Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#1419
Heb dat echt nog nooit eerder vernomen vandaar mijn verbazing!!

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door charlotte
#1420
Wat lees ik vandaag op de site van Biesheuvel autosport.

Een special Forge dumpvalve voor de VW/AUDI VAG groep 1.8 motoren. 135.00 euries.
Dit maar even ter info hoor.

gr,
charlote
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1438
charlotte schreef:Wat lees ik vandaag op de site van Biesheuvel autosport.

Een special Forge dumpvalve voor de VW/AUDI VAG groep 1.8 motoren. 135.00 euries.
Dit maar even ter info hoor.

gr,
charlote
Ze zijn overal ter wereld beschikbaar en overal vind je op fora dat je er niet zomaar even een BOV op kunt moteren in tegenstelling tot een DV. Alleen de moderne 1.8T van de VAG hebben er last van helaas.

Ik kan je ook vertellen dat er in Nederland idd met een BOV uitgerust rondrijden een zilveren TT met meer dan 300 pk... wel aanpassingen van meer als 7000 euro gedaan alvorens een BOV functioneel werd en geen rendementsverlies en storingen aan het motormanagement gaven. Erg gaaf maar een hoop geld voor een andere intrecooler, siliconenslangen, grotere turbo en andere benodigde aanpassingen... nee dank je ik begin dr niet aan. In Japan rijden ze ook met BOV's rond maar daar kost tuning bekant geen drol meer en bouwen ze een TT, A4 of welke 1.8T van de VAG gewoon even helemaal om. Het tunen is dar ook goedkoper omdat veel auto's na 2 jaar wegegdaan worden omdat ze dan duurder worden in het rijden daar. Het is mogelijk om een BOV te monteren maar velen raden het af naar de ervaringen die ze online delen zonder investeringen in andere aangepaste delen aan het motorblok en -management..

Forge geeft op de site niet voor niets closed loop aan als je op audi tt zoekt... geen enkel open systeem zetten ze bij de tt op de site. Anders moet je naar Japan en Amerika HKS e.d. merken leveren een open systeem en vereisen de nodige aanpassingen iig.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25191
Beste TT rijders.

Binnenkort moet mijn d-riem vervangen worden. De dealer adviseerde mij om meteen alles te vervangen. (waterpomp, multiriem en misschien wat omlooprollen?. Ik heb twee dealers gebeld en de prijzen varieerden tussen de 700 en 750 euro.
Ik wilde binnenkort nog een vakantie gaan boeken maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven haha! :lol:

Is het erg veel? En zo ja, weet iemand een goed adres waar het misschien voor wat minder kan?

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door screamer
#25211
Zelf doen, dan ben zo'n 220 euro kwijt aan onderdelen (riem, waterpomp, spanrol, demper) + wat tijd. Maar dan moet je daar wel de ruimte + spullen voor hebben en uiteraard zelf een beetje handig zijn (en een werkplaats handboek is ook nooit weg).
En anders zou ik als ik jou was eens bij wat algemene (niet dealer) garages een prijs opvragen.


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25212
screamer schreef:Zelf doen, dan ben zo'n 220 euro kwijt aan onderdelen (riem, waterpomp, spanrol, demper) + wat tijd. Maar dan moet je daar wel de ruimte + spullen voor hebben en uiteraard zelf een beetje handig zijn (en een werkplaats handboek is ook nooit weg).
En anders zou ik als ik jou was eens bij wat algemene (niet dealer) garages een prijs opvragen.


Guy
Hey,

De ruimte en spullen heb ik wel (afgezien van speciaal gereedschap). Maar vandaag heb ik nog wat garages gebeld en eentje bij mij om de hoek waar ik goede ervaringen mee heb vraagt 400 euro maar dat is dan zonder de waterpomp. Zij kijken dan of dat ook nodig is. Zo ja, dan komt er ongeveer 100 euro extra bij.

Vakantie dan binnenkort toch maar boeken! ;)
Gebruikersavatar
door screamer
#25213
Ik zou de waterpomp meenemen. Je zal zien dat het over een korte tijd toch fout gaat, en dan kan allles weer los. Of je heb nog meer schade.

Ik heb vorige week zelf alles vervangen. Heb alles mee genomen, dat is kwa werk en kosten niet veel meer.

Fijne vakantie dan he! ;) :D


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25238
screamer schreef:Ik zou de waterpomp meenemen. Je zal zien dat het over een korte tijd toch fout gaat, en dan kan allles weer los. Of je heb nog meer schade.

Ik heb vorige week zelf alles vervangen. Heb alles mee genomen, dat is kwa werk en kosten niet veel meer.

Fijne vakantie dan he! ;) :D


Guy
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:
Gebruikersavatar
door screamer
#25252
Vincentos schreef:
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:
Dealer is dan nog goedkoper joh :P Hahahah .;)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25264
screamer schreef:
Vincentos schreef:
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:
Dealer is dan nog goedkoper joh :P Hahahah .;)
Vraag jij ZOVEEL per uur dan? haha! :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25350
Vincentos schreef:Beste TT rijders.

Binnenkort moet mijn d-riem vervangen worden. De dealer adviseerde mij om meteen alles te vervangen. (waterpomp, multiriem en misschien wat omlooprollen?. Ik heb twee dealers gebeld en de prijzen varieerden tussen de 700 en 750 euro.
Ik wilde binnenkort nog een vakantie gaan boeken maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven haha! :lol:

Is het erg veel? En zo ja, weet iemand een goed adres waar het misschien voor wat minder kan?

Groetjes,
Vincent
De VW Garage .nl ... Wim eens contacten 0499-310927
Gebruikersavatar
door hotbot
#25402
heb deze laten vervangen door audi-dealer en betaalde 416euro voor (mei 2007) - direct bij aankoop gedaan om geen gezever te hebben (73000km en van 2001).
Gebruikersavatar
door johan
#25404
Vier weken geleden :

Bij Audi dealer, Kamsteeg, Alphen aan den Rijn ; 550,00 euro incl. waterpomp en alle bijkomende spanrollen e.d.

Dan heb je het wel bij de dealer met garantie !
Gebruikersavatar
door sonix
#28585
Nog een vraagje wat betreft het onderhoudsinterval voor de distributieriem;

Volgens mijn onderhoudsboekje en volgens de Audi dealer is dit om de 180000 km.
In Autodata vind ik ook het volgende terug: (1.8T 180PK)

motoren <2001> 2001 : 180000 km

Blijkbaar is dat interval van 5 jaar voor mij dus niet van toepassing (2002).
Iemand ervaring hiermee?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]