Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jer84
#45961
Hoi allemaal,

nee heb de auto laten staan en eerst stuk met de fiets gelopen en toen langzaam aan fietsen op mijn mountainbike.
Eind van de dag stond het tot aan de bovenkant wielen vol sneeuw. 'S avonds met de buren iedereen geholpen met uitgraven. Wat een rotwerk zeg.

Vandaag pas de auto weer kunnen pakken. Ligt nog steeds heel veel sneeuw hier in Drachten(Friesland) iedereen loopt hier met sleetjes en fietsen en lopen midden op de weg.

Drama, hoop dat het weer snel weg is.

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door sweeper
#45972
Heb vandaag zelf de nadelen van de winter, sneeuw, & gladheid mee mogen maken.

Reed bij mijn ouders weg, en op de hoek van de straat werd mij geen voorrang gegeven. ik op de rem, en gleed naar rechts met achterwiel tegen stoeprand. Velg krom zoals jullie wel zullen begrijpen. :cry:

De andere wagen is zonder zich van enig kwaad bewust te zijn geweest doorgereden. :smt013

Nog meer pech omdat ik op weg ging naar de garage om mijn nieuwe winterbanden eronder te laten zetten.

Voor mij is het weer duidelijk dat winterbanden in Nederland ook een goede zaak zijn. De auto mag dan ESP. ABS, & quattro hebben, maar dat was op de zomerbanden allemaal niet toereikend als er vastgevroren sneeuw ligt. Zelfs niet stapvoets rijdend.

BALEN, BALEN, BALEN!!!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46016
Eric, winterbanden zegt ook niet alles, bochten, remmen e.d. zijn ook funest vor dit soort banden. Je had ook met winterbanden tegen de stoeprand kunnen glijden als je te gretig met winterbanden op een witte ondergrond op de rem schiet. Rechtdoor heb je grip met optrekken als j gas opbouwt rustig anders vliegt de sneeuw de vooruit op en glij je dwars weg. Met remen aaien t pedal en langzaam induwen levert een korte remweg o schrik je ergens van dan glij je ook gewon weg want je denkt dan echt niet na om de rem rustiger in te trappen. Maar wie weet had je net de rand niet gehad, maar harder gereden en had die niet voorrang verlenende idioot binnen gereden bij je. Wintebanden zijn wat meer zeker maar bieden weer andere situaties omdat je er toch harder op rond rijdt.
Gebruikersavatar
door sweeper
#46024
Klopt helemaal wat je zegt, maar winterbanden zullen in dergelijke situaties (met zelfde rijstijl & snelheid) altijd meer te bieden hebben dan zomerbanden. Je moet je er niet blind op varen, maar zuur blijft het.

Gelukkig is het alleen de velg dus allemaal te repareren. Geen persoonlijk letsel is veel belangrijker, en geen blikschade.
Heb vandaag al een tijdelijke set velgen gekregen, en morgen gaan mijn velgen naar een reparateur. Wat wel een drie weekjes zal duren heb ik al begrepen, meer velg schades vanwege het weer, heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
door massari
#46028
Vandaag ook tot twee keer toe met mijn linkervoorwiel tegen een stoep aan gezeten, domweg omdat de auto naar een bepaalde kant op trok waar ik niet eens heen wilde. Verdorie, morgen maar even kijken of ik schade heb. Was niet te zien vanavond in het donker.

Vanavond ook even moeten draaien op een parkeerterrein van de McDrive, auto kon ik niet eens meer normaal recht krijgen, dus met als gevolg dat de inrit van de betreffende McDrive geblokkeerd stond, balen... maar na een minuut of twee kreeg ik de auto eindelijk weer recht. Mis dan wel heel erg de quattro aandrijving zeg!
door ptie
#46029
Ik kwam zojuist nauwelijks onze dam op, zat vast in de sneeuw :? Na een stukje achteruit, en de bocht opnieuw nemen schoot ik de dam op. Quattro of niet, op zo 'n moment helpt weinig meer.

