Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Auto kopen die schade heeft gehad?

nee zeker niet!
7
47%
mits de auto goed gemaakt is wel ( erkend schadebedrijf )
8
53%
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47496
@ Ronnie

De auto zal nooit iets krom terug gestuurd worden omdat wij met een mallenbank werken, die meet met laser na hoe de auto fabriek af moet zijn.
Toch snap ik zeker je punt..!

Ik vind het alleen vanuit mijn oogpunt gezien erg jammer dat mensen zo moeilijk over schadeauto's denken, omdat ik ervaar met hoeveel zorg en precisie de auto's gerepareerd worden. Buiten dat, heb ik zelf ook altijd gevonden dat ik geen schade auto moest hebben omdat ik bang was dat hij door een beunhaas gerepareerd zou zijn.

Gelukkig heb ik nu de nodige ervaring om het te kunnen zien als een auto niet goed is.. Desalniettemin begrijp ik iedereen, mijzelf incluis, dat je gewoon liever geen auto rijd die eerder helemaal aan puin heeft gelegen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47647
Mijn persoonlijke ervaring wil je niet weten.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#47673
Die wil ik juist..! daarom heb ik ook dit onderwerp gestart :P :lol:
Mijn vorige auto heeft ook schade gehad, ik zal het jullie niet aandoen door te vertellen wat voor auto het was, maar die was ook niet erg netjes gerepareerd :?
Uiteraard was alles gewoon volgens het boekje gedaan maar je kon aan de stand van de naden tussen voorschermen en motorkap zien ( onderandere ) dat er niet veel
aandacht was besteed aan het afstellen van de nieuwe onderdelen!

Ook slechte verhalen zijn verhalen Ronnie, ik ben erg benieuwd wat jij meegemaakt hebt :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47732
Ik vertel nog niks inhoudelijk, ligt na de rechtsbijstand niets meer lijkt te doen na veel gecommuniceerd te hebben nu uiteindelijk bij de FOCWA. Een auto met schade kan zelfs na herstel nog beter uit de verf komen en sterker zijn, mooier spuitwerk met de hand, mits goed herstel is toegepast uiteraard. In mijn geval is t knudde qua afwerkingen.
Gebruikersavatar
door denders
#47742
Op Fifth gear programma was een keertje een ogenschijnlijk goed uitziende Ford (-nogwat) aangeschaft.
Bleek deze een ongeluk gehad te hebben frontaal. Gerepareerd maar zonder dat je het zag van buitenaf!
Dezelfde maar dan geen schade, Ford modelletje erbij en ze kregen dan beide een flinke crashtest!

Je wilt niet weten hoe ver meer die schadebak z'n chassis kwam t.o.v. de echt goede auto en zijn kreukelzone :shock:
Heel die pop zat klem tussen de motor zowat!

Dit even terzijde..
Misschien wel te vinden op youtube ofzo.
Gebruikersavatar
door denders
#47764
Perfekt Geert!...dat is 'm :wink:

Alle waar naar geld maar het zegt meer dan 1000 woorden.
Die verminderde sterkte van de fabrieks-ontworpen kreukelzones doen het hem!
Oke en dit is dan een Ford, waarbij de motorsteunen dan denk ik niet loslaten bij een ongeval enz.

En ik maar steeds zeggen tegen mensen die een TT willen kopen zonder historie van een vreemde...
Doe een aankoopkeuring bij Audi o.i.d. :roll:

Ik heb het nu hier dus alleen over iets wat ogenschijnlijk verzwegen is bij aankoop, maar ja protesteren bij een ongeluk,
..dan is het dan al vaak helaas te laat voor je.

(oei wat klink ik nu ineens belerend haha)
Gebruikersavatar
door MWTT
#47772
Er zijn gelukkig nog steeds schadeherstellers die hun vak verstaan en een mooi en goed produkt afleveren. Al worden ze tegenwoordig echt gedwongen om concessies te doen..

Wat mij de laatste jaren steeds meer zorgen baart is dat er steeds verder gaande prijsafspraken worden gemaakt met verzekeringsmaatschappijen. De schadehersteller wil natuurlijk zoveel mogelijk klanten binnenhalen om zijn bedrijf te kunnen blijven runnen.
Daarom moet hij dan voor steeds lagere kosten dan zijn collega jouw auto kunnen herstellen voor de betreffende verzekeraar. Het kan niet anders dan dat het uiteindelijk ten koste gaat van de kwaliteit. Want het gaat óf ten koste van de verdiensten van het personeel of ten koste van de aangewende materialen.

Helaas is het mij ook wel eens overkomen dat een onoplettende bestuurder ineens in je linkerzijkant/achterkant van mijn auto dook. Vaak heb ik auto's met zilveren metallic lak gehad. Wat je dan tegenwoordig al snel opvalt wanneer je je auto terugkrijgt na schadeherstel, is dat je bij die kleur lak tegenwoordig een kleurverschil ziet tussen de aansluitende carrosseriedelen.

In vroeger jaren liet men de lak uitwaaieren over de aansluitende delen, zodat een kleurverschil voor een leek moeilijk te herkennen was. Tegenwoordig wordt dus vanuit kostenoogpunt slechts het beschadigde carrosseriedeel gespoten..

Laat staan wat er "onderhuids" gebeurd bij bijvoorbeeld het, eerder genoemde, herstel van kreukelzone's etc. Of auto's die te water zijn geraakt.. Kan een leek beoordelen of er nog wel een nieuwe airbag (heel duur ding) is geplaatst?

Nee, wanneer een auto van mij schade had aan het chassis, dan ruilde ik hem meteen in. En mijn TT heb ik ook niet zo zeer geselecteerd vanwege zijn mooie uiterlijk. Sterker, de TT had zelfs wat parkeerschade aan de lak op de rechterzijkant. Echter, het chassis en carrosserie hebben nimmer schade gehad en een schadevrije historie bij slechts één eigenaar! Dat vind ik veel belangrijker dan de leeftijd of de uiterlijke "toeters en bellen" waarmee veel ex-schade auto's een nieuw baasje lokken!

Groet,
Michiel
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]