Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peultje
#47844
Einde van een vrij Nederland en Jan modaal

Minister Eurlings is van plan de km.heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 % van de Nederlanders erop vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belastingtechnische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat erop vooruit!! Dat betekent dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert elke seconde dat u rijdt. Waar u rijdt, hoeveel u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen, en de BPM.

Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 kilometer dan betaalt u nu ¤ 356 per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 eurocent per gereden kilometer. Dat is: 30.000 x 6,7 eurocent is ¤ 2.010 per jaar.


¤ 365,00 wegenbelasting -/- ¤ 2.010,00 euro kilometerheffing = ¤ 1.654,00 in de min.

Wel gaat de BPM van de auto eraf. Dat scheelt natuurlijk hééééél veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van ¤ 40.000 of meer .

Bijvoorbeeld: U koopt een Porche 911 Carrera voor de prijs van ¤ 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM vanaf. Dat is ¤ 47.700,=
U betaalt dus maar ¤ 71.550,=

Dat is toch snel verdiend die ¤ 47.700 korting. Geweldig toch!!!

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van ¤ 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van tussen de ¤ 5.000 tot ¤ 8000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus..

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!


Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een Betuwelijn, de Noord -Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt, houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
Gebruikersavatar
door Geert
#47848
tja... ik begrijp het nog steeds niet. Als dit dan zo belangrijk is, waarom wordt het niet verrekend met de brandstof....
Als je veel rijdt betaal je ook veel. Lijkt me vrij simpel.

niks geen kastjes inbouwen,kastjes kalibreren, gps tracker , CJIB in de toekomst, tolpoortjes of moeilijke rekenbureau's die we allemaal moeten betalen.
In mijn ogen heeft dit systeem veel te veel overhead... Bovendien heeft Duitsland hun cijfers beschikbaar gesteld waaruit blijkt dat dit systeem enorm duur is zonder baten...
Gebruikersavatar
door nickbox
#47983
Het zit al in de brandstof........incl het kwartje van COCK.....
Straks dus EN en EN en EN...
Er zou door het nieuwe systeem beter gedifferentieerd kunnen worden.
De files zouden afnemen.
Mooi rekensommetje 70 % gaat minder betalen, 30 % dus veel meer. Alsof die mensen voor hun lol rijden.
En verder de komende jaren wordt de wegenbelasting flink opgeschroefd om vervolgens te zeggen dat je daarna goedkoper uit bent.... zo ken ik er nog wel een paar.
Onduidelijk is op de overheid nu wel kan rekenen, meestal worden grote projecten vele malen duurder dan gepland, lees voorgespiegeld.

Mooi ook te zien dat de BPM bijna 1 op 1 vervangen wordt voor de CO2 tax........weer een truc.

En dan dat kastje, lelijk natuurlijk. Wat gebeurd er als deze uit je auto gestolen wordt?
De gegevens worden niet openbaar, maar hoe controleer ik de rekening......
Teveel onduidelijkheden lijkt mij.
Daarbij komt dat de locale overheden en provinciën ook extra inkomsten, belasting dus, gaan genereren.
Een voorbeeld is de parkeerbelasting. Straks zal in bijna iedere woonwijk betaald parkeren ingevoerd worden. In Rotterdam onder het mom van rechtsgelijkheid.
Het is eerlijker als iedereen een meter voor zijn deur heeft......

Nee is in dit geval een redelijke optie...zolang het nog kan.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#47985
En wat dacht je van de nationale transport industrie, hoe willen ze dat gaan aanpakken?!
Momenteel is het al lucratief om een wagentje van over de grens te laten rijden voor je spulletjes, dus hoe zal dat er dan straks gaan uitzien? Of krijgen al die Hongaren, Bulgaren, Roemenen, enz. dan ook zo'n kastje ingebouwd?
Uiteindelijk zal de consument weer opdraaien voor alle extra kosten en een prijsverhoging terugzien in de producten, dus daarvan zal ongetwijfeld ook weer het nodige van aan de strijkstok blijven hangen.
We houden zo steeds minder over van onze zuur verdiende euro....
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#47986
Oh ja, en hoe leuk zal een toertochtje nog zijn in de toekomst voor een autoclub.....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48095
Nederlanders woonachtig hier in Nederland zijn de dupe, plus als zij fouten maken in het systeem wordt jij als autobezitter de dupe wegens bewijslast... leuker kunnen ze t echt niet maken... wel duurder! En met dr CO2 beleid? helpt echt niets als ze elders ter wereld gewoon op gelijke voet doorgaan met CO2 uitstoten... dat komt vanzelf door onze atmosfeer heen, maar goed Nederlanders slikken en pikken de boel toch wel. Neem nou euroknallers van de C1000 2de blik gratis van bijv een blik knaks, 1 euro mag je afrekenen krijg je 2 blikken mee, echter kost 1 blik los 80 cent bijv. dat noemen ze dan de 2de gratis en als je bij een kassa gaat staan zal je amper iemand tot zelfs niemand dr wat van horen zeggen terwijl het gewoonweg niet klopt en je het 2de blik voor 20 cent koopt, maar goed het woord gratis of horen/ zien dat je er voordeel door krijgt is al genoeg om mensen meestal niet verder te laten denken in dit land, zonde want bij de buurlanden zijn ze als volk echt zo gek niet die laten massaal alles plat liggen als ze te hoge benzineprijzen te zien krijgen, dan leggen ze de hele economie bijv. in België gewoonweg stil. Zouden we hier eens wat van moeten opsteken want belasting gaat er echt al genoeg de staatskas in.
Gebruikersavatar
door denders
#48121
Ronnie for president! :wink:

Nee maar hier ben ik het gewoon 1 op 1 mee eens met je!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]