Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#43948
Ik heb voor mijn Pioneer AVIC-D3 via een nieuwsgroep de nieuwe versie van de kaarten gedownload. (CNDV-90MT)
Bij Newzleech staat hiervoor een ISO file van 3.41GB. Als ik deze binnen heb, en hij is unrar-ed is hij in ene 7.55GB.

Hoe kan dat, en hoe krijg ik die weer kleiner dan 4.7GB zodat hij op een DVD schijf past.

Ik heb al wat gezocht op het internet, en ik kan niet iets terugvinden wat hier specifiek over gaat.
Gebruikersavatar
door denders
#43962
Dit is dus bit voor bit dezelfde als de originele waarschijnlijk.
Althans dat neem ik aan, dit wordt vaker gedaan.

Splitten is geen optie, het is geen film dvd ofzo en dan nog.. optie is wel een "dvd-double layer" schijfje branden,
maar dan moet je brander dat uiteraard kunnen. Ik neem ook aan dat een Avic dit dan gewoon weer kan lezen?

Let wel op dat je een schone directory hebt, dus niet EN de rar files laat staan EN de uitgepakte, maar dat begreep je denk ik al :wink:


Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door sweeper
#43966
Denzo schreef:Dit is dus bit voor bit dezelfde als de originele waarschijnlijk.
Althans dat neem ik aan, dit wordt vaker gedaan.
Dat is het nu juist. Het iso bestand staat als 3.4GB omdat hij van een single layer DVD afkomstig is. Dit is wat er gelezen kan worden door een Pioneer. Ik haal hem binnen d.m.v. een NZB file in het progje AltBinz. Ook in dat progje staat hij als 3.4, maar als hij klaar is, en uitgepakt, is hij in ene 7.5. Rara hoe kan dat, en hoe los ik dat op.
Denzo schreef:Splitten is geen optie, het is geen film dvd ofzo en dan nog.. optie is wel een "dvd-double layer" schijfje branden,
maar dan moet je brander dat uiteraard kunnen. Ik neem ook aan dat een Avic dit dan gewoon weer kan lezen?[/qoute]

dual layer gaat de Pioneer niet lezen bij navigatie, en wel met film dvd's.
Denzo schreef:Let wel op dat je een schone directory hebt, dus niet EN de rar files laat staan EN de uitgepakte, maar dat begreep je denk ik al :wink:
Weet ik, en dat kan je allemaal instellen in AltBinz. Ik heb het uitgepakte bestand zelfs naar andere schijf gezet.

Ik heb het eerder gedaan met de 2008 versie, en daar was geen probleem mee.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#43967
Hallo Sweeper ,

Of het met de 90Mt werkt weet ik niet .
Maar met de vorige versie 80Mt was dit geen probleem.
Was voor bijna 8GB aan Data , op een dual layer 8.5 GB DVD gezet en deze werkt in mijne pionier navigatie.

Wel tegen een vrij langzame snelheid geschreven




Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#43968
Rommyke schreef:Hallo Sweeper ,

Klopt , had ik ook met de vorige versie . Em mijne kan wel degelijk een dual layer navigatie DVD lezen
Gewoon op een Double layer DVD braden van 8.5 GB tegen een lage snelheid en dit werkt dan .
Kunt mijn DVD morgen anders eens proberen.


Groetjes
Romain
Thanks, ga ik het nog een keer proberen te branden. Met welke snelheid adviseer je? 1x, 2x of 4x (4x is max voor mijn brander bij DL-DVD)
Is er nog voorkeur voor prog om te branden. Heb zelf Nero 9 of ClonedCD.

Ga er morgen in Aalten niet bij zijn. Ben zeilen. Ik was er afgelopen zaterdag.
Heb mijn AVIC-D3 in mijn VW T5 zitten.

Ga ik nog steeds niet begrijpen dat je iets binnenhaalt wat 3.4GB is, en op je comp. 7.55GB.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#43970
Hallo Eric ,

Het beste is tegen een zo laag mogelijk snelheid.(laagste die je hebt)
Hierdoor heb je de minste kans dat je DVD niet gelezen kan worden door je navigatie/dvd speler


Zal in de week de MT90 ook eens proberen.


groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door denders
#43984
Laagste snelheid, dan worden de putjes als het ware dieper op de schijf en heb je minder kan op fouten.
Alles maar dan ook alles wat ik de laatste jaren gebrand heb, gaat niet hoger dan 10x speed.
(ik gebruik liever USB overigens :wink: )
Gebruikersavatar
door sweeper
#43992
Het is gelukt!

