Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#31168
In mijn TT zit de originele navigatie, de zogenaamde Audi navigation BNS 3.X. Ik heb sinds kort een probleem met deze navigatie. Het lijkt er namelijk op alsof de TT zijn positie niet meer kan bepalen.

Ik woon in Nunspeet, de auto staat in Nunspeet, maar volgens de navigatie zitten we 150 km verderop. Iemand hier een oplossing voor? Auto opnieuw starten, CD erin / eruit helpt niet. In het GPS data menu staat wel "0 van 8 satellieten ontvangen".

Bedankt.
Gebruikersavatar
door sweeper
#31171
Waarschijnlijk is het inderdaad een satelliet probleem. Audi A4 van mijn ouders heeft hetzelfde probleem. Het is bij hun iets met het antenne signaal. Waarschijnlijk is de antenne of de kabel bij hun stuk.
Het is een tijdje zo geweest dat hij het de ene keer wel en de andere keer niet deed, en het niet doen werd steeds vaker totdat het gewoon ophield.

Geen idee of dat valt te testen met VAG-com. Is wel een dure reparatie.
door ptie
#31334
Thx. Navigatie doet het nog steeds niet. Zou het geen kwestie kunnen zijn van een "los kabeltje"?
Gebruikersavatar
door sweeper
#31359
Ja natuurlijk kan het een los kabeltje zijn. Weet alleen niet hoe je daar achter gaat komen. Misschien kunnen ze wat testen uitvoeren met VAG com, en anders de hele boel loshalen en kijken.

Ik weet wel dat je voor het geld dat audi rekent voor een fabrieksnavigatie hele mooie andere producten kan kopen en nog geld overhouden ook. Het is dus waarschijnlijk slimmer om een mooie pioneer of kenwood radio met klapscherm te kopen met nav. Zie je ook nog eens waar je naartoe gaat.

Succes met zoeken.
Gebruikersavatar
door Mischa
#31373
Hey Peter,

los kabeltje kan natuurlijk altijd. Weet niet of je het met vagcom kan doormeten, maar ik wil best een poging voor je wagen. En anders lopen we gewoon het hele systeem even na.

Laat maar horen als je intresse hebt. Naar de dealer kan je altijd nog ;)
door ptie
#31377
Hey Mischa.

Goed plan, doen we gelijk dat biertje ;)
Gebruikersavatar
door Mischa
#31378
Cola-tje ook goed? Ben vrees ik een van de gekken die niet drinkt ;) Gek genoeg ben ik trouwens ook altijd de BOB :roll:
door ptie
#31388
Je hebt PB :)
door ptie
#32750
Vraag me niet hoe, maar de navigatie doet het weer :D

Voor hoe lang, weet ik niet.
Gebruikersavatar
door Mischa
#32752
Uhmmmmm, hoe? ;)
door ptie
#32755
Voor jou een vraag.

Voor mij ook.

Nee ik weet het echt niet. Ik reed vandaag bij Amersfoort, en controleerde de navigatie even. En ja hoor, hij had 7 van de 8 satellieten gevonden :) Wat het is weet ik dus niet. Ik ben wel bang, dat ie het binnenkort weer opgeeft. Maar we zullen zien :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]