
joTTie schreef:TT door de wasstraat is heiligschennis :O
:notworthy: :notworthy: :notworthy:
Gebruikersavatar
door screamer
#31010
joTTie schreef:TT door de wasstraat is heiligschennis :O
Helemaal mee eens! Je wast je zelf toch ook niet in een sloot inplaats van een fatsoenlijke douche te nemen. :D :P
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]