Pagina 1 van 4

DisTTributieriem........weetjes.....

Geplaatst: vr jul 14, 2006 22:45
door erikvandenhurk
Weet iemand na hoeveel km de distributieriem bij de TT moet worden vervangen? En wat kost dat? :)

Geplaatst: vr jul 14, 2006 23:45
door PaulusB
Elke 120.000 dkm moet ie vervangen worden en ja de prijzen lopen heel erg uit een, ligt er aan waar je gaat dealer, universeel, bovag of bij de beun op de hoek.

Geplaatst: za jul 15, 2006 9:05
door MARK
:arrow: VERVANGEN DISTRIBUTIERIEM:

Voorwaarden:

Kilometers - 120.000/Of na - 5 Jaar

Te vervangen delen:

Omschrijving: / Onderdeelnummer: / Aantal:
______________________________________________________

Getande riem / 06B 109 119 A / 1 Stuks

Spanrol / 06B 109 243 / 1 Stuks

Riemspandemper / 06B 109 477 / 1 Stuks

Geribde Riem / 06A 260 849 C / 1 Stuks

Waterpomp / 06A 121 012 (Gemodificeerde uitv.) / 1 Stuks

Rekbout / N 905 969 02 / 2 Stuks

Rekbout / N 10209603 / 2 Stuks
______________________________________________________

Bovenstaande delen zijn gebaseerd op Motorcode AJQ Voor Prijsinfo stuur even een PM

TIP :!: : Laat een distributieriem altijd door een vakkundig bedrijf/persoon vervangen, de schade welke kan ontstaan door foutieve montage weegt in de verste verte niet op tegen de "extra" kosten wanneer je het vakkundig uit laat voeren ipv iemand die niet ter zake kundig is.

Geplaatst: di jul 18, 2006 18:48
door charlotte
Ik laat binnenkort ook de riem vervangen door een monteur van de VW AUdi groep.
TT is van 2000 dus is aan de beurt zegt men.
Heb 70.000 gereden nu.

Mn TT houdt op dit moment ook in op de snelweg. Als hij warm is en ik geef wat gas bij dan houdt hij echt even in.
Mart/Iceman misschien ideeen waar dat van kan komen??
Iemand van Coen Donkers zei dat de riem misschien niet helemaal lekker stond?!

Hoor het graag van je,
gr,
charlotte

Geplaatst: di jul 18, 2006 19:09
door MARK
Charlotte......

Inhouden kan meerdere oorzaken hebben, LMM (luchtmassameter), vacuumklepje N75 en ga zo maar door. Waarschijnlijk heb ik binnenkort VAG-COM dan kunnen we een keertje rijden en tegelijkertijd loggen. Dan pas krijg je een duidelijk beeld wat er aan de hand is. Anders wordt het weer een "vervang deeltjes tot het over is" verhaal en dat kan aardig in de eurootjes gaan lopen.

Hoort 't wel :wink:

Geplaatst: di jul 18, 2006 20:14
door MARK
Naar mijn weten heeft een defecte Diverter Valve alleen invloed op oppakken na te hebben geschakeld.......(Turbo wordt dan te veel afgeremd)
Echter, houd me ten goede Hans :)

We komen er wel weer uit.....

Voorlopig ben ik lekker in de weer met m'n versnellingbak. Schakelen bij koude motor is echt grandioos maar zijn we een half uurtje verder dan gaat het toch erg stroef. Vandaag de koppelingscilinder ontlucht in de garage, dit mocht niet baten. Zaterdag maar een een goede volsyntheet erin.
Trouwens...... ideen/oplossing zijn van harte welkom.
Dit probleem heb ik ook nog niet om handen gehad...dus sta helemaal open voor alle info :D

Geplaatst: wo jul 19, 2006 15:06
door charlotte
thanx guys,

Ik lees wel weer dat het hoe dan ook geld gaat kosten...hahaha
Graag kom ik een x bij je langs Mart voor de uitleesoptie,lijkt me super, weet je meteen alles...nou alles.
Een forge valve lijkt me overigens wel super voor het geluid ook.

De versnellingsbak is altijd stug bij de TT, hebben ze express gedaan om het sportieve gevoel dr in te houden zeg maar...tja. Ben benieuwd wat je vindt want ik heb er ook best moeite mee, vorral in zn 1 zetten is knap lastig.

toedels,
c

Geplaatst: wo jul 19, 2006 23:09
door Ronnie
charlotte schreef: Een forge valve lijkt me overigens wel super voor het geluid ook.
Zoveel scheelt het niet want is hetzelfde systeem maar dan van beter materiaal... en nooit geen BOV blow off ventile erop zetten want daar kan het motormanagement niet tegen van de VAG, vele amerikanen en japanners kunnen het beamen. Overal lees je dan ook dat het afgeraden wordt. Alleen gesloten systemen werken goed.

