Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#37299
Omdat ik mijn IPhone wel eens wilde gebruiken met het programma Dynolicious moest ik een solide steun maken zodat deze goed vast aan de auto zit. Een wiebelende telefoon levert nl zeer onbetrouwbare metingen op.
Ik had geen zin om te gaan boren/schroeven in mijn dashbord of kniesteunen dus moest ik iets anders verzinnen. Nu had ik al eens sierplaatjes gezien voor tussen de luchtroosters en dat bracht me op dit iedee:

Afbeelding
RVS plaatje met 2 tapgaatjes M3
Afbeelding
Een paar afstandsbusjer erop en de telefoonhouder
Afbeelding
Luchtroosters er een stukje uittrekken
Afbeelding
Beugeltje ertussen en weer terugduwen. Nog geen 5 minuten werk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met dynolicious kun je oa een 0-100 sprintje laten klokken waarbij ook het vermogen van de motor bepaald wordt aan de hand van de massa van de auto en de gemeten versnelling. Ik kwam uit op 209 PK met een grof geschat gewicht. Ik wil de auto nog eens laten wegen met mij erin om een nauwkeurige meting te kunnen doen.

Je kan hier dus net zo makkelijk een andere telefoon, PDA of navigatie op monteren.

Er blijkt volop interesse te zijn in deze plaatjes. Ze zijn op dit moment in de maak, ik heb er nog een paar extra beschikbaar! Voor € 10,- incl verzendkosten heb je een mooie basis voor een passende houder voor van alles.
Laatst gewijzigd door emanuel op do jul 01, 2010 9:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door screamer
#37328
Zier er erg handig uit, ook weer makkelijk te verwijderen. Heb je ze laten maken? Of ergens gekocht?


Guy
door emanuel
#37330
Ik heb het zelf getekend en vervolgens laten laser snijden. Aanpassingen zijn dus heel eenvoudig te doen. De telefoonhouder heb ik bij halfords gekocht, die verkopen losse houders voor montage clips van Brodit.

Juist omdat ik dit maar af en toe gebruik en niet altijd met die houder rond wil rijden is het fijn dat hij er snel weer uit kan. Nog geen 5 minuten werk.
door allewijn
#37528
Harstikke mooi gedaan!
Gave oplossing!!!!

Ik heb soortgelijke brackets op het Engelse TT forum vaker voorbij zien komen.
Diegenen hebben er alleen voor gekozen om een beugel te maken met twee complete gaten, dus je haalt bij dat model beide luchtroosters er compleet uit, houdt dan de beugel met twee uitgesneden gaten ervoor en schuift dan beide luchtroosters door die gaten heen, terug...
Misschien zit het dan nog steviger...?

Hier de link: http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... r#p1135849

Kan je verder nog wat verdelen over de software op je Iphone?
Is zulke software er toevallig ook voor mijn HTC Touch Diamond? (Die heeft ook een g-sensor ingebouwd, zoals in jouw iphone)
En wat geef je voor waardes op in dynolicious? gewicht en drivetrain loss?? (hoeveel verlies voor een quattro?)
In ieder geval complimenten!
door emanuel
#37551
Mijn eerste versie had ook complete ring, maar dat is overkill. het maakt plaatsten alleen maar lastiger.
Dynolicious is een leuk programma en werkt prima, je moet wel zelf alle relevante data invoeren, zoals voertuiggewicht (incl inhoud), transmissie verliezen e.d.
Ik ken jouw telefoon niet, maar weet wel dat je voor dit soort zaken erg goede/snelle sensoren nodig hebt. Voor de Iphone zijn er al meer van deze apps wat aangeeft dat de Apple sensoren goed genoeg zijn.

Ik heb nog een 2de plaatje liggen voor de liefhebber.
door allewijn
#37552
emanuel schreef:Mijn eerste versie had ook complete ring, maar dat is overkill. het maakt plaatsten alleen maar lastiger.
Dynolicious is een leuk programma en werkt prima, je moet wel zelf alle relevante data invoeren, zoals voertuiggewicht (incl inhoud), transmissie verliezen e.d.
Ik ken jouw telefoon niet, maar weet wel dat je voor dit soort zaken erg goede/snelle sensoren nodig hebt. Voor de Iphone zijn er al meer van deze apps wat aangeeft dat de Apple sensoren goed genoeg zijn.

