- di sep 07, 2010 12:05
#57285
Omdat het gezamenlijk chiptunen een beetje uit de hand is gelopen heb ik toch besloten en op aanraden van Ronnie er maar even een apart topic van gemaakt.
Ik heb een aantal stukken tekst toch maar gekopieerd uit het originele topic.
Het zal dus zo zijn dat je het eerder gelezen hebt, maar toch wel zo leuk om het bij elkaar te houden.
Zo is het begonnen:
Wij gaan 4 mei, dus ook doordeweeks, kreeg gelijk nog meer opties voorgeschoteld ivm de DSG bak, daar moet ik nog even over nadenken, misschien toch nog vooraf een ander luchtfilter monteren, maar volgens de *** maakt dat niet zoveel uit, omdat onze tt standaard al een cold air intake zou hebben....
Toen het moment van de waarheid.
Wij zijn afgelopen week ook bij Ronald geweest voor de chiptuning, we waren er om 9.30 uur het was een bijzondere ervaring om dat allemaal zo eens te zien, toen de chiptuning klaar was zijn we gaan rijden en werd ter plaatse in de auto gelijk de DSG bak aangepast naar onze wensen. Om gebruik te kunnen maken van het extra vermogen diende het motor toerental omhoog te gaan en dan dus ook gelijk het maximale toerental van de DSG bak, want anders blijft deze bij 6200 opschakelen, dit gebeurd nu bij 7100.
Ook de optie om de bak sneller te laten schakelen is toegepast, en dit kon ook in diverse gradaties gedaan worden (ook van heel extreem tot heel vloeiend)
Verder is het toerental van de launchcontrol verhoogd van 3100 naar 5000 rpm, dus is nu echt een feest als je vol wegtrekt.
Ook is de S stand veer bruikbaarder gemaakt en veel minder extreem geworden, hier is het moment van terugschakelen met 500 rpm verhoogd.
De D stand is aangepast zodat je bij tot 75-80% gas kan geven zonder dat de bak terugschakeld, en bij lagere snelheden dat hij niet gelijk terugschakeld naar de eerste versnelling zoals bij een snel genomen rotonde.
Dus al met al een geweldige dag geweest en heel bijzonder om te zien wat er allemaal gewijzigd kan worden met de laptop op schoot en een kabeltje richting de computer op het schutbord. Ook de uitleg en de vragen van Ronald om het naar onze wensen aan te passen waren zeer duidelijk. Je merkt dat er echt de tijd voor je genomen wordt en dat je niet met twee uur weer buiten staat met allerlei vragen...
Er zijn in het totaal 3 of 4 proefritten gemaakt met Ronald tot hij ook helemaal tevreden was.
Omdat er qua vermogenswinst geen schokbarende stijgingen zijn omdat het een atmosferische motor is, (dit was bij voorbaat al verteld) was Ronald heel schappelijk met de rekening van alle opties die gewijzigd zijn van de DSG bak.
Verder zijn alle wijzigingen al vast gereed voor de volgende serieuze stap, die we ook met Ronald hebben doorgenomen en dat gaat de compressor worden.
Na afloop nog op de vermogensbank geweest, het rapport volgt per mail, hier is niet erg veel vermogen bijgekomen, ook omdat hij op de testbank de inlaat temperatuur correctie niet goed kreeg volgt er een vertekend beeld met de werkelijkheid.
17.00 uur op de terug weg nog even via de Duitse snelweg naar huis wat een geluid produceert hij nu bij 7000+ toerental.
Dus wordt vervolgd.
En ja hoor de vervolg afspraak.
De kogel is door de kerk, afspraak gemaakt met Ronald, maandag 16 augustus wordt de TT afgeleverd bij *** voor de montage van een compressor, dus eerst nog even 3 weekjes op vakantie en dan mag hij er naar toe. De inbouw/ombouw zal 2 a 3 weken in beslag nemen om dat de laatste buizen nog getekend/ontwikkeld moeten worden.
We zijn erg benieuwd wat het resultaat zal zijn , wordt vervolgd.
3 weken geleden.
Gister avond na een heerlijke vakantie de TT gebracht in Aalten. nu volgt het wachten op het telefoontje dat ie klaar is, probeer tussentijds nog wel even langs te gaan.
2 weken geleden.
Ben vanmiddag even langs geweest en even een paar foto's gemaakt van de aanblik waarbij de halve voorkant is verwijderd.
Tussenstand is nu dat de compressor gemonteerd is de aanzuigbuis en de intercooler zijn pas gemaakt, het wachten is nu op de juiste pulley (of hoe je dat ook schrijft)voor de aandrijving van de compressor, er schijnt iets minder ruimte te zijn dan bij een R32 golf bij de motorbalk.
Tevens zal er een andere motorsteun gemonteerd gaan worden om het kantelen van het motorblok enigszins tegen te gaan.
Dus volgende week kan er getest en afgesteld gaan worden en misschien volgend weekend ophalen.
Ronald is toch erg benieuwd wat het resultaat zal zijn van 0-100 ten opzichte van een golf R32 met compressor die doet het in 5,0 en 4,9 sec en een TT zou standaard sneller zijn dan de golf..
