Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#83894
Hallo,
Ik heb een TT roadster uit 2000.
Het dak is er een met handbediening.
Als ik de auto op contact zet, gaat het 'soft top warning' lampje even aan.
Het lampje doet het dus wel.
Maar verder zie ik dat lampje nooit branden, dus ook niet als ik het dak open maak met lopende motor.
De microswitch in de voorstijl is OK, want als ik de deur open doe met dicht dak, gaat het raam ca. 2 cm naar beneden.
Wat kan de oorzaak zijn dat dat 'soft top warning' lampje nooit brandt?
Heb jij een MK1 roadster met handbediend dak? Hoe werk het lampje dan bij jou?
Alvast bedankt,
Henk
#83895
Heb zoiets van, als het soft top warning light niet brandt, dan is er geen probleem , dus als dat lampje niet brandt , enkel even bij contact inschakelen, dan hoef je daar geen zorgen om te maken, geen problemen creeren waar er geen zijn toch ?
#83897
Volgens mij gaat die pas aan als je rijd en er is iets fout
Dus dak niet goed dicht bijvoorbeeld
kan het mis hebben maar lijkt me het meest logisch
de 8N roadster rijders hier zullen wel spoedig reageren om het te bevestigen
#83956
Hoi Henk,
Het is normaal dat bij gesloten dak de deurramen iets zakken bij openen en sluiten, dit is ook bij de coupe.
Dit wordt geregeld door de microswitch in je deurslot.
Bij een roadster is er nog wat, bij het openen van het dak met gesloten deuren en ramen zakken de ramen ongv. 3cm.
Zodra het dak geheel open is gaan deze weer omhoog.
Doe je nu bij open dak een deur open zal het raam niet zakken.
Bij het sluiten van het dak met dichte deuren en ramen zullen de ramen weer ongv 3cm. zakken,sluit je de vergrendeling gaan de ramen weer omhoog.
Dit word door 2 microswitches gedaan één in de a styl en één achter het scharnier van het dak aan de bestuurders kant.
Is je dak niet of geheel dicht of open moet het lampje branden.
Nu zeg jij dat je het lampje nooit ziet branden bij openen en sluiten van het dak.
Daarom denk ik ook dat je ramen niet doen zoals boven beschreven.
Je zegt dat de switch in de a styl het doet ik denk van niet.
Gaat bij open dak bij het openen van je deur het raam naar beneden,denkt het systeem dat je dak nog dicht is dus microswitch a styl kapot.
Succes Eric V.
Heb je nog vragen?
Hoor graag van je.
#84025
Eric,
Bedankt voor je gedetailleerde beschrijving. Bij het openen van het dak gaat inderdaad het raam nooit 3 cm naar beneden. Dat gebeurt over het algemeen wel als ik de deur open doe met dicht dak. Regelmatig komt het echter voor dat de switch in de raamstijl het niet doet. Ik heb er al eens een viltje opgeplakt, zodat die switch iets dieper wordt ingedrukt, maar dat werkt maar tijdelijk. Ik denk dat ik die microswitch dus eens moet vervangen. Overigens, die achterin bij het dak scharnier is ook niet goed. Regelmatig wil het windschot niet omhoog met open dak, en dan moet ik iets rommelen met die scharnier, en dan lukt het wel. Ik moet dus beide microswitches vervangen. Een lastige klus lijkt me, want daar bij die scharnier achter kan je er nauwelijks bij. En aan de raamlijst aan de voorkant wil ik niet per ongelijk het plastic breken... Afijn, bedankt voor je informatie!
Groet,
Henk
#84026
Miel, inderdaad geen wereldprobleem, maar als iets niet goed werkt, dan wordt ik onrustig, en moet het uiteindelijk gefikst worden. Een lastige eigenschap als je een 15 jaar oude Audi TT hebt ;-) Ik heb al eens een luispreker-roostertje (achter de stoel) uit de USA laten opsturen, omdat er een scheurtje in zat.
Groet,
Henk
#84027
Blij om te horen dat je een echte liefhebber bent, is idd bij mij ook zo om alles tiptop te houden !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]