Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr jul 21, 2006 11:15
door charlotte
Heb dat echt nog nooit eerder vernomen vandaar mijn verbazing!!

gr,
charlotte

Geplaatst: vr jul 21, 2006 17:16
door charlotte
Wat lees ik vandaag op de site van Biesheuvel autosport.

Een special Forge dumpvalve voor de VW/AUDI VAG groep 1.8 motoren. 135.00 euries.
Dit maar even ter info hoor.

gr,
charlote

Geplaatst: vr jul 21, 2006 19:41
door MARK
:arrow: http://www.forgemotorsport.co.uk/ http://www.ttstuff.com/ :idea:

Om mijn uitspraken omtrend motortuning wat te verzachten;

een verbeterde versie van een standaard onderdeel is nooit weg.......

:D

Oh trouwens voor de doe het zelvers:

:arrow: http://www.vsm.skf.com/Files/Files/PDF/ ... 265_NL.pdf

Hier is het topic toch om begonnen, SKF.....wereldspul :wink:

Geplaatst: vr jul 21, 2006 22:52
door Ronnie
charlotte schreef:Wat lees ik vandaag op de site van Biesheuvel autosport.

Een special Forge dumpvalve voor de VW/AUDI VAG groep 1.8 motoren. 135.00 euries.
Dit maar even ter info hoor.

gr,
charlote
Ze zijn overal ter wereld beschikbaar en overal vind je op fora dat je er niet zomaar even een BOV op kunt moteren in tegenstelling tot een DV. Alleen de moderne 1.8T van de VAG hebben er last van helaas.

Ik kan je ook vertellen dat er in Nederland idd met een BOV uitgerust rondrijden een zilveren TT met meer dan 300 pk... wel aanpassingen van meer als 7000 euro gedaan alvorens een BOV functioneel werd en geen rendementsverlies en storingen aan het motormanagement gaven. Erg gaaf maar een hoop geld voor een andere intrecooler, siliconenslangen, grotere turbo en andere benodigde aanpassingen... nee dank je ik begin dr niet aan. In Japan rijden ze ook met BOV's rond maar daar kost tuning bekant geen drol meer en bouwen ze een TT, A4 of welke 1.8T van de VAG gewoon even helemaal om. Het tunen is dar ook goedkoper omdat veel auto's na 2 jaar wegegdaan worden omdat ze dan duurder worden in het rijden daar. Het is mogelijk om een BOV te monteren maar velen raden het af naar de ervaringen die ze online delen zonder investeringen in andere aangepaste delen aan het motorblok en -management..

Forge geeft op de site niet voor niets closed loop aan als je op audi tt zoekt... geen enkel open systeem zetten ze bij de tt op de site. Anders moet je naar Japan en Amerika HKS e.d. merken leveren een open systeem en vereisen de nodige aanpassingen iig.

Geplaatst: za apr 05, 2008 10:38
door Vincentos
Beste TT rijders.

Binnenkort moet mijn d-riem vervangen worden. De dealer adviseerde mij om meteen alles te vervangen. (waterpomp, multiriem en misschien wat omlooprollen?. Ik heb twee dealers gebeld en de prijzen varieerden tussen de 700 en 750 euro.
Ik wilde binnenkort nog een vakantie gaan boeken maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven haha! :lol:

Is het erg veel? En zo ja, weet iemand een goed adres waar het misschien voor wat minder kan?

Groetjes,
Vincent

Geplaatst: za apr 05, 2008 19:40
door screamer
Zelf doen, dan ben zo'n 220 euro kwijt aan onderdelen (riem, waterpomp, spanrol, demper) + wat tijd. Maar dan moet je daar wel de ruimte + spullen voor hebben en uiteraard zelf een beetje handig zijn (en een werkplaats handboek is ook nooit weg).
En anders zou ik als ik jou was eens bij wat algemene (niet dealer) garages een prijs opvragen.


