Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#48582
Patrick4tt heeft recentelijk mijn rechter kneepad in de vorm van een carkit/gsm/pda houder overgekocht (daar ik nu de oplossing van Emanuel gebruik, het iphone bracket tussen de twee middelste ventilatieroosters).

Ikzelf heb dan weer van forumlid RVB een 'origineel' zwart lederen kneepad gekocht daar ik die zelf niet meer had.

Deze heb ik vandaag netjes via de post ontvangen.
Echter: Toen ik hem naast mijn anderen zwart lederen kneepad hield, viel mij op dat de vorm aan de 'buitenzijde' van het kneepad anders is. Deze kneepad is veel 'dikker'.
Het lijken echter wel beiden 'originele Audi kneepads' te zijn.

Wat is er hier aan de hand?
Wie wil er even naar zijn eigen kneepads van zijn/haar TT kijken?
Is het zo dat het dikke pad misschien aan de bestuurderskant moet ivm dat je been daar vaker tegenaan zit en het dunne pad aan de bijrijderszijde?
Of is het kneepad wat ik van RVB heb gehad toch geen origineel Audi onderdeel?

zie de foto:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door MWTT
#48605
De nieuwe kneepads zijn inderdaad dikker en wat ronder gevormd. Het leer is helaas donker antraciet i.p.v. zwart..

Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren terug de dikkere versie standaard werd gemonteerd voor meer comfort wanneer je je been er tegenaan laat rusten. Vooral een vooruitgang bij langere reizen voor mensen met lange benen (zoals ik).

De dunnere versie sloot dus minder goed aan op je "gas"been waardoor je vaker een andere zitpositie zocht.

Ik vind het een vooruitgang en heb hem daarom ook omgewisseld voor de oude aan de bestuurderskant.

Groet,
Michiel
door allewijn
#48670
MWTT schreef:De nieuwe kneepads zijn inderdaad dikker en wat ronder gevormd. Het leer is helaas donker antraciet i.p.v. zwart..

Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren terug de dikkere versie standaard werd gemonteerd voor meer comfort wanneer je je been er tegenaan laat rusten. Vooral een vooruitgang bij langere reizen voor mensen met lange benen (zoals ik).

De dunnere versie sloot dus minder goed aan op je "gas"been waardoor je vaker een andere zitpositie zocht.

Ik vind het een vooruitgang en heb hem daarom ook omgewisseld voor de oude aan de bestuurderskant.

Groet,
Michiel
ahaa!
Zitten deze kneepads dus in >2002 TT's?
En zijn ze dan links en rechts dikker of alleen links zoals ik dus nu ook door 'toeval' heb?
door stephan81
#62768
Goedenavond,

Ik heb een TT met een telefoonhouder zoals je kunt zien op de foto. Het betreft dus een telefoonhouder op de kneepad en is aangesloten met kabels...

Ik bel zelf met een BB, kan ik deze carkit gebruiken of is deze carkit slechts geschikt voor de 'oudere' telefoons?

Ik verneem graag van jullie.

Stephan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#62773
dat is een carkit voor de ouder nokia telefoon. je kan er wel zo een bluetooth knop op monteren van nokia. die bluetooth kan op elk merk telefoon worden toegepast.

je kan dan de telefoonhouder bijvoorbeeld verwijderen en er een houder voor je blackberry op monteren zodat die ook een vast plekje krijgt.
door stephan81
#62777
Dank voor je snelle reactie maar wat bedoel je precies met een bluetooth knop van Nokia?Iets vergelijkbaars met een Parrot-carkit? En kan ik de bestaande bekabeling gebruiken zodat wellicht het bestuurdersinformatiesysteem en de radio daar ook mee corresponderen?

Ik verneem graag
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62781
Gewoon een houder voor je BB er op monteren, Nokia carkit er uit mikken en een Parrot monteren, is meer van deze tijd en werkt beter.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#62798
zo`n druk knop van nokia kan je zo op het centrale kastje van de carkit monteren. kost ook niet veel alleen heb je dan niet zoals een parrot een scherm met waarop komt te staan wie je belt etc.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62803
dan loop je nog kans op 160 euro bekeuring omdat je via je telefoon je contact zit op te zoeken die je zelf wil bellen, dan is een parrot een betere oplossing aangezien je dan je telefoon met rust kan laten en de politieagenten je niets kunnen maken.
door stephan81
#62813
Begrijp ik het goed als ik denk dat je met een nokia 'druk knop' carkit gebruik kan maken van de al aanwezige bekabeling? En, dan gaat het geluid dus over de speakers van de auto en wordt de radio automatisch ge-mute bij telefoongesprekken?

Zo ja, zou je misschien een type(s) van de nokia carkits kunnen geven die hiervoor geschikt zijn want ga ik er direct een aanschaffen...

Dank voor jullie (al gegeven) reacties...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62817
Dat is puur een uitbreiding, je haalt de houder weg die zit aan een kabel vast die kabel moet je volgens t/m de hoofdunit van de carkit, zwart kastje, daar koppel je die stekker los en koppel je de bluetooth aan. Dus je handschoenkastje zal die unit wel achter weggebouwd zitten als veelal het geval is bij TT's.
door stephan81
#62845
En, dan gaat het geluid over de speakers van de auto en dan wordt de radio automatisch ge-mute bij telefoongesprekken?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62868
Nope... aan de Nokia carkit zit een seperate speaker... vandaar dat ik al aangaf dr uit, op MP voor iemand met een nog oudere nokia die er wel gebruik van wil maken en een Parrot monteren want Nokia biedt wat je omschrijft niet aan mogelijkheden met die carkits. Een Parrot carkit werkt vele malen fijner.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#62889
als je de bekabeling hebt dat tussen de radiobedrading zit gaat het wel over de luidsprekers. dit is niet vaak zo dus zal is idd door een enkele luidspreker gaan die meestal onder het dashbord rechts zit gemonteerd.

de druk knop kan je op de nieuwe kastjes zo erin drukken. er zit dan een stekker poort op die nog niet gebruikt is.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62924
op de nieuwe wel dennis maar deze houder kan al 10 jaar oud zijn en dan heeft de unit slechts een vaste speaker die niet over de radio met mute e.d. gaat enw at is 75 euro voor een CK3100 van parrot bijv? ik zou t wel weten voor 5 tientjes de nokia carkit op mp zien kwijt te raken prijs hoger zetten uiteraard en mooi van de gemakken van Parrot genieten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]