Geplaatst: do jul 20, 2006 13:17
door charlotte
OK, maar zo slecht zijn de motoren van AUdi toch niet???
Je kan beter geen luchtfilter zetten, geen blow off plaatsen etc etc.
Beetje apart wel.

Mart hoeveel km zit je van Oss af eigenlijk??

gr,
charlotte

Geplaatst: do jul 20, 2006 17:45
door MARK
Hallo Charlotte,

143 km....dus laten we zeggen anderhalf uur. :)

Mark.

Geplaatst: do jul 20, 2006 18:03
door PaulusB
MARTT2006 schreef:Hallo Charlotte,

143 km....dus laten we zeggen anderhalf uur. :)

Mark.
uurtje met het gas erop :lol:

Geplaatst: do jul 20, 2006 18:13
door MARK
Mijn visie op motorische tuning (misschien raak ik nu een hoop mensen :? ):

Wil je veel vermogen, koop dan gewoon een machine welke dat vermogen levert. Al dat opfokken komt de mechaniek nooit ten goede. Ga je de motor stevig oppeppen denk dan ook eens aan de drijfstangen die veel meer te verduren gaan krijgen evenals de zuigers en de versnellingsbak niet te vergeten. Er bestaan originele chips welke door ABT Audi of VW geleverd worden, deze zijn zo geprogrammeerd dat het motorblok nog binnen de tolerantie's wordt belast. Een origineel motorblok heeft altijd een beetje restcapaciteit maar daar zit al snel een grens aan. Hadden ze toch net zogoed overal 225 Pk's in kunnen leggen?? (De inhoud van een 180Pk blok mechanisch is niet te vergelijken met een 225Pk)

Een VW/AUDI blok en tevens de versnellingsbak is erg betrouwbaar, mits deze onder normale omstandigheden worden gebruikt en behouden worden in de uitvoering waar de ingeneurs in Kassel zolang over hebben nagedacht.

Afgelopen weekeinde stond er een heel mooi TT'tje bij m'n oude werkgever, dikke wielen, verlaagd, grote schoorstenen eronder, alleen was een van de drijfstangen een andere weg ingeslagen....wat een zooi!
Dat willen we ons mooie karretje toch niet aandoen?! De schadepost welke je dan hebt is dusdanig groot dat je er beter vanaf het begin een zwaardere machine in had kunnen hangen.
Trouwens wat heb je eraan in dit land, elke 100 meter een flitspaal of radarauto en een brandstofprijs welke intussen de 1,50? is gepasseerd.

Mijn advies: Gooi liever olie van topkwaliteit en dure 98 Oktaan brandstof in je machine dat doet meer als een K&N filtertje en een hip verchroomd klepje dat zo'n leuk sis-geluid geeft :wink: .

:roll: Wat ben ik toch saai wat motortuning aangaat :D Goede service is de remedie :!:


Mark.

Geplaatst: do jul 20, 2006 19:04
door charlotte
Tja.... Mart ik begrijp je onbegrip voor dat soort zaken, maar ik vind een K&N filter of ander goed merk toch niet verkeert.
Tevens verkoop ik veel van dit soort artikelen dus je zult begrijpen dat ik geheel de andere kant op denk.
Ter verdediging van mijn klanten kan ik alleen maar zeggen dat de meeste mensen het ook echt niet doen om meer topsnelheid te halen, maar om de auto een persoonlijke touch te geven, op wat voor manier dan ook.
Er zijn er ook bij die het echt als hobby hebben.

Als ik naar jou toe zou kunnen komen voor eea vervangen en nakijken, op wat voor tijden zou dat dan kunnen??

gr,
charlotte

Geplaatst: do jul 20, 2006 20:14
door MARK
Charlotte,

jouw reactie had ik zeker nooit anders verwacht :D . Je verdient er tenslotte je boterham mee. Je moet het zo zien; het is m'n persoonlijke mening die ook alleen mij en mijn auto betreft. Wat ieder ander er van wil maken is zijn eigen belang (gelukkig ook maar) Ik wil ook zeker niet dat mensen mijn berichtje als bedreigend/beledigend opvatten, je zou er hooguit eens over na kunnen denken :) .
Tenslotte is motoren onderhouden en afregelen ook m'n job , al zijn die vele malen groter.

Geplaatst: vr jul 21, 2006 0:11
door Ronnie
charlotte schreef:OK, maar zo slecht zijn de motoren van AUdi toch niet???
Je kan beter geen luchtfilter zetten, geen blow off plaatsen etc etc.
Beetje apart wel.

Mart hoeveel km zit je van Oss af eigenlijk??

gr,
charlotte
Zet er maar een Blow off op... VAG motoren met een turbo staan er helaas om bekend dat het niet zonder extreme uitgaven kan zonder dat het motormanagement overstuur raakt. Luchtfilter maakt niets uit mits je met verstand de boel monteert, zodat er geen zooi de motor in gezogen kan worden en je een hitteschild aanbrengt om fatsoenlijke koele lucht binnen te trekken.