Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#46661
Bij een vriend die een Apple computer heeft zag ik een gadget dat heel eenvoudig de benzine prijzen weergeeft. Nu blijkt na wat zoeken de site www.brandstof-zoeker.nl redelijk overeenkomt.

Als je googled op brandstof prijzen vind je er overigens veel meer sites, maar deze vind ik erg handig. Nu nog een manier vinden dat we deze data gefilterd op max. prijs x, in onze zuignapbabbelaar kunnen importeren.

Arie
door tenbrey
#46663
BAH vieze goedkope benzine :(

Gun je karretje min 98 benzine :roll:
Gebruikersavatar
door denders
#46679
Meeste benzine is gewoon bekend-merk hoor :wink:

Maar dat zie je niet aan de buitenkant, ik tank altijd Tinq (elke week een volle tank) , is BP..naar mijn weten.
En ga zo maar door.

98 is voor echt getunede auto's wat beter.

Of naar duitsland gaan RON100 tanken :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#46682
je auto hoeft niet getuned te zijn hoor om op 98 te rijden. ik reed voor m`n chiptuning ook met 98 rond.

euro 95 wordt zelfs afgeraden door de tuners om met deze brandstof te rijden in deze motoren.

98 smeer veel beter en je hebt er meer vermogen mee.


grtz.dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#46689
Met Arie hoef je niet over de benzine soort te beginnen, daar heeft hij echt zo z'n eigen mening over. (zie hiervoor post's in een ander topic)

Ik vind het al met al een beetje nutteloze info. Waarom zo goedkoop mogelijk benzine tanken terwijl je in een dure auto wil rijden. :?
Zelf kom ik er niet onderuit om de duurdere benzine te tanken, na de tuning kan je duidelijk merken dat de wagen gaat pingelen in de hogere toeren met euro95.

Ik wilde een sportieve duurdere auto rijden & hem nog tunen ook, dan moet ik ook op de blaren zitten voor wat betreft de kosten van benzine e.d..
Maar ik ben maar wat blij hoe die nu rijdt, dus is het geld meer dan waard. 8)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#46711
ik geef je helemaal gelijk eric. we rijden een mooie auto die iets duurder is dan een
standaard auto dus op brandstof moeten we zeker niet bezuinigen.

hoe een ander erover denkt maakt mij niet uit maar dit is in ieder geval mijn mening.

grtz. dennis
door tenbrey
#46713
Denzo schreef:Meeste benzine is gewoon bekend-merk hoor :wink:

Maar dat zie je niet aan de buitenkant, ik tank altijd Tinq (elke week een volle tank) , is BP..naar mijn weten.
En ga zo maar door.

98 is voor echt getunede auto's wat beter.

Of naar duitsland gaan RON100 tanken :wink:






Hoe kom je aan die onzin? :lol:
Gebruikersavatar
door massari
#46714
Ik tank sinds kort Gulf Challenger benzine, dat is RON100.

Tankte voornamelijk BP Ultimate, maar merk dat RON100 net wat beter loopt allemaal en hij start ook beter.
Gebruikersavatar
door sweeper
#46729
massari schreef:Ik tank sinds kort Gulf Challenger benzine, dat is RON100.

Tankte voornamelijk BP Ultimate, maar merk dat RON100 net wat beter loopt allemaal en hij start ook beter.
Het topic starte over goedkope benzine, en deze Gulf benzine lijkt me nu niet bepaald de goedkope benzine die Arie bedoelde. :D

Helaas is deze niet bij ons in de regio Haarlem te verkrijgen, dus zal me moeten behelpen met BP ultimate. Welke overigens prima voldoet voor de mk1.
Gebruikersavatar
door denders
#46750
tenbrey schreef:Meeste benzine is gewoon bekend-merk hoor :wink:

Maar dat zie je niet aan de buitenkant, ik tank altijd Tinq (elke week een volle tank) , is BP..naar mijn weten.
En ga zo maar door.

98 is voor echt getunede auto's wat beter.