Met clonedCD op 1x.

Dank voor de antwoorden.

USB is wel leuk, maar die Pioneer werkt daar niet mee, dan had ik nog meer geld uit moeten geven om de Hard disk versie te nemen.
Dat was het me niet waard.
Gebruikersavatar
door denders
#44048
Zie je wel dat het lukt :wink:
Trial and error, daar leer je van!
Gebruikersavatar
door sweeper
#44051
Denzo schreef:Zie je wel dat het lukt :wink:
Trial and error, daar leer je van!
Ben er alweer achter dat het toch nog niet helemaal gelukt is.

Met de CNDV-80MT is het keurig gelukt, maar gister hetzelfde gedaan met de CNDV-90MT, en daar doet de Pioneer niets mee. Je ziet de regel "reading format" en daarna verder niets.

Nu eerst nieuwe DVD-DL's kopen, en nog maar weer een keer proberen.

Gaat op een duur geintje lijken als ik al die schijfjes verkloot. :roll:
Gebruikersavatar
door denders
#44064
Die plaatjes van Platinum moeten goed genoeg zijn.

Verder weinig verstand van Pioneer en hun lasers zeg maar..

Bij anderen lukt het toch ook, zou je toch zeggen!

Misschien trekt je brander het net niet met z'n laser die net ff ernaast zit, niet krachtig genoeg, who knows..
Misschien kun je een artikeltje vinden ergens op het net, ff googl'n
Met een gewone Plextor of Nec (-heb ik zelf) zou het moeten lukken.

En van die grotere formaten, een pc ziet echt alles wat er op de uitgepakte bestanden bijkomt..
Dan is zo'n binnengehaalde file leuk, maar pas als je hem helemaal uitgepakt hebt zie je ook de zero-bytes of de verstopte data..
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44068
Heb mijn DVD'tje ook gebrand, zal straks eens proberen of hij werkt...I'll be back

groetjes Romain
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44103
DVD is prima gebrand maar ik denk dat dit niet een juiste DVD is.

Moeten een soort upgrade hebben.

Toen ik overstapte naar de 80MT werd het systeem eerst upgedate en dat doe die nu niet.
Hij start bij de 90MT op het pioneer scherm krijg ik maar dan krijg ik de melding
Lete OP !
Dit is niet de correcte disk


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door sweeper
#44105
Rommyke schreef:DVD is prima gebrand maar ik denk dat dit niet een juiste DVD is.

Moeten een soort upgrade hebben.

Toen ik overstapte naar de 80MT werd het systeem eerst upgedate en dat doe die nu niet.
Hij start bij de 90MT op het pioneer scherm krijg ik maar dan krijg ik de melding
Lete OP !
Dit is niet de correcte disk


Groetjes
Romain
Ik heb ook het idee dat ik hem correct gebrand heb. Het klopt dat met de 80MT er ook een update uitgevoerd werd, en nu niets dus.
Ik krijg bij het invoeren de tekst "reading format" te zien, en als ik map aanklik zie ik een uitgezoomt beeld met rechts onderin een groen oplichtend diskette'tje, maar kan geen adressen of iets invoeren.

Wat bedoel je met een "soort upgrade hebben"?

@Denzo - ik heb de disks van Verbatim gebruikt, en mijn brander is Sony/Nec Optiarc 7170s.
Je zou zeggen dat als het met de 80MT lukt, het met de 90MT niet anders zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44120
Hallo Eric ,

Ik dacht een soort van upgrade mee op de DVD dat je speler mee geupdate word.
Zoals je op foto's kan is er eerst wel een update nodig voor de 90MT

Afbeelding

Afbeelding


Maar ik denk ons probleem gevonden te hebben.
We hebben volgens mij de kaarten van Amerika en canada .
Die van europa staan er nog niet op . Want voor europa heb je drie DVD's nl. West-Centraal-East

Nog even wachten denk ik .

Groetjes
Romain
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]