Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49640
hoi

Wat zijn de maten van de remschijven?

Moet ik ergens op letten als ik nieuwe gelochte remschijven van Zimmerman wil laten plaatsen?

Gr. Maurice
Gebruikersavatar
door denders
#49645
Dat ze gebalanceerd zijn, maar als je echte Zimmerman schijven hebt, is dat denk ik wel.
Ik had ze op mijn Seat rondom gezet.
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49649
heey, zijn het betere schijven dan de origenele?

gr maurice
Gebruikersavatar
door denders
#49671
Ik denk van wel.
Weet niet wat er onder je TT zit?
Zimmerman die jij noemt hebben dus gaatjes, koeler dus en ook minder vuil aangezien het niet zo kan aankoeken.

Persoonlijk denk ik dat groeven+gaatjes het beste is.
Ik had er toen ook een setje EBC remblokken met minder/invretend remstof erbij.
Weet niet of dat op de TT kan.

Standaard is voldoende voor normaal rijden maar als je het toch moet gaan vervangen waarom niet ietsje beter voor dezelfde prijs elders toch :wink:
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49707
Ik hoorde dat geboorde remschijven toch niet zo goed zijn vanwege het krom trekken van de shcijf en verschil in temp van de schijd, doe dan maar groeven inderdaad.

Ja idd het is net zo duur en een betere en mooiere kwaliteit en ik wil het omdat mn auto getuned is en altijd lekker op het laaatste moment wil remmen.

Hoelang duurt het om remschijven en blokken te vervangen (arbeidsduur)??

Gr maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49709
per kant ben je in een kwartier klaar ongeacht voor of achter. als je het juiste gereedschap hebt is het een
fluitje van een cent.

grTTz. dennis
door allewijn
#49711
Geboorde schijven hebben ook niet mijn voorkeur.
Ze kunnen snel scheuren op de randjes van de geboorde gaten.
Gegroefde schijven zijn beter en mooier, maar ook duurder.
Echter zijn originele schijven qua remkracht voor TT's onder de 300pk op zich meer dan voldoende, mits ook goede blokken worden gebruikt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49731
oke dan hou ik het even bij goede remblokken.

de tt rijdt remt gewoon niet lekker vlot en strak.

ik rij nu 50.000 km met de remschijven en blokken, is het dan niet aan vervanging toe (remschijven).

Gr. Maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49734
het kan zijn dat je niet een a-merk remschijven en blokken erop hebt maar het kan ook zijn
dat de remblokken vast zitten waardoor je auto niet goed remt.

dat kunnen we vanaf hier niet zijn hoe je TT erbij staat.

maar als je remschijven nog voldoende dikte hebben en er niet een dikke rand roest op zit
kan je eerst alleen andere remblokken proberen van een a-merk.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49735
De remschijven zijn iets minder van dikte geworden, het lijkt of de remblokken heel dicht tegen de schijven aanzitten, hoe kan dat?

En er zit een dikke rand roest op maar dat is de bovenkant en tussen de remschijven?

Ik heb remschijven van zimmerman met 4 redstuff remblokken gezien voor 149 euro is dat mogelijk?

gr maurice
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49740
als je remblokken dicht op de schijf zitten lijkt het me logisch dat de blokken zo goed als op zijn.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#49741
de remblokkken zijn nog voor 35 % goed denk ik.

ik ga denk ik maar goede remblokken aanschaffen met gelijk nieuwe brembo kappen :)

gr maurice

thanx voor je info
Gebruikersavatar
door denders
#49763
Mijn TT had maar 37000 km erop staan en enkel de dealer gezien voor ik hem kocht maar heb toen toch even alles losgehaald daarna en
zoals je in mijn voorstel-topic kunt zien zag het er toch ietwat roestig en stug uit, dat was snel over toen we de roest weggehaald hadden en het systeem lekker soepel gemaakt en de blokken nagekeken + een likje (shell-)grease achterop die blokken!

Dit soort dingen moet je gewoon ff nakijken, dat spul halen ze er bij de standaard checks nooit af.

Wat jij nodig hebt is eerst een setje nieuwe blokken, ik heb het standaard spul eronder nu en het remt al erg goed..
Bij vervanging ga ik voor iets beter voor minder geld, maar daarvoor hebben we internet ...
De standaard blokken laten wel veel remstof achter, maar goed..ik ga ze niet wegdoen als ze nog lang niet op zijn hoor :wink:

Succes!
Laatst gewijzigd door denders op ma jun 07, 2010 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
door BluePearl
#54064
Ik heb de BREMBO Max remschijven besteld. Met OE remblokken van LUCAS.
ben benieuwd naar t resultaat, verwacht veel van de schijven, vind ze er mooi uitzien.
Gebruikersavatar
door denders
#54068
Schijven lijken mij prima!

Brembo Max - een zwart gelakte remschijf met groeven die zorgen voor een beter aanspreekgedrag onder natte omstandigheden,
het ‘verglazen’ van de remblokken voorkomen en de gassen die ontstaan wanneer het voeringmateriaal een bepaalde temperatuur overschrijdt,
afvoeren zodat ze geen belemmering kunnen vormen voor het contact tussen remblok en remschijf.


Je blokken-keuze is minder, dat Lucas spul is heel gewoon en "stoffig".
Ik had een merk als Ferodo of EBC erbij besteld.

Grt, Dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]