Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#40578
@Vincent - Ja hoor dat kun je dan met de VAG-Com meten (actual pressure), maar die zal de zelfde waarde aangeven als de mano-meter.

@Eric - Dat zal je net zien... Nu jij 2 lekken gevonden hebt ga ik zeker weten ook eens testen, het moet allemaal wel perfect in orde zijn natuurlijk. ;)


Guy
door ptie
#40584
Sweeper schreef:
ptie schreef:Miss iets voor een meeting :)
Ben bang van niet. Ik ben met mijn auto al een paar uur bezig, en dit soort onderdelen liggen over het algemeen niet bij de dealer op de plank.
Bij andere auto kunnen ook net weer andere dingen stuk zijn gegaan.
Ik begrijp dat je op een meeting geen reparatie uitvoert :) maar de test zelf lijkt mij vrij goed uit te voeren.
Gebruikersavatar
door sweeper
#40591
Vincentos schreef:Zo best bizar dat die lekken naar boven komen ondanks dat je er niet veel van merkt tijdens het rijden.

Is het ook mogelijk om de druk te meten met vag-com? Ik dacht dat dit de cmd pressure was?

Succes met het speuren ;)
Je kan het wel meten zoals Guy aangeeft, maar dan weet je nog niet of er lekken zijn. Ik heb zelf een Boost Gauge gemonteerd zitten, en die gaf keurig -0,7bar aan bij stationair toerental.
Bij volgas +1,5bar, maar niet altijd. Ik merkte het beter met halfgas, dan leek de auto af en toe niet te weten wat hij doen moest, en ging een beetje stotteren.
ptie schreef:
Sweeper schreef:
ptie schreef:Miss iets voor een meeting :)
Ben bang van niet. Ik ben met mijn auto al een paar uur bezig, en dit soort onderdelen liggen over het algemeen niet bij de dealer op de plank.
Bij andere auto kunnen ook net weer andere dingen stuk zijn gegaan.
Ik begrijp dat je op een meeting geen reparatie uitvoert :) maar de test zelf lijkt mij vrij goed uit te voeren.
Zoals je nu gemerkt heb bij mij, zie bij een eerste meting de ergste lekkage, maar niet alle lekkages. Dus zal je meerdere meetings achter elkaar moeten houden om alles te vinden.
Je moet ook onderdelen demonteren om goed te kunnen bepalen waar de lekkage zich precies bevindt. Er is dus ook wel wat gereedschap bij nodig.
Ondoenlijk lijkt mij voor een meeting.

Als iedereen die het gaat doen, en kan doen, zijn ervaringen post met oplossing/resultaat dan kunnen anderen daar zelf al makkelijker naar zoeken zonder de test.

Als een forumlid bij jouw in de buurt het gedaan heeft kan je aan hem vragen of hij het ook voor jouw wil doen.

Maar goed, als het tot een meeting zou komen, wil ik daar best aan meewerken.
door ptie
#40594
Kay, ik begrijp het :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#40630
Niet te geloven. Het lijkt wel of ik een andere TT gekocht heb. :D

Vol gas, half gas, of gas los, het maakt niet uit hij reageert echt perfect. Ik top met vol gas nu ook makkelijk de 1,5bar, (zelfs ietsjes erboven) en houdt hem keurig vast zonder horten & stoten.

Geweldig :!:

Had al verschillende dingen gedaan aan de auto die steeds een beetje leken te helpen. (Forge DV006, N249 bypass, N75J, LMM, poreuze slangetjes, e.d.)
Met als het enige resultaat dat het het werkelijke probleem beter wist te maskeren. De vagcom bleef alleen wel steeds de foutcode 17705 geven.

Heb zelfs nog advies gevraagd aan Ronald (***), maar hij kwam na rijden, en tuning aanpassen niet verder dan dat de wastegate wel eens niet meer goed zou sluiten.
Zijn advies was dan ook om op zoek te gaan naar een nieuwe turbo. Wat ik ook gedaan heb.

Ik had nog steeds geen tijd gehad om die nieuwe turbo te plaatsen. Ondertussen ben ik wel blijven zoeken in fora op het internet naar ideeën met als resultaat deze test.

Ik heb nu dus een nieuwe turbo over van het type K04-001. Dit is een versie die plug & play past op de 1,8T blokken met een K03(s) turbo, en het vermogen kan verhogen naar 270pk (afhankelijk van de set-up)

Als er iemand geïnteresseerd is in deze turbo dan mag hij hem overnemen. Zal hiervoor nog wel een apart topic maken.
Laatst gewijzigd door sweeper op zo jul 19, 2009 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#40693
Na mijn eigen auto getest te hebben, heb ik nu ook de Audi A4 Avant 1.8T 150pk FWD (B5) uit 2000 van mijn ouders onder handen genomen.

En wat denk je......? Precies, lekkage!

Hier is ook de "zuigstraalpomp" de boosdoener. Verder kon ik zonder de test te hoeven doen al zien dat er 3 slangetjes slecht/poreus waren.

Maandag maar weer eens de dealer bellen, en bestellen, en dan weer verder kijken.
door allewijn
#41020
Gaaf hoor dat dit allemaal zo getest kan worden!
Ikzelf had een tijd geleden op identiek dezelfde plek zo'n scheur.
Dit kwam pas naar boven toen de chip bij JD-engineering aangepast werd omdat ik er niet tevreden mee was (bij halfgas leek hij altijd even in te houden).
Toen ze de chip herschreven liep hij ineens zwáár beroerd (hij liep toen natuurlijk in een nieuw programma en had nog geen meetwaardes aan kunnen passen).
Toen ontdekten ze ook bij mij een 4cm lange scheur in die slang.
Nieuw slangetjes erop en hij liep als nooit tevoren: strak en altijd boosten!

