Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#33542
Ik zou graag de TT-S koplampen (voorzien van DRL led strip aan de onderkant van de koplampen) willen inbouwen in mijn TT MK2, maar weet niet of dit zomaar kan. Ik heb op dit moment ook DRL in de koplampen, maar dat zijn twee ronde LED lampjes in de koplampen.

Iemand een idee of dit lukt? Zijn de behuizingen uitwisselbaar?
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#33553
Dat wil ik ook wel weten ! :wink:
Gebruikersavatar
door massari
#33570
jos schreef:ik wil dit ook wel weten !
Zooo.. de rij wordt steeds langer :-)
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#33583
Ik heb zojuist even wat zoekwerk gedaan op "The Audi TT Forum UK" en ik vond daar
deze thread: Does anyone know where can buy TTS headlight in internet
en als ik dat allemaal lees, inclusief de eindconclusie van "Toshiba":
Fit, yes, Work No. To stop all the chavs ordering parts and doing just this and devaluing the S range -
Audi dealers can not order any S based parts without a valid S chassis number. Audi DEALERS wont fit S parts to a none S car.
No one has managed to fit S lights and make them work as they do on the S.

dan denk ik dat we pech hebben....gaat niet werken blijkbaar :(
Gebruikersavatar
door massari
#33585
Hmmm, vind de conclusie van "Toshiba" nogal merkwaardig. Ik denk dat het wel moet passen, dat is een ding wat zeker is, maar of het meteen werkt, dat is de vraag. Ik ga wel even op onderzoek uit bij een bevriende werkplaatsmonteur bij VW/Audi.
Gebruikersavatar
door IJs
#35292
massari schreef:Hmmm, vind de conclusie van "Toshiba" nogal merkwaardig. Ik denk dat het wel moet passen, dat is een ding wat zeker is, maar of het meteen werkt, dat is de vraag. Ik ga wel even op onderzoek uit bij een bevriende werkplaatsmonteur bij VW/Audi.
Al wat bekend of het mogelijk is?? Staat namelijk bovenaan mijn lijstje :P
Gebruikersavatar
door Joerek
#35306
Ik had het ook gevraagd aan de dealer. Affabriek niet leverbaar. Dealer zei standaard Xenon kiezen en dan wachten totdat je een klapper maakt en dan zouden ze de TTS koplampen erin kunnen zetten. Waarschijnlijk zo uit de losse pols verteld...
Ik vond het even leuk die leds, maar op een tts vind ik het toch minder netjes op een of andere manier, zo'n rechte strip staat naar mijn idee niet mooi. Op de A5 is het prachtig, maar op de A4 al wat minder en de A3 en Q5 vind ik het echt de moeite niet.

Er is overigens wel een how-to om zelf DRL leds aan te brengen. Echter een behooorlijke klus, want je moet de koplamp open zien te krijgen door het lijm weg te smelten. Na het aanbrengen van de ledstrip ook weer op een of andere manier helemaal waterdicht weer vastlijmen... echt een klus dat gaat vragen om problemen.
door rokky
#35308
Tzt miss een keer een club actie van maken?

Vindt zelf de leds op de A4 mooier dan op de A5, ben benieuwd hoe ze er op de TT RS uit zien...
Knutselen is niet mijn ding, gaat altijd wel iets mis :lol: :lol:
Op de TT zijn ze idd iets minder spannend dan de A4 of A5

Weet iemand al wat deze lampen gaan kosten bij de dealert?
Gebruikersavatar
door massari
#35316
Dit staat nog steeds op mijn TODO lijst... moet het nog uitpluizen wat het gaat kosten. Vermoed zo'n 500 euro gok ik... meer zal het toch niet zijn?
Gebruikersavatar
door Mischa
#35319
De complete koplamp voor 500,-? Bij de dealer vroegen ze ruim over de 1000,- voor 1 xenon koplamp voor een mk1 (wel een complete unit natuurlijk ;)).... Type 2 xenon units zie ik staan voor zo'n 366,- ex. (helemaal kaal) en 513,- ex (ook kaal, maar wel met mee draaiende lampen in de bochten). Maar weet uit ervaring dat ze bij de dealer altijd "iets" meer durven te vragen.. Dit zijn trouwens dus ook nogsteeds de "standaard" mk2 koplampen.
Gebruikersavatar
door Joerek
#35369
De xenon optie is altijd zo'n 1500 - 1700 euro. Bij de TT-S is dat volgens mij geen optie en is het standaard...

Los bestellen zou ik niet weten, noodzakelijk lijkt me wel dat je al een Xenon voorbereiding hebt (reinigingssysteem?)
Gebruikersavatar
door Mischa
#35370
Auto's van na 2007 zijn inderdaad ook sowieso wettelijk gezien verplicht om een reinigings en automatische hoogteregeling te hebben met xenon. Inderdaad ook iets om in de gate te houden.
door rokky
#35375
Massari en ik hebben beiden een Pro line dus ook xenon. 500 voor 2 lampen lijkt mij ook een beetje aan de lage kant.
Als ik tijd heb volgende week zal ik de dealer eens bellen wat dit gaat kosten.
Laatst gewijzigd door rokky op wo feb 25, 2009 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door massari
#35617
Er bestaat een topic op Motor-talk.de en daarin is te lezen dat je 1200 euro kwijt bent aan de koplampen met LED dagrijverlichting, een nieuw regelapparaat en twee nieuwe xenonlampen.

Nog geen half uur werk qua montage, je moet volgens mij dan wel via VAG-COM het een en ander omzetten van normaal dagrijverlichting naar LED dagrijverlichting. Mits je van tevoren al DRL hebt natuurlijk.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]