Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#39068
SLICK 50 is een toevoeging voor de motorolie.
Ik weet dat het product al heel lang bestaat en hoor er vaak positieve berichten over.
Mijn 1.8t blokje in mijn TT loopt nog als een zonnetje en gebruikt niet noemenswaardig veel olie.
Er staat ondertussen echter wel al 210.000km op, wat op zich niets uitmaakt want ik bezuinig niet op uitgebreide beurten/oliewissels en zoals ik al zei, hij start/draait/reageerd/rijdt nog heerlijk.

Toch wil ik mijn blok af en toe wat extra geven, zoals Wynn's injectiereiniger en zat nu ook te denken aan een flesje 750ml SLICK50.
Of moet ik dit soort dingen niet 'preventief' willen doen en is het beter om het gewoon te laten zoals het is (en uiteraard gewoon om de 15.000km een oliewissel te doen)

Heeft iemand ervaringen met dit product?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#39071
Ik heb in een eerdere auto wel eens het Slick50 product gebruikt, en heb daar bij die auto geen nadelige effecten van ondervonden. Hoeveel het helpt of verbetering geeft kan ik je eigenlijk niet zeggen.

Heb ook eens het product XADO gebruikt, en dat leek ook te helpen.

Veel van die dingen hebben misschien meer een placebo effect.
Het lijkt me verstandig om op internet eens goed te googelen naar ervaringen. Je zal dan veel positieve & negatieve ervaringen tegenkomen over dit soort producten.

Afbeelding
door emanuel
#39148
Als het echt zo goed is voor je motor, waarom schrijft Audi het dan niet voor? Ik geloof niet in dit soort toevoegingen. Hetzelfde met al die andere zaken zoals die ringen die je in je luchtinlaat moet stoppen om brandstof te besparen en meer power te krijgen en magneten die om je benzineleiding geplaatst moeten worden.
Olie vormt een dunne film zodat je geen metaal op metaal contact krijgt in je motor. Als die olie dat goed doet hoef je er niets aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
door denders
#40061
Slick 50 is leuk voor degene die het verkoopt.

Ik heb het vroeger weleens gebruikt.
Geen nadelige gevolgen overigens hoor, maar dat ligt eraan in welke motor het gaat.
Mijn Cupra werd er ietsje zuiniger van en leek ietsjepietsje stiller te lopen.

Stap over en gebruik gewoon goede synthetische olie.
Je mag echter NIET meer terug naar minerale olie zonder een goede spoeling, maar waarom zou je!

In slick 50 zit voor een heel groot deel gewone olie, daarom is het zoveel.
De aktieve PTFE (Teflon) moet gemengd worden met de motorolie en de olie in je auto na een filter/oliewissel.

Op hogere temperaturen en pas na een tijdje zit dit spul vast aan de wanden van de motor, daarom wordt het allemaal wat gladder.

Koop dit niet, maar bijv. bij een goede automaterialen winkel hebben ze PTFE concentraat, kost 6/7 euro en dat is het pure spul!!
Slick 50 is dit niet!
Je mengt met die Slick 50 dus 2 verschillende oliesoorten door elkaar.

Ik kieperde toen 2 van die kleine flesjes in de auto (bijna 2 dan..) en hij liep als een zonnetje.
(met mindering van de normaal toe te voegen hoeveelheid olie natuurlijk)

Dit teflon verdwijnt echter ook weer na een paar oliewissels en kilometers.
Maar het gaat best lang mee.


Die toevoegingen kunnen, lees:KUNNEN ook oliekanaaltjes verstoppen.
Ik kreeg dit te horen van een Porsche 944 kenner, die dit opgepikt had.
Als je dus niet zeker weet of dit 100% goed kan gaan door de vorm van deze kanaaltjes en het blok waarom het gaat van de auto ivm ophoping, niet doen!

Nogmaals, neem een goede synthetische olie met een hoog SAE waarde, dan ben je ook prima af!
Kost iets meer maar dan heb je ook wat!

Grt, Dennis.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]