(toch zou ook ik nog wel eens zo'n lektest willen doen om te weten dat ik nergens anders lekjes heb, dus een meeting met lektest lijkt me geweldig)
Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door sweeper
#41021
allewijn schreef:Gaaf hoor dat dit allemaal zo getest kan worden!
Ikzelf had een tijd geleden op identiek dezelfde plek zo'n scheur.
Dit kwam pas naar boven toen de chip bij JD-engineering aangepast werd omdat ik er niet tevreden mee was (bij halfgas leek hij altijd even in te houden).
Toen ze de chip herschreven liep hij ineens zwáár beroerd (hij liep toen natuurlijk in een nieuw programma en had nog geen meetwaardes aan kunnen passen).
Toen ontdekten ze ook bij mij een 4cm lange scheur in die slang.
Nieuw slangetjes erop en hij liep als nooit tevoren: strak en altijd boosten!

(toch zou ook ik nog wel eens zo'n lektest willen doen om te weten dat ik nergens anders lekjes heb, dus een meeting met lektest lijkt me geweldig)
Gr.

Tim
Hé Tim, Jij hebt zelfs nog een keer een log bij mij gemaakt na de Car Care Meetting in Nieuw Vennep. Je kon toen zelf voelen (en aan de cijfertjes zien) dat er iets niet in orde was aan mijn TT.
Je gaf zelf toen ook aan dat je iets dergelijks ook had gehad.

Zo zie je maar weer hoe de auto's dezelfde probleempjes ontwikkelen.

Zo als eerder in het topic aangegeven is een meeting niet echt handig, omdat je niet in 1 keer alles kan vinden als er wat mis is.
Gebruikersavatar
door tony
#41081
:D hee sweeper,

super die test

ik heb alleen een vraagje bij stap 3
je haalt de carter pot los.... maar als ik het goed begrijp
dicht je deze slang met een pijp, met dop ...toch??

ik ben van plan deze test van het weekend te gaan doen
ik laat mijn bevindingen wel weten

:D groet ton
Gebruikersavatar
door sweeper
#41082
tony schreef::D hee sweeper,

super die test

ik heb alleen een vraagje bij stap 3
je haalt de carter pot los.... maar als ik het goed begrijp
dicht je deze slang met een pijp, met dop ...toch??

ik ben van plan deze test van het weekend te gaan doen
ik laat mijn bevindingen wel weten

:D groet ton
Ja dat heb je helemaal goed.

De carter ontluchting is die zwarte ronde dop die naast de DV (bij mij Forge) zit.
Zie stap 3 de eerste twee foto's. Als je die eruit hebt, het gat afdoppen.
Ik heb hiervoor een stuk gaspijp met dop voor gebruikt. (had ik nog voorhanden)

Er is ook nog een kleiner slangetje met een plastic knietje dat direct achter de LMM in de slang zit. Deze kan je ook afkoppelen en afdoppen (beide kanten in dit geval)

Als je het dan nog zou willen kan je ook de slang van het gasklep huis halen, en die afdoppen. Dan test je alleen de TIP, Turbo, IC, en de bijbehorende slangen.

Dan test je eerst dat deel, en als je dan de slang weer op het gasklep huis zet, doe je het vacuüm systeem.


Aan allen die de test gaan doen hou de druk er zo kort mogelijk op, want anders komt de olie echt omhoog. In een rijdende situatie heb je daar geen last van omdat de olie zelf dan rond gepompt wordt in de motor, en 1bar is bij mij als max. prima voldoende gebleken.
Gebruikersavatar
door tony
#41312
:D hee sweeper,

ik heb een probleempje, ik heb een 225 pk en dus ziet mijn motor iets anders uit
mijn carter zit op een andere plaats ( is niet erg) maar deze heeft volgens mijn 2 uitgangen
welke moet ik af doppen ??? :oops: :oops:

en anders maak ik morge wel foto's van mijn motor

hoort het wel

groetjes ton
Gebruikersavatar
door sweeper
#41317
tony schreef::D hee sweeper,

ik heb een probleempje, ik heb een 225 pk en dus ziet mijn motor iets anders uit
mijn carter zit op een andere plaats ( is niet erg) maar deze heeft volgens mijn 2 uitgangen
welke moet ik af doppen ??? :oops: :oops:

en anders maak ik morge wel foto's van mijn motor

hoort het wel

groetjes ton
Allebei denk ik zo, maar komen ze niet beide samen in dat zwarte ronde potje. Onderdelen zijn volgens mij hetzelfde, maar het een en ander zit op een iets andere plaats.

Een paar goede foto's posten kan helpen met zoeken.
Gebruikersavatar
door tony
#41332
hee sweeper,

hier wat foto's van mijn TT

ze komen inderdaad volgens mij samen in de pot maar moet je dan beide slangen doppen :?:



Afbeelding

Afbeelding

ik hoort het wel

groetjes ton :D :D
door A.Hoksbergen
#41333
is het zoiezo dan niet verstandig om al je slangen een keer te vervangen? of is dat een erg dure grap?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]