rokky schreef:Ik ga al jaren door de wasstraat met katoenen borstels en nooit zulke krassen gehad.
De krassen op de foto kunnen nooit door de wasstraat zijn veroorzaakt.
De krassen zijn rond en krijg je als je de auto met de hand wast door rond draaiende bewegingen met de spons.
Deze draaiende bewegingen heeft een wasstraat niet.
Als er al krassen ontstaan in de wasstraat lopen ze in de lengte van de auto en niet in het rond.
Hoe je ook wast krassen krijg je altijd. In de katoenen borstels en in de spons blijven altijd kleine zandkorreltjes zitten die krassen kunnen veroorzaken.
Gewoon niet vaker wassen dan nodig.
En verder is het belangrijk na de winter de bodem te ontdoen van zout.
Niet lullig bedoeld. Maar ik als je je mooie nieuwe TT een aantal keer door de wasstraat hebt gehaald en je zet hem in de volle zon dan heb je exact hetzelfde effect als de foto van de a3 hierboven. Geloof me
Een wasstraat maakt gebruik van nogal aggresieve shampoo om alle auto's schoon te krijgen. De waxlaag die je wellicht mee hebt gekregen van de dealer is dan binnen no-time weg.
Wat je zegt over het wassen klopt inderdaad. Krassen krijg je 9 van de 10 keer. Om de hoeveelheid swirls (lichte krassen) zo beperkt mogelijk te houden kun je hem het beste als volgt wassen:
- infoamen om vastgekoekt zand/vuil los te weken
- wassen met 2 emmers (1 schoon en 1 om uit te spoelen -> Je schone emmer met shampoo wordt dan niet zwart van het vuil zodat je telkens schoon water pakt, tevens een washanschoen gebruiken, deze zorgt ervoor dat zand niet aan de oppervlakte blijft waardoor je de zandkorrels over de lak schuurt)
- afspuiten/drogen met droogdoek
En dan voor het mooie nog een waxlaag aanbrengen. (er zijn nog meerdere tussenstappen, zie dan het carclean forum)
Kijk anders even verder op het carclean-forum:
www.carclean.nl. Als je daar over een wasstraat begint wordt je bijna gebanned
Groeten,
Vincent