- zo dec 21, 2014 15:35
#82982
In juni 2011 was ik bij de MeeTTing in Aalten van ***, daar kregen we uitleg hoe de chiptuning gedaan zou worden. Het was veilig en er werd een levenslange garantie beloofd.
Ik weet niet of dit nagekomen wordt want ik ben er niet terug geweest, maar ik heb nog niemand gehoord die de schade vergoedt heeft gekregen. Ik denk ook niet dat *** de schade zal gaan vergoeden, gezien de berichten op internet. Mocht *** hier wel voor open staan dan sta ik er ook voor open.
Er waren er toen al heel wat die daar de chiptuning hebben laten doen, ik mocht toen even rijden in een gechiptunede TT. Dat was een geweldige ervaring, wat een brute kracht kwam er vrij. Je hoefde het gaspedaal maar even aan te raken en de TT ging er als een raket vandoor.
Dat wilde ik ook wel!!
Dus een afspraak gemaakt bij *** en in juli 2011 was ik aan de beurt.
De TT had toen 97.000km gereden en werd op maat getuned. Toen we naar huis reden begon de TT bij Velperbroek ineens te stotteren en wilde niet harder dan 30 tot 40 km/uur. Dus toen Ronald gebeld en teruggereden. Er bleek een slang los geblazen te zijn door de hoge druk, die weer vast gemaakt en toen kon die weer.
In juni 2014 zijn we met de TT-club Tour naar Zwitserland geweest. Dat was erg gezellig en kunnen we iedereen aanbevelen, maar de TT begon ineens olie te verbruiken. Ik moest tijdens de tweede dag één liter olie bijvullen. Dit was ik niet gewend, want normaal was voor mij een liter van beurt tot beurt.
Maar de TT's moesten natuurlijk wel hard werken daar in de bergen, dus ik dacht dat het daar aan zou liggen, maar de vierde dag moest ik er weer een liter ingooien en toen we thuis kwamen nog een liter.
Ongeveer 1000km na de TTour bleek er alsnog weer 1 liter olie bij te moeten. (4 liter in 4000 Km dus)
De TT daarna maar een beetje rust gegeven, toen was er de MeeTTing bij PON waar we de nieuwe TT mochten bewonderen. Daar kreeg ik te horen dat de tuning die op mijn auto zat wel eens erg slecht kon zijn voor de motor. Die waarschuwing nam ik ter harte en heb direct een afspraak gemaakt met Serge van RS Tuning. Serge wees mij op dingen wat ik eigenlijk daarvoor dacht dat het bij een tuning hoorde. Zoals dat mijn gaspedaal eigenlijk een aan/uitknop was geworden na de chiptuning, compleet niet meer te doseren dus. De stotter rond de 2500-3000 toeren en dat de TT volledig instort na de 4500 toeren. Tja en pk's zitten nu eenmaal rond 5200-5500 toeren, hoorde ik achteraf. Dat klopte ook want ik heb de uitdraai van de rollenbank test bij *** erbij gepakt en daarop is het duidelijk te zien. Daar is op de uitdraai te zien dat de TT maar 12 PK winst had?? , maar wel een enorm koppel! (3000-3500 toeren) Maar toendertijd werd er gezegd dat het niet om de pk's ging maar om het koppel. En ja ik wist dat ik het gaspedaal maar iets hoefde aan te raken om als een raket weg te schieten.
Na de MeeTTing bij RS Tuning heb ik de TT de volgende dag daar gebracht en Serge zou hem opnieuw chiptunen, Voordat hij begint doet hij eerst een check van het motor gedeelte. Hij weet precies wat de pijnpunten zijn bij de TT, bij mij was een slang stuk en nog wat kleine dingen. Ook vond hij wel dat de motor erg vies was van de olie. Hij heeft de dingen laten repareren bij een bevriende automonteur voor een hele schappelijke prijs.
Toen dat klaar was kon hij beginnen met het chiptunen,
Als hij de computer los maakt schrikt hij zich rot, de ecu was stuk gemaakt bij *** en gerepareerd met een draadje.
