Het vervolg en mijn eerste, echte DE-TT-AIL van ca. 15uur durende persoonlijke testobject van ondergetekende
Hieronder plaats ik van een ander forum het verhaal eventjes.
Veel lees en kijkplezier
Vandaag was het dan zover! Mooie dag en de detail-zin zat er al goed in inmiddels.
Uiteindelijk toch nog te laat begonnen door eea. maar ik wist dat er morgen een vervolg moest gaan komen op mijn gemakje, want zo'n eerste keer moet je toch maar zien wat er allemaal gebeurd onder je handen!
De Clinic die ik gevolgd had was toch prima om de twijfel weg te nemen, veel geleerd maar onderwijl blijven er af en toe nog vragen opkomen, of moet je even 10 seconden langer denken over wat te doen.
Ach ja, ervaring is alles toch!
De verzameling bij mijn ouders neergezet en ook de stoffige TT, want die wordt toch binnen bepaalde tijd redelijk stoffig hier beneden in onze algemene (prive) parkeergarage van het appartement door al die handige rooster-droogluiken in de betonnen draagmuren.
Maar goed, als dat het ergste is...hij is om mee te rijden immers!
(fotos zijn perse NIET bewerkt, alles op "AUTO" geklikt dus soms kan het licht weleens iets te fel zijn geweest)
de stof:
In m'n kloffie begonnen met Super snow foam te mengen, mijn pa heeft zo'n klein Karchertje en ik wil alles gewoon eerst proberen voordat ik weer zo'n leuk verlanglijstje ga verantwoorden voor mezelf :schaam
Ik moet zeggen, er kwam nog foam op de auto ook, niet erg dik maar ik had namelijk gekleurd water verwacht en het kon toch blijkbaar goed zijn werk doen.
Hierna nog een bekertje gemaakt dus ik heb heel de auto gedaan met 600mL.
Misschien een tikje meer SSF volgende keer maar ik begrijp dat het geen echte goede foamer kan worden zo.
Persoonlijk ga ik nog eens goed over alle foam opties nadenken en ook de fles met luchtregelaar.
De Karcher is nog wel redelijk en waterdruk is goed sterk voor zo'n ding. (mijn pa doet er altijd zijn terras mee) maar de lans lekt bij de houder/knop maar goed: verder!
Ik zag dus uit de parafaan de bruine drap spuiten toen de SSF zijn werk had gedaan!
Zoals ik al eerder zei was de auto niet echt vuil voor de rest na het goed afspuiten.
(Het koolstof interieursfilter, wat we ook even nog vervangen hebben zag er toch donkerder uit...)
Tijd voor het intensieve maar aparte goedje de gele klei.
Op sommige delen van de lak kwam zowat niks af maar onderaan de auto was het toch wel feest voor de klei (of niet)
Op de lak van de TT zaten niet veel swirls maar veel krasjes e.d. Ook zijn sommige putjes door gebruik aanwezig maar totaal gezien is de lak nog in zeer goede staat.
Goed, ik heb als test nog even de oranje pad en mezzo maar dat had weinig effect algemeen, ik wist al dat ik met de wol aan de gang moest.
Hierboven een stuk van de deur na de wolpad, de uni-glans kwam toch al naar boven!
Dat was even aan de bak maar beter direct een zware leerschool nu
Ik ben dus met paars begonnen met de Inizio uiteraard bijna overal toch wel 4 passes hoor.
Mijn motorkap was al gedaan bij de clinic dus dat was al oke en ook de enige doorn in mijn oog nu met al die vervelende, bekende witte putjes helaas..
Volgende stap was Oranje met Mezzo, je zag gewoon alweer de lak naar boven komen.
en hier ook een voorbeeldje van de "tape-test" van de Action die ik deed!
Ik heb de juiste van 3M ook maar ik was benieuwd...
Die sentimentele nostalgie uit
1982 die je ziet staan, een van de eerste echte 944's, die komt ook nog is aan de beurt!
Het geheel afgerond met de lichtgroene pad en Finale.
Schrikmomentje naast wat Finale stof..... een krassss??? Oke: een condensspoor van een vliegtuig :-b
Het was inmiddels 20:30 nog even alle lichaamsdelen laten rusten en besloten dat ik de Microvezeldoeken thuis nog wilde wassen met de Restorer en de twee overgebleven pads ook, voor morgen.
Wat een indrukken maar echt leuke en voldoening gevende bezigheid!
Middag 2
Na een minimeet met stadsgenoot van de clinic dag, weer verder gegaan met activeren van de koolborstels van de DAP
Ik ben dus verder gegaan waar ik gebleven was, en moest nog het eea. afbouwen met Mezzo en daarna Finale.
Tussendoor een paar keer een wasbeurtje aan een Kompressorpad gegeven.
Hierna is de auto weer gewassen met de SSF.
Dit keer voldoende aan 1 vol Karcher-bekertje maar ik had wel iets minder opgemengd.
Het zag er allemaal wat beter uit de foam en die heb ik eventjes het werk laten doen.
Toen de auto afgespoten en gedroogd.
Wow! ..wat een toverdoek is die grote Drying Towel van Monello, dit was geheel nieuw voor mij en ben blij dat ik hem heb!
Auto in alle verstopte hoekjes afgedroogd met de goedkope MF-doeken die ik had gehaald bij de Action, prima!
Ik heb toch nog maar iets gedaan om de velgen niet helemaal uit de toon te laten vallen bij de auto.
Daarbij wilde ik de Iron-X zelf ook gewoon in actie zien.
(Voor de oplettende kijker, ik heb de kapjes er niet afgehaald hier)
Wat een putlucht is dat toch, ik moest er zelfs even van hoesten
en dan ineens, even later: de geur die ook echt op de verpakking staat!! :love "cherry"....
Iron-X ingewreven met een dikke ronde verfkwast en eenmaal afgespoeld deed het ons toch positief verbazen.
Echter zoals eerder gezegd: ze moeten, voor het mooie helemaal behandeld gaan worden en schade gerepareerd.
Hierna de banden ingespoten met de simpele spuitbus die mij al langer prima is. Ingewerkt met een kwast, mooie licht-glanzende dressing!
PB BlackHole time!
Met de zwarte pad relaxed opgebracht.
PB EX-P time!
Met de concourspad en dezelfde rustige gang weer geheel de auto gedaan en toen maar eens gaan eten!
Iets meer als een uur laten zitten en afgenomen.
Verder maar niets meer gedaan, de liquid Blue komt nog wel en laat de EX-P maar op microscopisch nivo curen/uitharden.
Trims, die heb ik allemaal gedaan met de AF Trim
Revive en ik moet zeggen, blijvertje!
Precies goed voor mijn smaak, moeilijk uit te leggen verder.
Heel erg zuinig in gebruik ook.
Ik ben zeer tevreden hoe de auto eruit gekomen is!
Onbeschrijfelijk prettig zo'n hobby op z'n minst gezegd :lol
Foto's van beschadigingen waren helaas erg lastig te maken zoals ik al verwacht had in deze situatie.
Ik kon ze echter wel veelal direct aanwijzen maar afgezien van de extra tinten zwart zijn ze bijna allemaal verdwenen, heerlijk!
Een mooie afsluiter van alle moeite zijn deze nu twee leuke, lange middagen geworden qua lak detail
^
(De paar eindfoto's zijn even beperkt tot de oprit)
GroeTT, Dennis