Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door creative117
#45659
Dag Tim,

eerst het goed nieuws, ziet er strak uit. Ben op zich geen favo van de afgezakte ledlocaties niet zoals b.v. Mercedes. Wat dat betreft heeft Audi echt een toplocatie gevonden. Maargoed, dan het slechte nieuws, of ik ben het padje kwijt, dat kan ook natuurlijk. Je plaatst toch geen DRL (waarvoor de R staat voor running = lopen anders?) om ze alleen maar 10 seconden te laten branden bij het openen en sluiten van je deuren? Of mis ik iets?

Gegroet,
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#46294
Hoi,

Even ter info. Vandaag voor dat de hel los breekt met de sneeuw..(althans dat zeggen ze dat het weer extreem wordt..ben benieuwd)
heb ik mijn grilletjes weer terug geplaatst. Ik was vorige week begonnen maar toen was het zooo koud en slecht weer dat ik vervolgens een tijdje zonder mijn grilletjes heb gereden. Vandaag net wat boven de 0graden heb ik ze weer terug geplaatst omdat, het niet echt een fraai gezicht was.
Ook ik heb de bovenste rand van het grilletjes een beetje weg gedremeld en daar achter mijn Leds gedaan met een dergelijke module als eerder genoemd.
Werkt prima. En een fijn gevoel dat het safe is qua wetgeving.

Groetjes Ellen

allewijn schreef:ik was een tijdje, ivm verhuizing, niet op het forum, maar het Ellen ondertussen geantwoord.
Daar anderen er echter ook wat aan kunnen hebben, hier mijn antwoord:

Hoi Ellen,

Sorry voor late reactie, maar ik zit in een verhuizing!
Ik heb een module gekocht van Autostyle. Ook de ledstrips zijn van Autostyle.
De module kocht ik in eerste instantie (want daarvoor is ie gemaakt) omdat hij detecteerd wanneer de auto gestart wordt (doordat hij op de plus en minpool van de accu zit detecteerd hij of de accu bijgeladen wordt, dus of de motor/dynamo draait of niet). Als de auto dus gestart wordt geeft hij voeding aan de ledstrips, die je dus ook op de module aansluit. Als je echter je dim/stadslicht aanzet, dan merkt de module dit ook (een draadje loopt vanaf de pluspool van een stadslicht) en schakeld hij de ledstrips uit. (dit ivm regelgeving, je mag nml geen dagrijverlichting/ledstrips voeren bij duisternis, tenzij je ze tot 30% zou dimmen).

Na dit aangesloten te hebben werkte het meteen.
Extra voordeel was dat dit kastje dus 'piekspanningen' op de accu herkent en hierop reageerd. Als je dus je deuren opent of op slot doet met de sleutel/afstandbediening, dan voelt hij even een spanningsverschil en schakeld de ledstrips even aan. Na tien seconden gaan ze echter weer uit. Een keurige coming/leaving home functie als gevolg...

Kijk maar even op de website van autostyle, www.autostyle.nl
Ik heb dus niet de module die jij mij toestuurde, maar enkel deze: http://home.planet.nl/~warne027/DRL%20switch.jpg

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik ze graag.

Groetjes,

Tim


'T is dus allemaal eigenlijk een stuk simpeler dan men denkt. Een stuk minder bekabeling en modules nodig dan men denkt!
Één simpel kastje met 7 draadjes doet alles!.
door bs206
#49268
Hallo,

ben nieuw hier op t forum, heb zelf geen audi tt (helaas :oops:).

Ben via google hier terecht gekomen, en moet zeggen zitten mooie auto's tussen :!:

Echter heb ik een vraag over de coming/leaving home module.

Ik zie dat de ledlampen aangaan via de afstandbediening, is dit een functie die de tt standaard heeft?

Of zit deze functie in de module voor de dagrij lampen (van autostyle)?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door hazimoto
#49275
Mooie mod!

Wat is het artikelnummer van de ledstrips? Ik zoek me rot op autostyle :-(
door allewijn
#49296
creative117 schreef:Dag Tim,

eerst het goed nieuws, ziet er strak uit. Ben op zich geen favo van de afgezakte ledlocaties niet zoals b.v. Mercedes. Wat dat betreft heeft Audi echt een toplocatie gevonden. Maargoed, dan het slechte nieuws, of ik ben het padje kwijt, dat kan ook natuurlijk. Je plaatst toch geen DRL (waarvoor de R staat voor running = lopen anders?) om ze alleen maar 10 seconden te laten branden bij het openen en sluiten van je deuren? Of mis ik iets?

