Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#79211
BTW... waarom heb je niet gewoon een adapterkabel gekocht?
Dan was het toch gewoon plug en play geweest (voor de headunit?)

Ik moet er eentje zeker eentje hebben maar dat komt omdat ik Bose met aktieve versterking erin heb zitten en als ik niet de juiste kabelset met verbindingskastje aanschaf gaat het niet werken!
Gebruikersavatar
door denders
#79222
Helder! Dacht het, omdat ik idd zoveel aan elkaar verbonden losse kabels zag ;)
(maar je geluid is nu ook helder hehe)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#79449
Ik ben niet zo technisch, wat vinden jullie van deze manier van verlagen (van het Engelse TT forum):
LordG71 schreef:13 June 2012

About a month ago I fitted the Eibach Springs and since have been speaking to various forum members about keeping them, replacing with APEX or going down the Coilover route. I really like the ride quality of the Eibach springs but slightly disappointed about the final ride height. I know i need to wait some time for the Eibach's to settle so...

... after some additional research i decided not to replace my Eibach springs yet, but replace the front Top Mounts with VW Polo mounts (courtesy of the guys at Midland VW). As you can see from the pictures, the difference is significant and has taken the ride hide down by roughly 1.4cm (14mm) straight away. I am now really liking both the look and feel of the ride (although on the test drive both front and rear tyres rubbed, at speed on a bumpy/lumpy road - so will keep an eye on that).

Here are the pics:

New on the Left: Original on the Right
Afbeelding

New at the Front: Original at the Back
Afbeelding

Afbeelding


Ride Height Before - 9.7cm - crude measurement I know, but you get the idea :D
Afbeelding


Ride Height After - 8.3cm
Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#79451
Kan werken, andere toplager en schalen nieuw halen maar als je die dingen toch allemaal los moet halen waarom niet gelijk een komplete set, ik weet niet hoeveel kilometer er al mee gedaan is maar het overwegen waard?..

Ik heb nu een komplete Sline set over zoals je weet, helemaal in orde en pas 97000km erop, dempers waren nog net zo sterk als de vervangers. Met een Sline setje veren en dempers ga je zo al 2cm omlaag ivm. een standaard onderstel.

Schroefset is wat duurder maar nog leuker, dan is het variabel maar dat had je al gezien in mijn topic, vergeet dan niet als je geen Sline onderstel hebt ook kortere stabilisatorstangen-set aan te schaffen vanwege camber stand van de wielen ;)
Gebruikersavatar
door denders
#79466
Dat is de moeite niet dus..

Ik had ze trouwens voor de Ibiza idd. gekocht maar nooit gemonteerd vanwege andere verlagingsset toendertijd, weer nieuw verkocht dus.
door OscarTango
#80267
DolomiteGreyTT schreef:Die Seatlippen vind iedereen mooi ja, op de Engelse club hebben ze er allemaal een. Ik vind dat plastic wat nep en goedkoop ogen en in het midden zit een opening welke ik niet mooi vind.

Als je de panelen achter je stoelen los trekt, komt er een hoop interessants tevoorschijn. Rechts zit een automatisch slot, dus dat opbergvak gaat op slot als je de auto op slot doet. En links zit een haak om de achterklep handmatig te openen.
Afbeelding
Waar ben je beginnen te trekken ? Hbe je eerst het middelste deel losgeschroeft, of hoeft dat niet per se ? Ik moet aan de besturrderskant zijn, en wil niets stuktrekken...
door OscarTango
#80282
Dat mag je twee keer zeggen, ik dacht " die zit nog steeds potvast", toen ik eraan aan het sleuren was. Maar 't is allemaal gelukt. Het terugplaatsen van de rugpanelen was meer een avontuur. En toen het eindelijk lukte, bleek het pinnentje dat het bakje achter de bestuurdersstoel afsluit, niet helemaal goed te zitten.... "nou, dat is dan maar zo" " dacht ik. Dat komt wel weer een keer, maar voor vandaag is't genoeg geweest.

Merci voor de tips :-)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#81460
Nog een eindfoto van de remmen:
Afbeelding

Mooi strak, ik ergerde me aan die oude verroeste rommel zichtbaar achter de velg. Leuke bijkomstigheid is dat het wel erg lekker remt nu :D

Volgende klusje: het leer. Prachtig beige leer; als je het mij vraagt zelfs mooier dan baseball, maar dan moet het er wel in nieuwstaat uit zien.

Staat van het leer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi schoon en ziet er prima uit voor 11 jaar oud leer. Maar die details he :wink: Daarom Lederfresh Audi Anisgelb besteld:

Afbeelding
Afbeelding

Hmm kleurverschil? Vergelijk op hoofdsteun:
Afbeelding
Afbeelding

Yep, kleurverschil. Hoofdsteun opgestuurd naar Colourlock en ze maken de kleur exact na. Gehele auto is ondertussen strak gepolijst, eindfoto's volgen na de lederbehandeling :smt004
Gebruikersavatar
door denders
#81478
Dat is zeker niet best!
Zie altijd graag de foto's weer later, het is weer redelijk detail-weer :)
Gebruikersavatar
door eric v.
#81479
He Dolo.

Je bent weer lekker bezig.
Baseball of niet zolang het maar leer is in een roadster.
Zorg voor foto's van je leer als het klaar is ben zeer benieuwd.

Groet Eric V.
door Ranna
#81483
ha! dat spul van colourlock werkt super (kost een paar centen maar dan heb je ook wat ;)
de wang van de bestuurdersstoel van onze A6 zag er nog een poepie erger uit dan jouw leer en is als nieuw geworden. wij hebben het wel eerst moeten schuren met een bijgeleverde schuurspons, heb je dat ook gedaan? de stoelen van de TT heb ik ook behandeld (hoefde ik niet te schuren volgens hen), daar zaten ook van die plooien in het leer net zoiets als op die wang van jouw stoelen, maar die zijn er niet uit. misschien dat ik die moet behandelen met dat zgn plamuur van hen? iemand daar ervaring mee? ben erg benieuwd of ze er bij jou wel uit gaan....
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]