Ik heb nog een 2de plaatje liggen voor de liefhebber.
Jammer dat zo'n progje als dynolicious er (nog) niet is voor mijn HTC Touch Diamond (waar ook sensoren in zitten).
Dynolicious schijnt behoorlijk accuraat te zijn en soms beter dan de bekende Gtech, qua timings... Ik weet niet hoe accuraat die is mbt het berekenen van de paardenkrachten ivm een rollenbank, maar zou het programma ook graag zelf willen hebben...
Heb helaas geen Iphone!
'T ziet er in ieder geval erg fraai uit, zo in de houder, tussen de ventilatieroosters emanuel!
door Graafiez
#37553
emanuel schreef:
Ik heb nog een 2de plaatje liggen voor de liefhebber.
Je hebt een PB'tje :-)
Gebruikersavatar
door Blackboard
#39571
Dit is een heel nette oplossing voor een houder van je navi of gsm. Heeft iemand dit ook al gedaan voor een TT mk2?
Ben geïnteresseerd in de maatvoering ervan, kheb nog wel een handige neef in de metaalbewerking :wink:
door emanuel
#39606
Blackboard schreef:Dit is een heel nette oplossing voor een houder van je navi of gsm. Heeft iemand dit ook al gedaan voor een TT mk2?
Ben geïnteresseerd in de maatvoering ervan, kheb nog wel een handige neef in de metaalbewerking :wink:
Dit kun je heel eenvoudig zelf bepalen door de roosters er even uit te trekken en dan alles goed op te meten.

Succes ermee !
door emanuel
#41985
Ik ben op dit moment voor 2 forum leden bezig om meer van deze plaatjes te regelen. Mocht er nog meer interesse zijn dan worden ze alleen maar goedkoper. Ik kan ze dan ook uit aluminium laten maken en blank laten anodiseren, dan passen ze nog mooier bij de textuur en kleur van de ringen.
Gebruikersavatar
door makaveli
#41987
emanuel schreef:Ik ben op dit moment voor 2 forum leden bezig om meer van deze plaatjes te regelen. Mocht er nog meer interesse zijn dan worden ze alleen maar goedkoper. Ik kan ze dan ook uit aluminium laten maken en blank laten anodiseren, dan passen ze nog mooier bij de textuur en kleur van de ringen.
Ik heb ook wel intresse !!
door allewijn
#41990
En ik ben één van diegene waarvoor emanuel weer bezig is om nogmaals zulke prachtige brackets/houders te maken.
Ik heb nml. recent ook een Iphone 3GS aangeschaft en wil deze op dezelfde manier gaan bevestigen als hoe Emanuel het zelf ook heeft gedaan.
Verder wil ik dan een jackphone-jackphone kabeltje en een iphone oplaad kabeltje door één van de middelste luchtroosters leiden om op de Iphone aan te sluiten.
De jackphone-jackphone plug sluit ik dan ook aan op mijn XcarLink module, die in mijn handschoenenvakje ligt.
Zodoende kan ik de iphone prachtig als mp3 speler gebruiken en ook voor stemmen tomtom over de speakers.

Ik kijk naar de bracket uit!
(alu en blank geanodiseerd)

Gr.

Tim

EDIT: over het jackphone naar jackphone kabeltje: Dit lijkt mij toch niet de meest mooie oplossing, want dan heb ik twéé kabels nodig. Eentje aan de onderzijde van de Iphone voor het opladen en eentje aan de bovenzijde van de Iphone voor het geluid (de jackhphoneplug).
Beter kan ik dan denk ik een 'Apple AV Composite kabel' kabel kopen, die klik ik enkel aan de onderzijde van de iphone en dan maak ik gebruik van de audio-line out (betere kwaliteit) en van opladen in een.
door allewijn
#42028
niet helemaal het juiste forum op te posten, maar wel alvast ter voorbereiding op de bracket die ook ik hopelijk van emanuel mag ontvangen:
Ik zoek een kabel die ik, zodra de iPhone mbv het bracket&houder in de TT zit, aan kan sluiten op mijn Xcarlink, welke weer op mijn Concert radio zit.
Ik wil dus de line out functie van de iphone benutten en zorgen dat de iphone opgeladen wordt.
In de xcarlink kan (naast een usb stick, die ik nu gebruik) een 3.5mm jackphoneplug voor externe audiobronnen (in dit geval de iPhone).

Ik zoek dus een kabel die er zo uitziet:
(deze heb ik zelf getekend)

Afbeelding

Bestaan deze?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42030
emanuel schreef:Ik ben op dit moment voor 2 forum leden bezig om meer van deze plaatjes te regelen. Mocht er nog meer interesse zijn dan worden ze alleen maar goedkoper. Ik kan ze dan ook uit aluminium laten maken en blank laten anodiseren, dan passen ze nog mooier bij de textuur en kleur van de ringen.
Ook ik heb interesse, quanta costa?
door DeltaTT
#42031
ik heb ook interesse, wat moet dat kosten? ;-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]