Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door JRS004
#86803
Hallo,

Ik zal me gelijk even voorstellen. Mijn naam is Janno, 19 jaar. Opleidng werkplaatsmanager. Ik rijdt zelf in een Ford Fiesta Sport maar ben hier voor de auto van mn ma :wink:

Mijn ma rijdt een TT mk1 Quattro 225. Er is alleen een probleem, de auto houdt in, en goed ook.

Ik ben zelf monteur in opleiding bij de Ford, dus audi is redelijk nieuw voor me. Er is al het een en het andere vervangen nadat we de tt hebben overgenomen. Even het hele verhaal:

Mijn ma is over enthousiast naar de tt gaan kijken. Er was volgens haar niks mis mee, het enige wat opviel was dat de tijd etc op het dashboard allemaal op ''nul"' stond. Naar mijn idee heeft de auto gewoon een harde reset gehad.

2 weken nadat we de auto over hebben genomen begonnen de problemen zich op te stapelen, Het motorstoringslampje is gaan branden en de auto ging in zijn noodloop. De 1e lambda sonde was kapot. Nadat ik deze heb vervangen heb ik een stuk gereden in de tt en ik had het idee dat hij veel harder doortrok, alleen op de 4500 toeren had hij een klein dipje, dit was naar mijn mening niet goed, maar oke, mijn ma kwam zo veel niet op de 4500 toeren dus ze vondt het geen ramp en het kon wel even wachten.

Later nadat ze de auto wat beter leerde kennen en toch ook wat meer door ging rijden kreeg ze er toch last van en moest er maar eens naar gekeken worden. Ik wat rondgevraagd bij klasgenoten bij de vw/audi, en de tt uit laten lezen, een fout op de magneetlklep van de turbo. Ik kreeg het advies om de (ik weet niet zeker meer wat de precieze benaming was) N57 te vervangen.

Dit heb ik dus gedaan. Het probleem was nog niet over. Om het verhaal wat korter te houden: Uitedindelijk is ook de uitlaatgas temp. sensor vervangen, de lmm + luchtfilter, een of ander overdrukklepje wat bovenop het blok te zien is, en de dumpvalve is vervangen. Alles door orginele onderdelen.

Na al het genoemde vervangen te hebben houdt de TT vanaf de 3000 toeren in, en dan krijgt hij op de 4500 ook nog eens een extra dipje. Dit rijdt niet fijn en is verschrikkelijk irritant :?

Hebben jullie tips, of weten jullie wat er aan de hand kan zijn? Alle ideeën zijn welkom.....
Gebruikersavatar
door eric v.
#86804
Controleer of je geen lek hebt in het y stuk voor carter en kleppendeksel ontluchting dit is van rubber en vergaat.
Doe ook een druktest want hier zit je probleem .

Succes Eric V.
door JRS004
#86807
eric v. schreef:Controleer of je geen lek hebt in het y stuk voor carter en kleppendeksel ontluchting dit is van rubber en vergaat.
Doe ook een druktest want hier zit je probleem .

Succes Eric V.
je bedoelt dat stukje slang wat van het kleppendeksel en carter afkomt en op een (denk ik) overdrukdoosje o.i.d. aangesloten zit?
Die heb ik los gehaald. Is inderdaad nu stuk, heb hem van binnen schoongemaakt, zit een hoop troep nog wel vast in. Het inhouden op de 3000 toeren is al wel weg. Dus ik bestel maandag zon nieuw Y stukje.

Dat ''dipje'' op de 4500 heeft hij wel nogsteeds....

maandag/dinsdag eerst maar eens een grote beurt geven en de bougies + alle filter maar eens vervangen...
door JRS004
#86827
Nu ben ik prijzen van Ford gewend, maar vindt dat ze wel erg veel geld vragen voor een stukje rubber.... €50,95 ex de btw... Het is in ieder geval al binnen. vanmiddag maar eens even vervangen.

Heb ook haldex olie etc willen bestellen maar dat ging niet bij de vw dealer, omdat ze het zelf nooit gebruiken/verversen kunnen ze het niet bestellen, wat een service...
Gebruikersavatar
door eric v.
#86831
Ja Ford €€€€€'s zijn geen Audi €€€€€'s
Welkom to the money pitt.

Let op dat je wel de haldex olie krijgt voor een mk1

Succes Eric V.
door JRS004
#86834
eric v. schreef:Ja Ford €€€€€'s zijn geen Audi €€€€€'s
Welkom to the money pitt.

Let op dat je wel de haldex olie krijgt voor een mk1

Succes Eric V.
Ik kan dus bij mijn dealer geen haldex olie bestellen. Dit omdat ze het zelf nooit gebruiken of iets dergelijks. Vind het maar een raar verhaal maarja...

Enig idee wat de specificatie's van de olie zijn? Ik dacht dat dit het product nummer is: G052175A1, maar weet dit niet zeker.
door Maupi93
#86836
JRS 004

Het product Nummer klopt dat Je hebt op gegeven vind het ook een raar verhaal dat ze het niet kunnen bestellen ik Zou is een andere dealer bellen want dit kan Je gewoon verkrijgen
door JRS004
#86851
Maupi93 schreef:JRS 004

Het product Nummer klopt dat Je hebt op gegeven vind het ook een raar verhaal dat ze het niet kunnen bestellen ik Zou is een andere dealer bellen want dit kan Je gewoon verkrijgen
ja... alleen het nadeel van een andere dealer is dat ik daar geen klasgenoten heb zitten die medewerkers korting krijgen en er dus de hoofdprijs voor moet betalen :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]