Het draadje was door een klein gaatje in de print naar onderen aangesloten omdat een kontakt-gedeelte van de print was gebroken. Gelukkig voor mij werkte het wel, maar het hoort niet!!
Serge heeft dit enigszins moeten aanpassen zodat het er weer netjes uitziet.
Serge kreeg de TT niet goed gechiptuned, want onder bepaalde omstandigheden deed hij vreemde dingen!
Hij kan precies zien tijdens het loggen met de diagnose apparatuur wat er tijdens het rijden in de motor gebeurd.
Toen heeft hij de auto weer origineel gemaakt en er moest eerst worden gezocht naar het probleem.
Toen hij toevallig mijn verhaal zag op het forum dat ik 3 liter olie heb moeten bijvullen tijdens de TTour in Zwitserland kreeg hij het vermoeden waar het aan kon liggen.
De compressie van de motor werd gemeten en die bleek rond de 9 Bar te zijn terwijl die optimaal 13 Bar moest zijn.
Dus met de camera naar binnen en daar werd het grote probleem ontdekt en waar het olieverbruik door kwam. Er zaten krassen in de cilinderwanden en 3 van de 4 cilinders waren er zeer slecht aan toe.
De grote druk die komt door de boost bij 3000-3500 toeren van de chiptuning en de hoge temperatuur zijn fataal geweest voor de motor. Dit is dan ook te zien op de kleppen. Toen de motor open was werd duidelijk dat er veel te veel speling zat tussen de cilinders en de zuigers.
Klik op de URL (link) http://youtu.be/0ZUhMBDgaQ8 (geluid aanzetten!!!)
De cilinders waren ovaal geworden door de continu grote druk van de chiptuning.
De motor had het geen 10.000km meer uitgehouden. Dit werd verteld door het bedrijf die de motor gereviseerd heeft. Toen de motor daarvan terug kwam zagen we meerdere zuigers waar aan één kant de teflon laag was doorgesleten (die aan beide zijkanten van de zuigers zitten) en zagen aan de andere kant dat de teflon laag geheel weg was! Ook het uitlaatspruitstuk bleek gescheurd te zijn door de extreme warmte. De turbo bleek ook aan revisie toe, deze had volgens de revisie man enorm veel axiale-speling. (dat blijkt niet normaal te zijn)
De koppeling was ook totaal versleten tot bijna de popnagels, met flinke warmte verkleuringen op de schijf.
Deze 1.8 turbo blokken staan er om bekend nagenoeg onverwoestbaar te zijn en kunnen met gemak 350.000km halen.
Mijn blok was totaal klaar met een kilometerstand van amper 117.000km!
Ik heb mijn TT nu weer terug en moet nu de gereviseerde motor gaan inrijden. Hij loopt weer als een naaimachine, na de 1000 km inrijden wordt die correct maatwerk gechiptuned door Serge.
Serge is een auto expert die zich heeft gespecialiseerd in maatwerk chiptuning en een man met een groot hart. Hij vond het zo erg voor mij dat dit gebeurd is en heeft voor mij alles maar dan ook alles geregeld zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Het heeft mij veel geld gekost, maar als Serge er niet was geweest had mijn TT nu op de sloop gestaan met 117000 km op de teller en had ik niets meer. Hij zei ook elke keer "Te gek voor woorden dat dit is gebeurd bij deze kilometerstand".
Ik wil Serge en Ronald (niet van ***) meer dan hartelijk bedanken voor het redden van mijn TT. Nu kan ik weer lekker gaan genieten van de TT.
Ik kan iedereen aanbevelen met een *** tuning om eens te gaan praten met Serge van RS Tuning.
Hij weet precies wat er mis is met de chiptuning van *** voordat jou hetzelfde overkomt als mij.
Wees gewaarschuwd!!!
