Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter139
#70562
Dank je denders!

Heb nog even vakantie dus gisteren weer wat verbeterd:)
Ik heb mijn remmen een ander kleurtje gegeven. Ze zijn nu vw r32 blauw.
Ook heb ik mijn carterstop gerepareerd (was dolgedraaid). Carterpan moest er wel even vanaf :(
Gelukkig viel het allemaal erg mee en is dit nu weer klaar.

Ik heb ook een beslissing gemaakt mbt de verlaging.
De schroefset ga ik gewoon plaatsen. Ik heb even een rekensommetje gemaakt.
Ik heb een setje adapters en wielbouten nodig - €220,-
Eigenlijk moeten er nieuwe achterbanden onder - €300,-

Ik heb er voor gekozen om ander velgjes te kopen.

Ik heb nu besteld:
New design s8 in 19''-8J- et35 met 225-35-19 banden. misschien dat ik dan nog een klein spacertje nodig ben van 3mm.

Dit is het idee:
Afbeelding

De huidige A8 velgen zijn te koop: Mocht iemand belangstelling hebben dan hoor ik dit graag. Maat 19''-8,5j et 40 met 225-35-19 banden voor 6,5mm achter 4,5mm profiel.

mvg peter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#70591
Ik heb een set adapters in de garage liggen 5x100 -> 5x100 TUV goedgekeurd incl. bouten 20 mm voor en 30 mm achter. Je kant t passen als je wil staat wel erg dik, ik heb er 6 weken mee rondgereden toen ik weer van plannen verandert was gingen ze de bak met autospullen in.
Gebruikersavatar
door Peter139
#70612
Zo een paar dagen niet gepost maar wel een hele hoop gedaan

Een tijdje terug heb ik de schroefset er onder gezet. Was een mooi klusje vooral omdat het allemaal goed vast zat. Ik heb zelf geen verenspanners en uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen met een paar spanbanden.

Het lijkt echt mooi nu.(helaas niet zo laag als de golf 3)

Ook heb ik de de remschijven weer netjes gemaakt en de remklauwen een kleurtje gegeven.

Ik vind het geslaagd, hopelijk vinden jullie dat ook ;)

Afbeelding


Daarna een stukje gereden met de tt. Voor het eerst met de verlaging. Zo'n alu carterpan is wel raar gevoel hoor. Op mijn golfje zit een stalen carterpan met daarop een plaat van 1,5 cm gelast.

Eerste indruk: stuiter de stuiter haha. Maar wat me meer zorgen maakt is het vervelende geluid aan passagieskant. Nu bleek de aandrijfas tegen het chassis aan te kopen dus alles maar 1cm hoger gezet.

Maar toch blijft er een vervelend gevoel in zitten rechtsvoor. Lijkt wel of de aandrijfas en de homokineten onder spanning staan of zo.

Later heb ik de bumpstops ingekort. Bleek dat de auto gewoon op de bumpstops lag.
Het rijdt nu veel beter.

Toch nog een raar geluidje rechtsvoor, maar ik krijg het gevoel dat het aan de banden ligt. ze voelen in elk geval niet 100% rond aan.

De velgjes zijn maar tijdelijk, hier een plaatje hoe de TT er momenteel bijstaat.

Afbeelding

De nieuwe s8 wielen zijn nog niet klaar, maar ik heb de a8 wielen er nu toch onder incl. verlaging.

Het was allemaal mm werk. Ik heb een setje spoorverbreders gekocht van 5mm. Het kleine hulpveertje is er nu tussenweg waardoor in de stelringen 33mm hoger kon zetten. Het wil nu dus allemaal net

het is nu niet helmaal zoals het officeel hoort (de veren zitten er nu los tussen) maar ik wil de demper stangen een stukje afdraaien zodat de speling weg is.

Het lijkt erg ''nice'' ben er blij mee.

Tevens had ik problemen met mijn benzinemeter. De meter gaf veel te veel aan, tank was leeg en de meter gaf nog half vol aan. Heel internet afgespeurd wat het kon zijn, en uiteindelijk bleek het gewoon in de cockpit zelf te zitten. Het naaldje van de meter heeft een uiterst begin en einde. Ik heb met vagcom even de zelfdiagnosetest uitgevoerd, waarbij alle meters in het midden staan (dus de temperatuurmeter, de brandstofmeter toerenteller en snelheidmeter).Toen het naaldje van de tankmeter er vanaf getrokken en mooi in het midden vastgezet. Alles weer in elkaar gebouwd en eindelijk een betrouwbare tankmeter

foto's volgen binnenkort.