Of naar duitsland gaan RON100 tanken :wink:
Heb jarenlang voor een onderaannemer in het Europoort/Pernis regio gewerkt.
Dus bij een aantal raffinaderijen.

Als je ziet wat er allemaal komt "laden" bij zo'n laadstation bij bijvoorbeeld een Shell of BP dan weet je wel beter :wink:
Sommige types blijven idd bij 1 merk maar er zijn legio vervoerders en uitbaters die echt wel uit hetzelfde vaatje tappen!

Dat van Duitsland bedoelde ik met VPower, in NL was/is dat zeker geen RON 100, daar wel.

Mijn mening is overigens gebaseerd op wat er van Audi getankt moet worden, Hij loopt echt prima dus ik hou het voorlopig bij Euro 95 maar
..ben ongetuned nog :lol:
Gebruikersavatar
door Peultje
#54779
Ik tank 98 bij texaco bij mij in de buurt, bij de meeste texaco's hebben ze de 98 uit de "schappen" gehaald en daar superplus voor in de plaats gedaan. Dit is GEEN 98, dit is 95 met een toevoeging. Op de Texaco site staat dat het wel 98 is, dit is dus niet waar.

Bij de Texaco bij mij in de buurt laten ze de chauffeurs de 98 uit Belgie halen.

Je merkt het verschil duidelijk! Voor ik 98 tankte, gooide ik er 95 in, en was de auto nogal onrustig. Waar je met de 98 dus geen last van hebt.

gr

Gerard
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54796
Ik rij altijd naar BP voor Ultimate de rest pingelt de auto mee wat dr hier in de omgeving te verkrijgen is en als ik niet anders kan XL van Autofood een beetje en op naar BP.

Dennis, rij je heerlijk behouden (150pk) en rustig rond, dan is 95 willekeurig genomen gewoon goed maar ga je de turbo aanspreken (richting 250 pk) dan merk je t verschil vanzelf.
Gebruikersavatar
door denders
#54819
Ik denk dat het dan zeker wel uit zal maken ja, des te meer prestatie des te hoger de eis van alle onderdelen en hun bijzaken.Heeft ook niks met geld enz. te maken meer met natuurwetten..

Niet dat ik het af en toe zal laten om even gas te geven als ie lekker warm is maar heel veel meer zullen de pk's bij mij niet gaan worden, misschien als ik het doe, zo 190pk (veilig). Dat is gewoon ruim voldoende, mijn opvatting verder en dan zien we wel weer voor euro98 misschien.
Blijf nog steeds bij TinQ tanken, prima sap uit het Texaco-vaatje! :wink:
Ik wil nog is iemand horen die dat tegenspreekt.. staat zelfs op de bon!! :D
De auto rijdt tot nog toe als een klok, is alleen maar beter gaan rijden en zuiniger, geen enkel gek geluidje uit het vooronder.
(maar er zit ook een soort van reiniger door deze benzine als ik het goed heb)

Mijn vorige auto 11,5 jaar gehad en maar 1x een nieuw benzinefilter eronder en reed eveneens nog als een zonnetje, liep ook als een klok.
Echt zware tuning ben ik nooit aan begonnen.
Rij weinig korte stukken.
Gebruikersavatar
door metaal
#54893
Ik zie dat men dacht dat ik het verschil in benzine (95 vs 98) aanduidde in de prijs. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik bedoelde om een laagst mogelijke prijs voor het goedje te krijgen. En of je nu 95 of 98 tankt, ga ik aan voorbij. Als ik de keus heb om net effe een dubbeltje minder per liter te tanken, zal ik het niet nalaten. Op jaar basis tikt het lekker aan. En een ieder moet voor zich zelf maar uitmaken of hij/zij 95 of 98 tankt in z'n al dan niet gechipte TT.

Arie
Gebruikersavatar
door Ronnie
#54904
BP hier in de buurt waar ik heen rij is goedkoper zelfs als de plaatselijke euro 95 ;) en als je op rekening betalen aanvraagt gaat dr nog es 6 ct af dus wil dat toch es gaan vragen is wel handig.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]