Gegroet,
Bekijk mijn twee Youtube filmpjes maar eens goed, je ziet dan dat ik de auto start, de ledstrips blijven dan keurig aan, totdat ik het gewone dimlicht (xenon) inschakel, dan gaan ze automatisch direct uit (dit ivm regelgeving, je mag enkel drl voeren bij daglicht, dus als je je dimlicht niet aan hebt). Vervolgens zie je dat ik met draaiende motor weer mijn xenons uitzet en direct weer netjes mijn ledstrips aanspringen. Zoals het hoort dus!

Echter: Vorige week is één ledstrip gesneuveld. Met dit koude weer ben ik nog niet op jacht gegaan naar de oorzaak. Mogelijk is de strip zelf kapot gegaan, of is er iets in de bekabeling niet meer in orde.
Ik heb het zo lang weer afgekoppeld van de accu én ik heb toevallig, daar ik via een ander forumlid een mooie V6-3Bar grill heb gekocht, ook bij die V6 grill 'nieuwe' kleine onderroostertjes gekregen. De mijne zijn nml. natuurlijk met een dremel opengesneden om de lidstrips te plaatsen.
Ik ga de ledstrips en de oude grilletjes er weer uithalen en zet dan de 'nieuwe' grilletjes er weer in. Terug naar 'origineel' dus.
Vervolgens ga ik me rustig aan verdiepen in 'betere' / 'mooiere' ledstrips.
Ik wil nml. het liefst meer de echte Audi look, dus dikkere/grotere/meer uit elkaar staande ledbalken/dagrijverlichtingsmodules.
Tot die tijd bouw ik het dus weer om naar standaard TT.
Als ik dikkere/grotere/meer uit elkaar staande ledbalken/dagrijverlichtingsmodules heb gevonden, dan ga ik weer aan de slag om die weer in de grilletjes te bouwen!
Je ziet nml. steeds mooiere/betaalbare dagrijverlichtingsmodules op de markt komen.

Het mooiste vind ik nml. de Audi S6 ledstrips/dagrijmodules, die sommigen ook bijv. in hun VW 5 R32 bouwen, zoals hier:
Afbeelding
Afbeelding

Echter zijn deze érg duur en te breed voor in de TT grilletjes.
Op zoek naar iets soortgelijks maar dan smaller dus!
Tevens heb je ondertussen ook al DRL modules (ook van Autostyle) die de ledstrips niet helemaal uitschakelen wanneer het stads/dimlicht ingeschakeld wordt, maar die ze dimmen tot 30% lichtsterkte.
Dit is natuurlijk nog gaver, daar ze dan in het donker icm xenonlicht ook zichtbaar blijven, en dit is qua wetgeving wel weer legaal (bij nieuwe Audi's met DRL worden ze ook gedimd en gaan ze niet geheel uit).
Ik zal dan ook zo'n module kopen:

DRL Automatic Light Module + Dim function 3Amp
Kabelset t.b.v dagrijdlampen incl. dimfunctie, schakelt de lampen in bij het starten van de auto en dimt de lampen als het dimlicht aangeschakeld wordt (12 Volt schakeling via contactslot)
Universeel
SY DRL300B 14.95 EUR
door bs206
#49300
oh, dat is erg zonde dat er 1 gesneuveld is...

Die strips op de R32, staan wel erg dik!

Maar de coming/leaving home functie, die jij hebt op je TT, is die origineel Audi?

Of zit deze functie in de autostyle module, die je ingebouwd had?
door allewijn
#49304
bs206 schreef:oh, dat is erg zonde dat er 1 gesneuveld is...

Die strips op de R32, staan wel erg dik!

Maar de coming/leaving home functie, die jij hebt op je TT, is die origineel Audi?

Of zit deze functie in de autostyle module, die je ingebouwd had?
die functie zat idd standaard nooit op de TT mk1.
Dit was een mooie extra van de autostyle module.
De module kocht ik omdat hij regelde dat de ledstrips enkel aangingen als je de motor start en uitschakeld bij voeren van dimlicht. Eenmaal aangesloten bleek hij ook op piekspanningen van op afstand openen en sluiten van deuren/alarm te reageren, waardoor hij 10sec spanning op de ledstrips houdt.
door bs206
#49312
Ok, bedankt! Dat was eigenlijk mijn vraag, ik zal eens kijken voor zon setje. Suc
door bs206
#49313
Ok, bedankt! Ik zal eens kijken naar zon module. Succes verder met je ledstrips....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49315
Caddy 3's zie je dr ook al mee rijden met S6 velgen, dan verkopen ze de wagen als VW Caddy S6 hahaha
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]