Mvg peter
Gebruikersavatar
door Peter139
#70638
Nieuwe plaatjes.

Achter nieuwe bandjes erom gezet, en even een klein stukje naar beneden geschroefd aan de voorzijde..

Het werd al donker maar dit is hoe de auto er nu bij staat.

Afbeelding
Afbeelding

Ik vond in de schuur nog een cruise control hendel voor een mk4. Van het weekend even een kabelboompje besteld bij de audi dealer. Ik was eerst bij de vw-dealer en daar konden ze mij niet helpen :SCRATCH:

Maargoed ik heb de onderdeeltjes besteld, en zullen maandag binnen zijn.

Nog een vraagje. Mijn diverter valve is kapot. Nu heb ik hem getest volgens deze link

http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/VAGLi ... _Valve.pdf

Bij mij is het dus lek :? Nu heb ik gisteren eens gekeken naar de mogelijkheden voor een nieuwe.

Forge is een bekend merk, en de forge split R lijkt me een goed alternatief. Deze blaast ook gedeeltelijk af. Is dit een goede keus, of kan ik beter gewoon de simpele 007 nemen?

Stroeve vraagt 209 euro en ik vind het best veel geld.

Weet iemand een goedkoper adresje voor een forge split R?

mvg peter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#70644
Technische vragen in technisch of technische problemen posten. Split-R of de 007 zie youtube... als je een verkouden TT wilt neem je de eerste of je houdt em gezond qua klank...

TT staat mooi laag iig
Gebruikersavatar
door WimTT
#70645
Mooie foto's geworden Peter en de verlaging staat hem ook erg goed.

Groeten,
Wim
#70677
Een poosje afwezig geweest (5 weken vakantie). Ik wou dat ik ook zo technisch was....

Na 5 weken stilstand was de accu leeg.... verbaasde me wel overigens (ik denk dat het alarm de boel vrij snel leeg trekt). Na opladen geen enkel probleem meer (ook niet met alarm en itt tot wat ik las op diverse forums met alarmsystemen).

Ik ben voorlopig een gelukkige tt-rijder.
door mpower
#70687
Peter139 schreef:Nieuwe plaatjes.

Achter nieuwe bandjes erom gezet, en even een klein stukje naar beneden geschroefd aan de voorzijde..

Het werd al donker maar dit is hoe de auto er nu bij staat.

Afbeelding
Afbeelding

Ik vond in de schuur nog een cruise control hendel voor een mk4. Van het weekend even een kabelboompje besteld bij de audi dealer. Ik was eerst bij de vw-dealer en daar konden ze mij niet helpen :SCRATCH:

Maargoed ik heb de onderdeeltjes besteld, en zullen maandag binnen zijn.

Nog een vraagje. Mijn diverter valve is kapot. Nu heb ik hem getest volgens deze link

http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/VAGLi ... _Valve.pdf

Bij mij is het dus lek :? Nu heb ik gisteren eens gekeken naar de mogelijkheden voor een nieuwe.

Forge is een bekend merk, en de forge split R lijkt me een goed alternatief. Deze blaast ook gedeeltelijk af. Is dit een goede keus, of kan ik beter gewoon de simpele 007 nemen?

Stroeve vraagt 209 euro en ik vind het best veel geld.

Weet iemand een goedkoper adresje voor een forge split R?

mvg peter
gewoon een forge split r er op werkt perfect en je hoeft niet met veren te werken gewoon aan de bovendop draaien bij gbm tunnig kosten ze 167 euro :smt023
Gebruikersavatar
door Peter139
#70689
Ondertussen zit de split R er al op! Ik heb deze van iemand hier op het forum gekocht.

Leuk dat je het een en ander in kunt stellen aan de split R.

Ik heb ondertussen al weer veel dingetjes gedaan! Auto is uitgelijnd, cruise control geplaatst, nieuwe spoorstangen op de auto gezet en nieuwe olie in de versnellingsbak gedaan. Tevens een N75F geplaatst en dat bevalt goed (orgineel zit er een 75c op)

Plaatje tijdens het uitlijnen:
Afbeelding

groetjes
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]