Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Breed
#32736
Aangezien bij mij ook de volumeknop van m'n oem radio helemaal de weg kwijt was, heb ik een nieuwe radio gekocht. Het bleek eigenlijk niet zo makkelijk om een passende radio te vinden die een beetje bij het interieur past (rode verlichting), met een usb achteringang en een carkit. Uiteindelijk heb ik een Pioneer radio gekocht die aan m'n eisen voldoet en.... fantastisch! Het microfoontje van de carkit heb ik op de stuurkolom gemonteerd via de opening van de bovenkant van het klepje van de radio. De usb kabel heb ik onder de asbak uit laten komen waar ik de usb stick zo in kan pluggen. Ik heb niet hoeven zagen/boren etc, alleen een beetje friemelen om de draden door te voeren :P En wat bleek!.. na het aansluiten kwam er ineens ook geluid van achter! Ik heb ook achterspeakers! Da's een meevaller. En er zit een erg geluid in, kan ik wel zeggen! Het klepje kan gewoon dicht en ik heb een setje opvulstukjes gekocht bij de dealer die wel enigzins moest aanpassen (bijsnijden), maar die nu erg goed passen. 't ziet er flitsend uit en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb aangeschaft. Maar ja beter laat dan nooit... :D Tourneledokie cd's!

En natuurlijk een paar fotootjes :D

Je ziet de usb stick met het rode lampje onder de asbak hangen.
Afbeelding
Afbeelding
En bij nacht. Ziet er oem uit of niet?
Afbeelding

Ik heb overigens wel een antenneversterker ertussen moeten zetten. Kostte maar 12,95 en ik heb betere ontvangst dan voorheen!
Groeten, Breed
Gebruikersavatar
door sweeper
#32740
Ziet er absoluut strak uit. Welk type van Pioneer, en kan je er nog navigatie van maken?

Je hebt het over een antenne versterker, maar er hoort er in de auto toch al 1 te zitten bij het achterruit omdat de antenne in het ruit zit, en het zonder versterker het nooit goed kan doen?
Is het dus een auto eigen versterker die je vervangen hebt of een univerdele bij gezet?

gr. Eric
Gebruikersavatar
door Breed
#32743
Het type is Pioneer DEH-P700BT en er zit geen navigatie op. Ik had al een tomtom dus dat was niet nodig. En eigenllijk waren de radio's van Pioneer met navigatie allemaal met blauwe verlichting uitgevoerd. De antenneversterker was zeker wel nodig, want ik had er eerst geen versterker tussen en ontving bar weinig. Toen gewoon een los versterkertje gekocht en voila :P Hetzelfde type als charlotte (carstyling oss) ook kan leveren.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32744
Als ik het goed heb, dan zit er in de OEM-radio ook een soort antenneversterker. Bij het vervangen van de radio vervalt deze en is het plaatsen van een universele (gewoon op de kabel aan te sluiten) noodzakelijk.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door sweeper
#32745
Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n antenne versterker. Ik heb gekeken op de site van Charlotte, maar heb niks kunnen vinden.
Om welk merk/type gaat het exact?

De dealer heeft mijn complete antenne systeem vervangen in de TT (kabels, versterker & achterruit), maar het heeft wat mij betreft nog niet het gewenste resultaat gehad.
Het is beter geworden, maar echt goed kan ik het niet noemen. Alles is wel op garantie gegaan gelukkig.
door Ramon
#32748
gewoon charlotte een mail sturen ze weet precies wat je bedoeld heb hem laatst ook besteld moet hem er
alleen nog tussen zetten had trouwens met de audi radio ook slecht ontvangst
door ptie
#32751
Netjes hoor, zoiets zoek ik waarschijnlijk ook.
Gebruikersavatar
door sweeper
#32784
Ik heb bij lokale auto materialen handel een antenne adapter met versterker gekocht en geplaatst. En wat een verschil hij is nu echt super.
De dealer heeft er van alles aan gedaan (koste hem een hoop geld), en een onderdeel van ? 20,- lost het probleem op.

Ben ik echt blij mee. \:D/
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32787
Sweeper schreef:De dealer heeft er van alles aan gedaan (koste hem een hoop geld), en een onderdeel van ? 20,- lost het probleem op.
Nog ff en we hoeven alleen maar naar de dealer voor de onderdelen en de garantie :D
't Is mooi om de kracht van het forum weer eens te kunnen onderstrepen :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#32793
Hoi Sanne,

Ziet er strak uit complimenten!

Ik zit ook nog steeds te emmeren met dat volumeprobleem. Zag er eigenlijk altijd een beetje tegenop om m'n radio te vervangen en heb het dus al een paar jaar uitgesteld. Gewoon niet meer aan de volumeknop komen als tie eenmaal goed staat.
Maar het vervangen schijnt dus nog enigzins mee te vallen. Ik neem aan dat je ook gewoon een bose systeem hebt (of toch niet?)
Dus dat werkt nu allemaal bij jou zonder problemen of moesten er daar ook nog dingen voor aangepast worden?
Jouw situatie is namelijk exact hetzelfde als de mijne, oem radio, zelfde probleem, zelfde bouwjaar etc etc.
Moet dus ook 1 op 1 bij mij toe te passen zijn.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door Breed
#32795
Thanks voor de complimentjes!

@Henk: ik heb niet veel aan hoeven te passen. Ik heb geen verloopstekkertjes nodig gehad, want de originele pasten gewoon op die van de pioneer. Wel heb ik de + en - om moeten draaien. Even meten en je weet het. Ik heb een antenneversterkertje moeten plaatsen en die passtukjes iets bij moeten snijden. Ik kon alleen de drie kleine blokjes niet aansluiten, maar dat is denk ik alleen data. De automatische dimmen werkt nu dus niet. Ik moet eigenlijk eens de functie van al die kleine draadjes te weten komen. Ik weet niet of dit anderzijds op te lossen is met zo'n speciaal verloopstuk zoals je ergens anders op het forum kan vinden. Ik had overigens geen bose, maar wel achterspeakers ?!?

Groeten, Breed
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]