Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rob
#27753
Gisteren 18 juni naar Lochem gereden om mijn 1.8T 225PK quatro te laten chiptunen door JD. Na uitlezing van het motor management kwam er een storing aan het licht. Bleek mijn recent vervangen waterpomp/distributie riem door audi dealer Poppe te Vlissingen niet goed op tijd te zijn gezet! Moest mijn nokkenas een tandje "doorgedraaid" worden. Dit werd door de mannen van JD, alhoewel een rotklus van een uur, zonder problemen gefixed! Hierna kon aan het eigenlijke tunen op de rollen bank begonnen worden. Volgende storing kwam aan het licht, de lucht massa meter werkte niet goed en moest vevangen worden. Zijn op voorraad bij JD, is namelijk een bekend gegeven dat deze in 9 van de 10 gevallen vervangen dient te worden om een goede tuning te kunnen doen!
Vervolgens kon nu de echte tuning (chip op maat) beginnen door Jeroen waarbij hij het koppel op 409 DINTrq, Pk's op de nokkenas van 268,2! Koppel zat op een bepaald moment zelfs op 416 maar is wat teruggeregeld voor een beter verloop.
Omdat een en ander wat tegenzat reed ik om 18.45uur pas weer weg uit Lochem. Geen 9 - 5 mentaliteit bij JD maar ervoor zorgdragen dat je een prima product aflevert met een tevreden klant en dat ben ik!
Van Lochem tot Vlissingen (271km) heb ik met een grijns van oor to oor genoten van mijn TT-je; wat een vermogen en trekkracht werkelijk ongelofelijk!
Nog mooier is de korting van 15% die we als TT-leden krijgen op de listprijzen!
Het is al vaak gezegd op het forum maar JD is echt top, kan het nu beamen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Carmello
#27755
Zooo dat is 43 pk winst en dat vind ik echt een boel joh. Knap werk van JD. Ik ga zelf op 4 juli naar hartog tuning voor mijn tt 225 pk. Hopen dat er ook zoveel uitgehaald kan worden. Maar echt super voor je man. Hoe is trouwens het verbruik nu. Valt het mee of is het echt veel meer geworden?? Maar in iedergeval veel rijplezier nog he. :lol:

Gr Emad
door PaulW
#27756
Dus sowieso goed geweest dat je er geweest bent al is het alleen al om de waargenomen storingen te verhelpen!
En dan je vermogenstoename, super! Ik zit met mijn TT na tuning bij JD op bijna exact zelfde vermogen als jij nu hebt, en inderdaad bij mij koppel ook iets teruggedraaid voor beter verloop.
En die grijns had ik toen ook op de terugweg en heb ik nog steeds. :D

Enjoy it !
Gebruikersavatar
door Rob
#27757
Het verbruik lijkt me hetzelfde gebleven maar heb dit uiteraard over langere periode nog niet kunnen testen. Wel heb je nu (nog meer!) de neiging om je rechtervoet harder naar beneden te trappen dus ik vrees dat dit wel een toename van het verbruik zal geven.
Als je maar lol hebt!
door PaulW
#27758
Verbruik is bij mij lijkt wel beter geworden! Maar ja, verbruik hangt toch echt af van je rijstijl en met meer PK´s aan boord is de verleiding groter om af en toe eens flink dat pedaal in te trappen :lol:
Gebruikersavatar
door Rob
#27760
Hierbij een beter plaatje van mijn JD tuning.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Niels82
#27761
Gaaf man,
Zoveel pk extra. Ik zelf ga 8 juli naar JD via de actie op audiforum.nl dus hoop ook op een :D als ik weg rij.

Veel rij plezier er mee.

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door tim
#27763
fantastisch man,ik moet en zal dit ook nog doen.wat is nu feitelijk de prijs van die maatchip bij jd
wel lullig van die dealer dat hij die riem nog niet deftig kan plaatsen ,zou ik hem toch eens over aanspreken.
Gebruikersavatar
door Rob
#27764
Kosten van de standard tuning is Euro 690, maatchip is Euro 125 extra minus 15% is netto Euro 692. Heb de dealer er al op aangesproken en ga er nog werk van maken!
Gebruikersavatar
door bazzz
#27777
heey rob, hoe kom je in aanmerking voor die korting? ik wil zelf binnenkort ook de TT op maat laten chippen, komende week komt er een nieuwe uitlaatlijn onder zodat ik het optimale vermogen eruit kan gaan halen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27780
Niels82 schreef:Gaaf man,
Zoveel pk extra. Ik zelf ga 8 juli naar JD via de actie op audiforum.nl dus hoop ook op een :D als ik weg rij.

Veel rij plezier er mee.

:thumbleft:
Niels,
de tuning-actie op 't audiforum, waar ik me bij ingeschreven heb, is bij Hartog Tuning te doen, of lopen er nog meer acties?
Niet dat je straks bij de verkeerde staat :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Niels82
#27784
Happy Socks schreef:
Niels82 schreef:Gaaf man,
Zoveel pk extra. Ik zelf ga 8 juli naar JD via de actie op audiforum.nl dus hoop ook op een :D als ik weg rij.

Veel rij plezier er mee.

:thumbleft:
Niels,
de tuning-actie op 't audiforum, waar ik me bij ingeschreven heb, is bij Hartog Tuning te doen, of lopen er nog meer acties?
Niet dat je straks bij de verkeerde staat :wink:

Groeten
Joop

O kijk,
is maar goed dat je dat zeg Joop haha :lol: zou wat zijn geweest :?
Na ja zoveel verschil zal er wel niet zijn kwa tuning.

Bedankt Joop :wink:

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27790
Hmm, qua tuning misschien niet, maar wat betreft de locatie.... :D
Die 2 liggen toch zo'n 180 km uit elkaar :roll:
Gebruikersavatar
door Niels82
#27791
is voor mij gelukkig allebei een uurtje rijden dus dat is geen probleem gelukkig en hoe verder weg hoe korter de terug reisduurt :D :D

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27793
Haha, da's waar! Ik mag de 17de (juli) naar Hartog. Voor mij is het ± 200 km (enkele reis), dus ik kan een aardige proefrit maken dacht ik zo 8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]