Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ad0911
#86283
Mijn eerste week met mijn TT is niet zonder problemen. Bij aflevering is er een nieuwe nokkenas sensor geplaatst vanwege startproblemen bij koude start. De nokkenas sensor is dus vervangen maar de startproblemen zijn gebleven. En soms hikt de auto tijdens het rijden. Ik heb in het forum gezocht en kom wel meer startproblemen tegen maar die lijken te worden opgelost met een nieuwe nokkenas sensor. Bij mij dus niet. De startmotor draait gewoon, de motor slaat even aan maar slaat onmiddelijk weer af. Pas na drie keer proberen blijft hij draaien.

Kan met foutuitlezing de mogelijke oorzaak achterhaald worden? Ik denk dat ik een datalogger vor de OBD II ga kopen zodat ik ook zelf fouten kan uitlezen.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#86285
Ik heb het een keer gehad dat de TT in eerste instantie niet wilde starten wanneer deze koud was (dus bijvoorbeeld na een nachtje stilstaan). Na een paar keer sloeg ie uiteindelijk aan en had de rest van de dag geen problemen. De oplossing bleek een lekkende brandstoffilter te zijn (zit net voor het achterwiel a.d. bijrijders kant). Deze liep gedurende de nacht langzaam leeg (precies in het hitteschild eronder, dus geen plasje benzine op de grond 's morgens...). Bij de koude start moest de benzine helemaal opnieuw worden aangevoerd, dus dat duurde even.
Tijdens het rijden verdampte de gelekte benzine, vandaar dat we het aanvankelijk ook niet direct gevonden hadden. Was overigens ook niet te zien via Vag-Com (OBD).

Wellicht even (laten) checken hierop of eventueel (preventief) meteen vervangen, daar eigenlijk de kosten niet zijn. Bovendien vervuilen ze in de loop der tijd en is er niet echt iets van een onderhouds-interval op.

Succes in ieder geval en hoor graag als je de oplossing gevonden hebt!

Groeten,
Joop
Gebruikersavatar
door eric v.
#86286
Welkom Ad
Brandstof toevoer of druk,is het eerste wat bij mij opkomt met deze synthomen.
Uitlezen tijdens het rijden (loggen) kan uitsluitsel geven.
Vagcom Vcds kan je daar bij helpen.
Er zijn problemen die niet als fout worden gezien,dus met een obd scanner kom je er niet altijd achter.

Succes Eric V.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]