Groeten,
Wim
Ik weet niet of dit nagekomen wordt want ik ben er niet terug geweest, maar ik heb nog niemand gehoord die de schade vergoedt heeft gekregen. Ik denk ook niet dat *** de schade zal gaan vergoeden, gezien de berichten op internet. Mocht *** hier wel voor open staan dan sta ik er ook voor open.
Er waren er toen al heel wat die daar de chiptuning hebben laten doen, ik mocht toen even rijden in een gechiptunede TT. Dat was een geweldige ervaring, wat een brute kracht kwam er vrij. Je hoefde het gaspedaal maar even aan te raken en de TT ging er als een raket vandoor.
Dat wilde ik ook wel!!
Dus een afspraak gemaakt bij *** en in juli 2011 was ik aan de beurt.
De TT had toen 97.000km gereden en werd op maat getuned. Toen we naar huis reden begon de TT bij Velperbroek ineens te stotteren en wilde niet harder dan 30 tot 40 km/uur. Dus toen Ronald gebeld en teruggereden. Er bleek een slang los geblazen te zijn door de hoge druk, die weer vast gemaakt en toen kon die weer.
In juni 2014 zijn we met de TT-club Tour naar Zwitserland geweest. Dat was erg gezellig en kunnen we iedereen aanbevelen, maar de TT begon ineens olie te verbruiken. Ik moest tijdens de tweede dag één liter olie bijvullen. Dit was ik niet gewend, want normaal was voor mij een liter van beurt tot beurt.
Maar de TT's moesten natuurlijk wel hard werken daar in de bergen, dus ik dacht dat het daar aan zou liggen, maar de vierde dag moest ik er weer een liter ingooien en toen we thuis kwamen nog een liter.
Ongeveer 1000km na de TTour bleek er alsnog weer 1 liter olie bij te moeten. (4 liter in 4000 Km dus)
De TT daarna maar een beetje rust gegeven, toen was er de MeeTTing bij PON waar we de nieuwe TT mochten bewonderen. Daar kreeg ik te horen dat de tuning die op mijn auto zat wel eens erg slecht kon zijn voor de motor. Die waarschuwing nam ik ter harte en heb direct een afspraak gemaakt met Serge van RS Tuning. Serge wees mij op dingen wat ik eigenlijk daarvoor dacht dat het bij een tuning hoorde. Zoals dat mijn gaspedaal eigenlijk een aan/uitknop was geworden na de chiptuning, compleet niet meer te doseren dus. De stotter rond de 2500-3000 toeren en dat de TT volledig instort na de 4500 toeren. Tja en pk's zitten nu eenmaal rond 5200-5500 toeren, hoorde ik achteraf. Dat klopte ook want ik heb de uitdraai van de rollenbank test bij *** erbij gepakt en daarop is het duidelijk te zien. Daar is op de uitdraai te zien dat de TT maar 12 PK winst had?? , maar wel een enorm koppel! (3000-3500 toeren) Maar toendertijd werd er gezegd dat het niet om de pk's ging maar om het koppel. En ja ik wist dat ik het gaspedaal maar iets hoefde aan te raken om als een raket weg te schieten.
Na de MeeTTing bij RS Tuning heb ik de TT de volgende dag daar gebracht en Serge zou hem opnieuw chiptunen, Voordat hij begint doet hij eerst een check van het motor gedeelte. Hij weet precies wat de pijnpunten zijn bij de TT, bij mij was een slang stuk en nog wat kleine dingen. Ook vond hij wel dat de motor erg vies was van de olie. Hij heeft de dingen laten repareren bij een bevriende automonteur voor een hele schappelijke prijs.
Toen dat klaar was kon hij beginnen met het chiptunen,
Als hij de computer los maakt schrikt hij zich rot, de ecu was stuk gemaakt bij *** en gerepareerd met een draadje.
Het draadje was door een klein gaatje in de print naar onderen aangesloten omdat een kontakt-gedeelte van de print was gebroken. Gelukkig voor mij werkte het wel, maar het hoort niet!!
