Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door thomasl
#29804
Hallo,

Hierbij een woordje uitleg + enkele foto's bij de inbouw van een Alpine iDA-X100 in m'n TTje.

Waarom dit toestel?
- Alpine is gekend voor de goede kwaliteit, ik kan enkel beamen op dit ogenblik ;-)
- Het oog wil ook wat: design is verbluffend
- Geen Cd-speler meer (sommige vinden dit misschien een nadeel, ik vind het eerder een voordeel: geen rammelende CD-doosjes meer, alles op de iPod / USB-stick)
- De interface voor de iPod op de radio is héél gebruiksvriendelijk en intuïtief


Inbouwen heb ik niet alleen gedaan, maar met de hulp van de schoonvader (die dit al eerder gedaan had).
Oude radio (Pioneer DEH-P9800) eruit halen was eenvoudig, de vorige eigenaar had blijkbaar wel zijn/haar plezier gehad om alles zo onduidelijk mogelijk aan elkaar te hangen. Een hoopje kabels waar je maar wijs moet uit raken.

Aansluiting van de Alpine was vrij eenvoudig. Even het kabel schema bekeken en aan de hand van de kleurcodes werd alles snel duidelijk. Dankzij de hulp van Bas en Charlotte (zie hier) werd ook het probleem met de stroom opgelost.

Wat ik belangrijk vond (nuja, belangrijk) was dat het klepje voor de autoradio ook dicht zou geraken. Blijkt dat dit geen enkel probleem is. De radio zit zeker diep genoeg.

Monteren van de kabel voor de iPod was ingewikkelder (toch voor ons ;-)). Het rechterdeel van het dashboard (handschoenkastje) ging er volleduig uit. Kabel gaat van de achterkant van de radio naar het handschoenkastje, waar we een klein gaatje gemaakt hebben. De iPod ligt nu daar (uit te weg, en uit het zicht).

Hierbij enkele foto?s

Afbeelding
Dashboard uit elkaar halen om de iPod kabel te monteren


Afbeelding
Gemonteerd ...


Afbeelding
Detail van de klok (je kan meerdere zaken tonen zoals titel van huidige nummer, artwork van het album, clock, ...


Afbeelding
En de klep kan dicht :)



Groeten,
Thomas
Gebruikersavatar
door bazzz
#29810
heey thomas dat ziet er echt strak uit!!!! mooi en netjes af/ weg gewerkt!
van de cd's... daar gaan we met zn allen uiteindelijk toch allemaal naar toe, dus loopt al een beetje voor ;)

ga je verder nog wat aanpakken kwa audio?
Gebruikersavatar
door Niels82
#29816
Mooie radio en handig dat het klepje dicht kan

veel hoor plezier er mee

:thumbleft:
door joTTie
#29818
Hé Thomas,
Ziet er netjes uit.
Ik heb zelf de Kenwood KVT-729
Die past ook mooi achter het klepje, heeft ook usb/ipod aansluiting, maar ook een DVD sleuf.
Ook erg leuk speelgoed en ik ben daar ook erg tevreden over ;)
Afbeelding
door thomasl
#29821
@bazzz & Niels82 : thanks ;-), nog geen plannen voor andere uitbreidingen op audio vlak. Maar: never say never ;-)

@joTTie : knap, maar buiten mijn budget vrees ik ;-)
door batje
#29826
Kun je met deze radio ook de nummers in je bis zien?
Ik heb eens ergens gelezen dat alpine hier interface kabels voor heeft.
door thomasl
#29828
Om eerlijk te zijn: geen idee, is eerste dat ik er van hoor. Wel een nadeel aan Alpine: elke aparte functionaliteit is bijbetalen. :(
door joTTie
#29833
thomasl schreef:Wel een nadeel aan Alpine: elke aparte functionaliteit is bijbetalen. :(
Troost je, Kenwood ook ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]