dennis_86 schreef:he sweeper,
wat is de reden om te zeggen dat remus niks is. kwalitatief is het super goed spul dat heel oud wordt.
ik rijd er zelf ook mee rond en heb bevalt erg goed. en een stuk kabaal hoef ik ook niet uit m`n uitlaat. het golfjes
tijdperk is voor mij toch al voorbij.
Kwalitatief is er aan remus niks aan te merken. Ze gebruiken goede kwaliteit materialen, heeft goede pasvorm, en het is eenvoudig te installeren op de bestaande punten.
Wat betreft prestaties bied het geen - of weinig - verbetering of zelfs verslechtering op de bestaande OEM uitlaten. Heb dit zelf ondervonden bij een Polo 6N 1,6l 75pk.
Het gaf een mooi donker geluid, maar gaf met meer toeren teveel tegendruk zodat de prestaties afnamen.
Het is ook alleen maar een aanpassing van de einddemper & evt. middendemper. Andere systemen leveren tenminste alles van spruitstuk, downpipe, cat enz. enz.. Zo kan je een veel beter presterend systeem plaatsen. Maar ja dat kost ook wel wat.
De echte professionele uitlaten zoals bijv. Supersprint testen al hun uitlaten die ze uitbrengen van elk model of ze leveren wat ze moeten leveren, en geven dan ook nog een mooie sound. Ze leveren een systeem op maat.
Hetzelfde voorbeeld geldt voor luchtfilters & behuizing in auto's. Wat er bij ons in de TT zit is voor iedereen het zelfde. Je vind ze ook in vele andere VAG auto's. Zelf ervaring mee in golf 4, of je nu de eenvoudige 1,6l 102pk hebt of de 2,8l V6 204pk (en alles wat daar tussen zit) ze hebben allemaal dezelfde luchtfilter behuizing.
Die laatste vraagt veel meer dan hij krijgt en wordt dus belemmert.
Dat geldt dus ook voor remus. Er is een standaard die op vele modellen wordt aangepast, maar voor de een beter zal werken dan voor de ander.
Duuusss, het is absoluut geen slechte uitlaat, maar
ik vind het geen waar voor je geld. Sorry