Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door auditt89
#49279
Hallo,

Ik ben van plan nieuwe banden + velgen (18inch) voor mijn audi tt (2001) bij online-velgen.nl. Ik vindt deze erg mooi http://www.online-velgen.nl/velgen/5469 ... ade-black/.
Nu staat eronder een grote lijst met allerlei verschillende merken voor banden. Ik heb momenteel 225/40ZR18 92W Yokohama banden.

Kan iemand mij vertellen wat goede banden zijn voor een goede prijs?

Hebben jullie verder nog goede websites waar je banden+velgen kan kopen? Alvast bedankt!

Groet,
AudiTT89
door robbyrr
#49280
op google intoetsen delticom...hun verkopen banden tegen zeer scherpe prijzen..daar heb ik mijn michelin pilot ps2 voor 240 euro ipv bij de garage voor 3 a 400 euro....dat is meteen ook 1 van de beste (zomer)banden met droog weer...michelin pilot sport ps2!!
door auditt89
#49281
Ok bedankt. Ik vind die banden alleen wel iets aan de dure kant, ken je ook goede voor een lagere prijs?
Gebruikersavatar
door stivoman
#49282
Online velgen staat bekend om prijs,
niet om de kwaliteit.

Op martplaats staan er ook een hoop!
door Jerry
#49288
Je kan ook kijken bij http://www.novarota.nl/ ik heb daar onlangs 4 nieuwe banden gekocht, ze waren net iets goedkoper als Delticom.
Gebruikersavatar
door sweeper
#49298
www.autobandenmarkt.nl & www.ej-banden.nl zijn ook nog 2 goede adressen voor banden.

Van een bevriende VW monteur kreeg ik te horen dat hij niet echt adviseerde om naar online-velgen.nl te gaan.

Zelf heb ik laatst een set gekocht bij "de Toekomst" (www.velgenland.nl) , en daar mijn eigen banden onder laten leggen.
Ik was totaal €500,- kwijt incl. balanceren. Het betrof hier goede Duitse Replica velgen.

Als je daar komt ziet het er niet uit, en ze zitten op een autosloop terrein, maar ik werd er goed, netjes, & snel geholpen.
door auditt89
#49343
Sweeper schreef:www.autobandenmarkt.nl & www.ej-banden.nl zijn ook nog 2 goede adressen voor banden.

Van een bevriende VW monteur kreeg ik te horen dat hij niet echt adviseerde om naar online-velgen.nl te gaan.

Zelf heb ik laatst een set gekocht bij "de Toekomst" (www.velgenland.nl) , en daar mijn eigen banden onder laten leggen.
Ik was totaal €500,- kwijt incl. balanceren. Het betrof hier goede Duitse Replica velgen.

Als je daar komt ziet het er niet uit, en ze zitten op een autosloop terrein, maar ik werd er goed, netjes, & snel geholpen.

Dat is een voor een prikje! Alleen OMG die site dat is niet meer normaal dan ben ik dagen bezig voordat ik een goede eruit kies (aangezien je ze allemaal moet bekijken).
Heeft die VW monteur ook gezegd waarom hij bezwaar heeft op online-velgen.nl?
Gebruikersavatar
door sweeper
#49349
auditt89 schreef:
Sweeper schreef:www.autobandenmarkt.nl & www.ej-banden.nl zijn ook nog 2 goede adressen voor banden.

Van een bevriende VW monteur kreeg ik te horen dat hij niet echt adviseerde om naar online-velgen.nl te gaan.

Zelf heb ik laatst een set gekocht bij "de Toekomst" (www.velgenland.nl) , en daar mijn eigen banden onder laten leggen.
Ik was totaal €500,- kwijt incl. balanceren. Het betrof hier goede Duitse Replica velgen.

Als je daar komt ziet het er niet uit, en ze zitten op een autosloop terrein, maar ik werd er goed, netjes, & snel geholpen.

Dat is een voor een prikje! Alleen OMG die site dat is niet meer normaal dan ben ik dagen bezig voordat ik een goede eruit kies (aangezien je ze allemaal moet bekijken).
Heeft die VW monteur ook gezegd waarom hij bezwaar heeft op online-velgen.nl?
Zijn terughoudendheid betreft vooral dat de Replica velgen volgens hem niet van de beste kwaliteit zouden zijn, dus niet van een Duitse fabrikant. Ik wilde specifiek Replica 18" R8 V10 velgen, dus vandaar dat hij het mij afrade, en velgenland zit ook nog eens een 15 min. van mij vandaan wat het ook nog een keer logischer voor mij maakte.