Misschien de TT maar ruilen voor een traktor dan :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#46030
ptie schreef:Ik kwam zojuist nauwelijks onze dam op, zat vast in de sneeuw :? Na een stukje achteruit, en de bocht opnieuw nemen schoot ik de dam op. Quattro of niet, op zo 'n moment helpt weinig meer.

Misschien de TT maar ruilen voor een traktor dan :D
Met of zonder winterbanden?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46031
Quattro rijden met dit weer de bocht om is vergelijkbaar als een sloep of speedboot op t water :D
door ptie
#46038
Sweeper schreef:
ptie schreef:Ik kwam zojuist nauwelijks onze dam op, zat vast in de sneeuw :? Na een stukje achteruit, en de bocht opnieuw nemen schoot ik de dam op. Quattro of niet, op zo 'n moment helpt weinig meer.

Misschien de TT maar ruilen voor een traktor dan :D
Met of zonder winterbanden?
Zonder. Maar ik geloof niet dat winterbanden met deze extreme sneeuwval zoveel invloed heeft :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#46039
ptie schreef:Zonder. Maar ik geloof niet dat winterbanden met deze extreme sneeuwval zoveel invloed heeft :)
Zijwaarts (bocht) misschien niet, maar voorwaarts heb je toch wel meer grip. Dat kan net dat beetje schelen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46040
de oprit op is hier vrij steil en kom dr gewoon op en af zonder problemen met winterbanden, maar vraag niet hoe ik dat doe, want de handrem gebuik ik ook en dan daait ie recht voor de oprit 90 graden, dan trekt ie zich op de winterbanden zo de oprit op. Is wel een voordel als dr veel sneeuw ligt dat je dan t eelt niet van je banden glijdt :D
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#46050
Vandaag ook een paar keer vast gestaan met de TT :) echt waardeloos een verlaagde auto met dit weer. :? .
kon bijna bij het waterschap als sneeuwschuiver aansluiten.. :D Morgen maar ff een schep achterin gooien

Dit weer moet je eigenlijk gewoon een quattro hebben met winterbanden..
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#46051
De hele straat kon vanochtend niet de auto pakken. De sneeuw lag echt hoog. Heb eerst wat auto's van de buren aan de kant moeten duwen. Ik kon echter in 1x weg met de TT met mijn nieuwe winterbanden!! Volgens mij helpt het echt enorm hoor als je winterbanden hebt, om meer grip te krijgen! De buurman had zomerbanden en die bleef maar spinnen. Mijn TT stond er naast, geen probleem. Ook de weg ligging is prima, ik voel me tot nu toe erg veilig en zeker van me TT. Morge nog 1 dagje, en dan 4 dagen vrij:D Blijft de TT ff lekker staan.
Oja misschien een hele domme vraag... maar de gewone tt zoals ik (naja gewoon) de 1.8 versie is dat nu voor of achter wiel aangedreven?

Gr Ellen!
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#46052
een 180pk versie heeft voorwielaandrijving, Is wel beter met dit weer dan achterwielaandrijving.. mn pa die heeft een
C klasse maar die bleef helemaal nergens :lol:
Gebruikersavatar
door sweeper
#46054
blue germanstyle schreef:een 180pk versie heeft voorwielaandrijving, Is wel beter met dit weer dan achterwielaandrijving.. mn pa die heeft een
C klasse maar die bleef helemaal nergens :lol:
Kleine aanvulling:

150pk alleen met voorwiel aandrijving geleverd.
180pk beide. (alleen voorwiel aandrijving of quattro dus)
225pk, 240pk, & V6 alleen quattro.

Alle TT's mk1 zijn in basis voorwiel aangedreven en als het nodig is worden de achterwielen bij geschakeld tot max. 50/50.
Laatst gewijzigd door sweeper op ma dec 21, 2009 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]