Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39180
Ben op dit moment wat aan het rondshoppen voor een nieuw navigatiesysteem 8)
Weet alleen nog niet helemaal welke ik het beste kan aanschaffen :) Ik gebruik hem niet dagelijks, maar wil ook niet de goedkoopste (als je begrijpt wat ik bedoel :wink:) Nu heb ik de Tom Tom Go 700, maar die is qua technologie wat verouderd en eigenlijk moet de kaart vernieuwd worden (wat me zo'n € 80,= kost). Voor die prijs heb je al bijna een nieuwe tegenwoordig :lol:.

De nieuwe TomTom XL Live IQ Routes edition Europe ziet er op het eerste gezicht wel erg aardig uit:
Afbeelding

Iemand misschien (al) ervaring mee of wellicht dat er andere/betere suggesties zijn? Ik hoor het graag!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39181
Hmmzz,

kom nu deze tegen:
Afbeelding
De nieuwe Navigon 8310

Ziet er ook wel mooi uit :) Hellup, de keuze wordt steeds moeilijker zo :D
Gebruikersavatar
door R.Obdam
#39183
He Joop
Ben toevallig ook aan het rondkijken, ik heb niet zo,n behoefte aan het LIVE gebeuren kost maandelijks bijna 10 euro :oops: ,dus kijk ik naar hetzelfde type zonder LIVE en deze is momenteel bij de Mediamarkt te koop voor 199 euro,dit lijkt mij redelijk goedkoop in vergelijk met andere aanbieders.
Denk dat ik er morgen eentje ga halen
gr Richard
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39186
hee Richard,

dat is nu nét de reden waarom ik ook nog verder aan het zoeken ben. Voor die € 120,= p/jaar kun je toch alweer een hoop andere leuke dingen doen. Zoals ik als zei, ik gebruik hem niet dagelijks, maar wil wel weer een beetje up to date zijn. De Navigon maakt gebruik van TMC (Traffic Message Channel), die de informatie gewoon uit de lucht haalt van radiostations die die info uitzendt. Ik geloof dat de service 'iets' minder realtime is dan de Live-services van Tom Tom, maar hé, 't is wel gratis :)
Ook het design van de Navigon spreekt me wel aan, evenals de fancy kaartweergave.

Ik ga straks even kijken nog hoe ie er in het echt uitziet.

Groeten
Joop
door Jerry
#39191
Ik heb een Navigon 7110 in mijn TT, ik ben er zeer tevreden over. Ik ben er vorig jaar naar Italie mee gereden en gaf alle borden goed aan met de juiste te volgen rijstrook. Ik heb de Navigon in een brodithouder met vaste spanning en TMC tussen de twee midden-roosters gemonteerd dmv een plaatje, als iemand een foto wil zien hoe hij in de TT zit kan ik die plaatsen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39192
.....

Ben nu net terug van o.a. De Mediamarkt, Dixon's, T-For Telecom, It's, Harense Smid, Halfords, Belcompany en nog een aantal.
Die Navigon 8310 is dus gewoon nog helemaal nergens te verkrijgen :S

Mediamarkt heeft hem loeigroot op de website staan, kom ik in de winkel en vraag ernaar: "Ja meneer, dat is de algemene website.... Wij hebben hem niet hoor...".
Dacht 'm even te kunnen gaan bekijken, mooi niet dus :D
Wordt vervolgd :wink:
door Jerry
#39193
Happy Socks schreef:.....

Ben nu net terug van o.a. De Mediamarkt, Dixon's, T-For Telecom, It's, Harense Smid, Halfords, Belcompany en nog een aantal.
Die Navigon 8310 is dus gewoon nog helemaal nergens te verkrijgen :S

Mediamarkt heeft hem loeigroot op de website staan, kom ik in de winkel en vraag ernaar: "Ja meneer, dat is de algemene website.... Wij hebben hem niet hoor...".
Dacht 'm even te kunnen gaan bekijken, mooi niet dus :D
Wordt vervolgd :wink:
Joop,

Ik heb even gekeken bij de GPSshop, daar komen ze 12 juni binnen... je kunt een pre-order plaatsen...