Guy

Geplaatst: za apr 05, 2008 19:49
door Vincentos
screamer schreef:Zelf doen, dan ben zo'n 220 euro kwijt aan onderdelen (riem, waterpomp, spanrol, demper) + wat tijd. Maar dan moet je daar wel de ruimte + spullen voor hebben en uiteraard zelf een beetje handig zijn (en een werkplaats handboek is ook nooit weg).
En anders zou ik als ik jou was eens bij wat algemene (niet dealer) garages een prijs opvragen.


Guy
Hey,

De ruimte en spullen heb ik wel (afgezien van speciaal gereedschap). Maar vandaag heb ik nog wat garages gebeld en eentje bij mij om de hoek waar ik goede ervaringen mee heb vraagt 400 euro maar dat is dan zonder de waterpomp. Zij kijken dan of dat ook nodig is. Zo ja, dan komt er ongeveer 100 euro extra bij.

Vakantie dan binnenkort toch maar boeken! ;)

Geplaatst: za apr 05, 2008 19:54
door screamer
Ik zou de waterpomp meenemen. Je zal zien dat het over een korte tijd toch fout gaat, en dan kan allles weer los. Of je heb nog meer schade.

Ik heb vorige week zelf alles vervangen. Heb alles mee genomen, dat is kwa werk en kosten niet veel meer.

Fijne vakantie dan he! ;) :D


Guy

Geplaatst: zo apr 06, 2008 14:49
door Vincentos
screamer schreef:Ik zou de waterpomp meenemen. Je zal zien dat het over een korte tijd toch fout gaat, en dan kan allles weer los. Of je heb nog meer schade.

Ik heb vorige week zelf alles vervangen. Heb alles mee genomen, dat is kwa werk en kosten niet veel meer.

Fijne vakantie dan he! ;) :D


Guy
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:

Geplaatst: zo apr 06, 2008 17:38
door screamer
Vincentos schreef:
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:
Dealer is dan nog goedkoper joh :P Hahahah .;)

Geplaatst: zo apr 06, 2008 20:16
door Vincentos
screamer schreef:
Vincentos schreef:
Ja waarschijnlijk is dit wel het verstandigst. Zin om wat bij te verdienen? :wink:
Dealer is dan nog goedkoper joh :P Hahahah .;)
Vraag jij ZOVEEL per uur dan? haha! :D

Geplaatst: wo apr 09, 2008 1:47
door Ronnie
Vincentos schreef:Beste TT rijders.

Binnenkort moet mijn d-riem vervangen worden. De dealer adviseerde mij om meteen alles te vervangen. (waterpomp, multiriem en misschien wat omlooprollen?. Ik heb twee dealers gebeld en de prijzen varieerden tussen de 700 en 750 euro.
Ik wilde binnenkort nog een vakantie gaan boeken maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven haha! :lol:

Is het erg veel? En zo ja, weet iemand een goed adres waar het misschien voor wat minder kan?

Groetjes,
Vincent
De VW Garage .nl ... Wim eens contacten 0499-310927

Geplaatst: do apr 10, 2008 17:16
door hotbot
heb deze laten vervangen door audi-dealer en betaalde 416euro voor (mei 2007) - direct bij aankoop gedaan om geen gezever te hebben (73000km en van 2001).

Geplaatst: do apr 10, 2008 19:35
door johan
Vier weken geleden :

Bij Audi dealer, Kamsteeg, Alphen aan den Rijn ; 550,00 euro incl. waterpomp en alle bijkomende spanrollen e.d.

Dan heb je het wel bij de dealer met garantie !

Geplaatst: ma jul 07, 2008 12:16
door sonix
Nog een vraagje wat betreft het onderhoudsinterval voor de distributieriem;

Volgens mijn onderhoudsboekje en volgens de Audi dealer is dit om de 180000 km.
In Autodata vind ik ook het volgende terug: (1.8T 180PK)

motoren <2001> 2001 : 180000 km

Blijkbaar is dat interval van 5 jaar voor mij dus niet van toepassing (2002).
Iemand ervaring hiermee?