- wo apr 20, 2011 10:55
#64954
Hallo iedereen,
Ik heb sinds gisteren een dumpvalve van chargertech.nl op mijn 1.8t 180pk TT uit 99 gemonteerd.
Deze is het: http://www.audittclub.nl/distribution/topic?f=5&t=6234
Wat me opviel is dat deze op verschillende manieren te monteren is. Je hebt 2 grote slang aansluitingen en 1 klein vaccuumslang aansluitingkje. De slang van de turbo (de linkse slang) is gemonteerd op de horizontale aansluiting van de BOV. En eerst had ik de vertikale aansluiting van de BOV aangesloten achter de LMM in de slang van de luchtinlaat. Ik dacht dat dit niet bleek te werken en heb vervolgens de bijgeleverde afsluit dop in de slang achter de LMM gedaan en de vertikale aansluiting op de BOV afgesloten met de bijgeleverde dop.
Wat ik nu dus dacht was dat de semi-open valve nu toch gebruikt wordt als volledig open. (Slang van de turbo->dumpvalve->uitblaas) en dus geen recirculatie meer.(ook geen 70%) Dit zou volgens menig fora voor motorstoringen zorgen i.v.m. de LMM. Toch merk ik niets van storingen! Motor loopt netjes, geeft geen storing aan en de dumpvalve blaast af.
Heb ik dit allemaal wel goed geinstalleerd is mijn vraag? Geeft dit geen problemen aangezien ze aan raden een semi open valve te installeren? (die heb ik wel maar zit volgens mij niet zo aangesloten momenteel)
Met andere woorden, heb ik het goed gedaan of was de eerste manier van aansluiten beter?
Alvast vriendelijk bedankt,
Fred
Ik heb sinds gisteren een dumpvalve van chargertech.nl op mijn 1.8t 180pk TT uit 99 gemonteerd.
Deze is het: http://www.audittclub.nl/distribution/topic?f=5&t=6234
Wat me opviel is dat deze op verschillende manieren te monteren is. Je hebt 2 grote slang aansluitingen en 1 klein vaccuumslang aansluitingkje. De slang van de turbo (de linkse slang) is gemonteerd op de horizontale aansluiting van de BOV. En eerst had ik de vertikale aansluiting van de BOV aangesloten achter de LMM in de slang van de luchtinlaat. Ik dacht dat dit niet bleek te werken en heb vervolgens de bijgeleverde afsluit dop in de slang achter de LMM gedaan en de vertikale aansluiting op de BOV afgesloten met de bijgeleverde dop.
Wat ik nu dus dacht was dat de semi-open valve nu toch gebruikt wordt als volledig open. (Slang van de turbo->dumpvalve->uitblaas) en dus geen recirculatie meer.(ook geen 70%) Dit zou volgens menig fora voor motorstoringen zorgen i.v.m. de LMM. Toch merk ik niets van storingen! Motor loopt netjes, geeft geen storing aan en de dumpvalve blaast af.
Heb ik dit allemaal wel goed geinstalleerd is mijn vraag? Geeft dit geen problemen aangezien ze aan raden een semi open valve te installeren? (die heb ik wel maar zit volgens mij niet zo aangesloten momenteel)
Met andere woorden, heb ik het goed gedaan of was de eerste manier van aansluiten beter?
Alvast vriendelijk bedankt,
Fred