- di apr 02, 2013 13:06
#77709
Weet er iemand wat vanuit officiële Audi gegevens de maximale belasting is waaraan je de koppeling/versnellingsbak van een 1999 TT Roadster Quattro (165 kW/225 pk/280 Nm) kan blootstellen zonder een verhoogd risico op (onmiddellijke) stukken?
Ik ben namelijk chiptuning aan het overwegen, en lees cijfers over beloofde koppeltoename tot 350 en 400 Nm.
Op zich best wel leuk, en ik besef ook zeer goed dat een verhoogd vermogen/koppel een snellere slijtage van bepaalde onderdelen zal veroorzaken, maar ik wil vermijden dat ik bij doordacht gebruik onmiddellijk stukken ga rijden.
Alvast bedankt voor de info & greetz,
Kv.
Ik ben namelijk chiptuning aan het overwegen, en lees cijfers over beloofde koppeltoename tot 350 en 400 Nm.
Op zich best wel leuk, en ik besef ook zeer goed dat een verhoogd vermogen/koppel een snellere slijtage van bepaalde onderdelen zal veroorzaken, maar ik wil vermijden dat ik bij doordacht gebruik onmiddellijk stukken ga rijden.
Alvast bedankt voor de info & greetz,
Kv.