Als je gewoon merk velgen uitzoekt zal er niet zoveel mis mee zijn, denk ik zo. Die site is inderdaad niet echt handig opgezet, maar als je op producten klikt kan je op merk zoeken wat het alweer gemakkelijker maakt.

Mij lijkt het niet zoveel uit te maken waar je ze koopt mits het niet om de replica modellen gaat.
Gebruikersavatar
door evanseventer
#49353
Ik bestel mijn banden altijd op www.autobandenmarkt.nl , worden netjes thuis geleverd en nooit geen problemen gehad.

Voorheen heb ik 20 inch velgen gehad en moest daar niet al te prijzige bandjes voor hebben, ik kwam toen uit bij het Achilles. Voor mij was het een onbekend merk maar het is super.

Sindsdien bestel ik altijd het Achilles, maakt geen herrie, slijt niet heel snel en heeft een goede wegligging. Op dit moment op mijn TT aan de voorkant ook Achilles en het is perfect. De prijs ligt rond de € 62.50 per band inclusief verzendkosten.

Echt top.
Gebruikersavatar
door sweeper
#49357
evanseventer schreef:Ik bestel mijn banden altijd op www.autobandenmarkt.nl , worden netjes thuis geleverd en nooit geen problemen gehad.

Voorheen heb ik 20 inch velgen gehad en moest daar niet al te prijzige bandjes voor hebben, ik kwam toen uit bij het Achilles. Voor mij was het een onbekend merk maar het is super.

Sindsdien bestel ik altijd het Achilles, maakt geen herrie, slijt niet heel snel en heeft een goede wegligging. Op dit moment op mijn TT aan de voorkant ook Achilles en het is perfect. De prijs ligt rond de € 62.50 per band inclusief verzendkosten.

Echt top.
Ik heb dezelfde ervaring, maar dan met ej-banden, en voor Goodyear winterbanden. De verkoop advies prijs voor mijn banden is € 228,- & bij ej-banden voor € 129,- per band gekocht incl. btw & levering aan huis.
Laatst gewijzigd door sweeper op di mar 02, 2010 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49431
Online-velgen.nl ken ik wel zit hier op t industrieterrein, niets mis mee als je tegen lage prijzen iets leuks wilt hebben. Ik heb er echter nooit wat aangeschaft al wordt er wel correct gewerkt. Anderzijds zoude de verkopen daar lang terug gelopen moeten zijn.

Mijn nieuw aangeschafte velgen/banden zijn op 1 20inch set na altijd bij www.leosautoservice.nl vandaan gekomen, Leendert helpt me wel een mooie (NIET-Chinese) set met A merk banden tegen een correcte prijs. Altijd tevreden rij ik dan weer rond met wat nieuws.
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49668
Ik ga volgende week ook nieuwe banden leggen.
Rij nu met coni's sportcontact 3, maar die bevallen niet goed.
Veel last van rolgeluid, en keihard!
Mijn keuze is nu gevallen op de Dunlop Sportmaxx, ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.
Zal het tzt laten weten ....
Gebruikersavatar
door Vorle
#49677
Hoi Tijgernoot. Ik heb ook Dunlop Sportmaxx besteld via de plaatselijke bandenboer. Zou een band moeten zijn voor de spotievere rijder en de slijtage van de band zou beperkt blijven. Ik dacht: da's net iets voor mij :D. Wilde eigenlijk Vredestein nemen maar die raadde hij me af omdat die erg slijtgevoelig waren en op sommigen auto's zouden die erg veel herrie maken. Ik acht die bandenboer als 100% eerlijk aangezien diezelfde bandenboer een vriend van mijn pa is, daarom volg ik zijn raad ook vaak op.
Als het goed is zijn die Dunlops morgen of overmorgen binnen en gaan dan eindelijk mijn originele RSTT velgjes erop. YEAHHH 8)8)
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49681
Hoi Vorle,

Ben benieuwd naar onze bevindingen ;-)
Maar verwacht dat het wel goed komt, heb in het verleden onder m'n andere audi's ook Dunlops gehad de SP9000
Deze bevielen best goed,vind ze alleen niet staan onder een TT, dat V-profiel ...

Jouw velgen zijn super, ik doe het met de standaard quattro velg. Deze ga ik van het voorjaar opnieuw polijsten en daarna de wagen verlagen met een schroefset.

Groeten,
Daniel
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]