Ik heb een aantal stukken tekst toch maar gekopieerd uit het originele topic.
Het zal dus zo zijn dat je het eerder gelezen hebt, maar toch wel zo leuk om het bij elkaar te houden.
Zo is het begonnen:
Wij gaan 4 mei, dus ook doordeweeks, kreeg gelijk nog meer opties voorgeschoteld ivm de DSG bak, daar moet ik nog even over nadenken, misschien toch nog vooraf een ander luchtfilter monteren, maar volgens de *** maakt dat niet zoveel uit, omdat onze tt standaard al een cold air intake zou hebben....
Toen het moment van de waarheid.
Wij zijn afgelopen week ook bij Ronald geweest voor de chiptuning, we waren er om 9.30 uur het was een bijzondere ervaring om dat allemaal zo eens te zien, toen de chiptuning klaar was zijn we gaan rijden en werd ter plaatse in de auto gelijk de DSG bak aangepast naar onze wensen. Om gebruik te kunnen maken van het extra vermogen diende het motor toerental omhoog te gaan en dan dus ook gelijk het maximale toerental van de DSG bak, want anders blijft deze bij 6200 opschakelen, dit gebeurd nu bij 7100.
Ook de optie om de bak sneller te laten schakelen is toegepast, en dit kon ook in diverse gradaties gedaan worden (ook van heel extreem tot heel vloeiend)
Verder is het toerental van de launchcontrol verhoogd van 3100 naar 5000 rpm, dus is nu echt een feest als je vol wegtrekt.
Ook is de S stand veer bruikbaarder gemaakt en veel minder extreem geworden, hier is het moment van terugschakelen met 500 rpm verhoogd.
De D stand is aangepast zodat je bij tot 75-80% gas kan geven zonder dat de bak terugschakeld, en bij lagere snelheden dat hij niet gelijk terugschakeld naar de eerste versnelling zoals bij een snel genomen rotonde.
Dus al met al een geweldige dag geweest en heel bijzonder om te zien wat er allemaal gewijzigd kan worden met de laptop op schoot en een kabeltje richting de computer op het schutbord. Ook de uitleg en de vragen van Ronald om het naar onze wensen aan te passen waren zeer duidelijk. Je merkt dat er echt de tijd voor je genomen wordt en dat je niet met twee uur weer buiten staat met allerlei vragen...
Er zijn in het totaal 3 of 4 proefritten gemaakt met Ronald tot hij ook helemaal tevreden was.
Omdat er qua vermogenswinst geen schokbarende stijgingen zijn omdat het een atmosferische motor is, (dit was bij voorbaat al verteld) was Ronald heel schappelijk met de rekening van alle opties die gewijzigd zijn van de DSG bak.
Verder zijn alle wijzigingen al vast gereed voor de volgende serieuze stap, die we ook met Ronald hebben doorgenomen en dat gaat de compressor worden.
Na afloop nog op de vermogensbank geweest, het rapport volgt per mail, hier is niet erg veel vermogen bijgekomen, ook omdat hij op de testbank de inlaat temperatuur correctie niet goed kreeg volgt er een vertekend beeld met de werkelijkheid.
17.00 uur op de terug weg nog even via de Duitse snelweg naar huis wat een geluid produceert hij nu bij 7000+ toerental.
Dus wordt vervolgd.
En ja hoor de vervolg afspraak.
De kogel is door de kerk, afspraak gemaakt met Ronald, maandag 16 augustus wordt de TT afgeleverd bij *** voor de montage van een compressor, dus eerst nog even 3 weekjes op vakantie en dan mag hij er naar toe. De inbouw/ombouw zal 2 a 3 weken in beslag nemen om dat de laatste buizen nog getekend/ontwikkeld moeten worden.
We zijn erg benieuwd wat het resultaat zal zijn , wordt vervolgd.
3 weken geleden.
Gister avond na een heerlijke vakantie de TT gebracht in Aalten. nu volgt het wachten op het telefoontje dat ie klaar is, probeer tussentijds nog wel even langs te gaan.
2 weken geleden.
Ben vanmiddag even langs geweest en even een paar foto's gemaakt van de aanblik waarbij de halve voorkant is verwijderd.
Tussenstand is nu dat de compressor gemonteerd is de aanzuigbuis en de intercooler zijn pas gemaakt, het wachten is nu op de juiste pulley (of hoe je dat ook schrijft)voor de aandrijving van de compressor, er schijnt iets minder ruimte te zijn dan bij een R32 golf bij de motorbalk.
Tevens zal er een andere motorsteun gemonteerd gaan worden om het kantelen van het motorblok enigszins tegen te gaan.
Dus volgende week kan er getest en afgesteld gaan worden en misschien volgend weekend ophalen.
Ronald is toch erg benieuwd wat het resultaat zal zijn van 0-100 ten opzichte van een golf R32 met compressor die doet het in 5,0 en 4,9 sec en een TT zou standaard sneller zijn dan de golf..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
*** Stage 2 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1284984206
*** Stage 3 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1333028338
*** Stage 3 http://www.***.nl/tuning/teks ... 1333028338