Serge heeft dit enigszins moeten aanpassen zodat het er weer netjes uitziet.
Serge kreeg de TT niet goed gechiptuned, want onder bepaalde omstandigheden deed hij vreemde dingen!
Hij kan precies zien tijdens het loggen met de diagnose apparatuur wat er tijdens het rijden in de motor gebeurd.
Toen heeft hij de auto weer origineel gemaakt en er moest eerst worden gezocht naar het probleem.
Toen hij toevallig mijn verhaal zag op het forum dat ik 3 liter olie heb moeten bijvullen tijdens de TTour in Zwitserland kreeg hij het vermoeden waar het aan kon liggen.
De compressie van de motor werd gemeten en die bleek rond de 9 Bar te zijn terwijl die optimaal 13 Bar moest zijn.
Dus met de camera naar binnen en daar werd het grote probleem ontdekt en waar het olieverbruik door kwam. Er zaten krassen in de cilinderwanden en 3 van de 4 cilinders waren er zeer slecht aan toe.
De grote druk die komt door de boost bij 3000-3500 toeren van de chiptuning en de hoge temperatuur zijn fataal geweest voor de motor. Dit is dan ook te zien op de kleppen. Toen de motor open was werd duidelijk dat er veel te veel speling zat tussen de cilinders en de zuigers.
Klik op de URL (link) http://youtu.be/0ZUhMBDgaQ8 (geluid aanzetten!!!)
De cilinders waren ovaal geworden door de continu grote druk van de chiptuning.
De motor had het geen 10.000km meer uitgehouden. Dit werd verteld door het bedrijf die de motor gereviseerd heeft. Toen de motor daarvan terug kwam zagen we meerdere zuigers waar aan één kant de teflon laag was doorgesleten (die aan beide zijkanten van de zuigers zitten) en zagen aan de andere kant dat de teflon laag geheel weg was! Ook het uitlaatspruitstuk bleek gescheurd te zijn door de extreme warmte. De turbo bleek ook aan revisie toe, deze had volgens de revisie man enorm veel axiale-speling. (dat blijkt niet normaal te zijn)
De koppeling was ook totaal versleten tot bijna de popnagels, met flinke warmte verkleuringen op de schijf.
Deze 1.8 turbo blokken staan er om bekend nagenoeg onverwoestbaar te zijn en kunnen met gemak 350.000km halen.
Mijn blok was totaal klaar met een kilometerstand van amper 117.000km!
Ik heb mijn TT nu weer terug en moet nu de gereviseerde motor gaan inrijden. Hij loopt weer als een naaimachine, na de 1000 km inrijden wordt die correct maatwerk gechiptuned door Serge.
Serge is een auto expert die zich heeft gespecialiseerd in maatwerk chiptuning en een man met een groot hart. Hij vond het zo erg voor mij dat dit gebeurd is en heeft voor mij alles maar dan ook alles geregeld zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Het heeft mij veel geld gekost, maar als Serge er niet was geweest had mijn TT nu op de sloop gestaan met 117000 km op de teller en had ik niets meer. Hij zei ook elke keer "Te gek voor woorden dat dit is gebeurd bij deze kilometerstand".
Ik wil Serge en Ronald (niet van ***) meer dan hartelijk bedanken voor het redden van mijn TT. Nu kan ik weer lekker gaan genieten van de TT.
Ik kan iedereen aanbevelen met een *** tuning om eens te gaan praten met Serge van RS Tuning.
Hij weet precies wat er mis is met de chiptuning van *** voordat jou hetzelfde overkomt als mij.
Wees gewaarschuwd!!!
Groeten,
Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Audi TTRS Roadster MK III Quattro 400PK Mythoszwart
Audi TTS Roadster MK II Quattro 272PK Scubablauw
Audi TT Coupe MK I Quattro 265PK Ravenzwart Pareleffect
Audi TTS Roadster MK II Quattro 272PK Scubablauw
Audi TT Coupe MK I Quattro 265PK Ravenzwart Pareleffect