http://www.gpsshop.nl/product/71421/nav ... mc-bt.html
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39194
Heb het inmiddels ook door :D
Was gewoon weer eens te snel, lol
Paar daagjes wachten nog, dus :wink:
door emanuel
#39195
Het grote voordeel van TomTom is dat je via slinkse wijze gratis aan alle nieuwe kaarten en updates kan komen. De nieuwe tomtoms ondersteunen naast dat Live gebeuren ook nog TMC met de bijpassende ontvanger. Ik heb op mijn oude tomtom 910 de nieuwste Navcore draaien met de laatste kaart van nog geen maand geleden zonder daar een cent voor te hoeven betalen. Je oude tomtom even opfrissen hoeft dus niets te kosten....
Als je een nieuwe koopt en je wil die netjes in je TT inbouwen dan zou ik voor een type gaan waar een dock connector op zit zodat je niet steeds alle draden aan hoeft te sluiten, maar alleen de tomtom in de houder plaatsen en klaar is kees.
Gebruikersavatar
door Faircatch
#39198
Helemaal eens met Emanuel :-)

nieuwsgroepen rules!!!!!

Daarnaast zou ik toch mooi NOOIT 400 euro uitgeven aan een draagbaar nav systeem.
Hebben een tomtom GO, voorzien van de nieuwste kaarten en past prima in de asbak.
Moet alleen nog vaste spanning maken en dan is het voor mij uitstekend!

Heb ook ervaring met tmc en andere live-systemen.
*) Zit altijd vertraging in, 9 vd 10 x is de opstopping al opgelost op het moment dat jij doorkrijgt een andere route te moeten kiezen
*) Iedereen is bezeten van TMC met als gevolg dat er een ongeluk is, opstopping, 98% krijgt van TMC een alternatieve route door en 5 minuten later is de ' gewone weg ' aan het rijden en staat de ' tmc weg ' stil

Dingen aan mijn dashboard hangen (met of zonder brodit) of nog erger, aan mijn raam (!!!!) vind ik verschrikkelijk, dan kun je ook net zo goed een trekhaak plaatsen en een caravan kopen :-)

ps, puur mijn mening, wil niemand beledigen :-)
door Marco1976
#39207
Heb net een Go630 besteld. 160 euro. kost die.

Ik wil ook niet alles overal aan hangen (raam/ventilatierooster etc). Maar wil het toch ook wel mooi hebben. Dus wellicht toch zo een clip bestellen voor aan mijn ventilatierooster. Of hebben jullie betere ideeen?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39221
emanuel schreef:Het grote voordeel van TomTom is dat je via slinkse wijze gratis aan alle nieuwe kaarten en updates kan komen.
Klopt helemaal :wink:
Heb ondertussen ook even gezocht op Navigon en ook daarvan is het meest recente materiaal te vinden.
Faircatch schreef:Dingen aan mijn dashboard hangen (met of zonder brodit) of nog erger, aan mijn raam (!!!!) vind ik verschrikkelijk, dan kun je ook net zo goed een trekhaak plaatsen en een caravan kopen
Ben ik ook niet de grootste voorstander van hoor, maar ik rijd nog wel eens in andere wagens en dan is het toch wel makkelijk om dat ding even in te pluggen :wink: Daarnaast houd ik er ook niet van om er van alles voor te moeten aanpassen (draden trekken, evt. gaten boren, enz.). Die dingen zijn er nou net voor gemaakt om 'draagbaar' te zijn :wink: Anders kun je beter gaan voor een geïntegreerde is mijn mening :)

Ikzelf geef niet zo heel veel om het optisch veranderen vd wagen, d.w.z. complete bodykits, verlagingen, enz. wat klauwen met geld (kan) kosten. Ook heb ik geen Nintendo-verslaving of dat soort zaken, daar kan ik het geld echt niet voor uitgeven. Ik ben meer iemand van het functionele, maar ik vind dat het oog dan ook wel wat mag willen. Ik ben dus eerder geneigd om voor, in dit geval een navigatiesysteem, misschien wat meer op tafel te leggen dan iemand anders.

De Navigon lijkt me zo op het eerste gezicht een hele leuke gadget en hij ziet er ook nog eens mooi uit (op de foto tenminste), dus leek het mij zeker de moeite waard om hem eens van wat dichterbij te aanschouwen, alvorens tot een eventuele aankoop over te gaan :wink:
Gebruikersavatar
door Faircatch
#39224
TomTom komt nu ook voor de iphone :-) Joepie!!!
door rokky
#39295
Tom tom zou nu ook een dubbeldin inbouw navigatie moeten hebben met radio etc.
Ben ik laatst ergens op internet tegen gekomen maar kan het niet meer terug vinden.
kosten ca. 900,-
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]