Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door JRS004
#86803
Hallo,

Ik zal me gelijk even voorstellen. Mijn naam is Janno, 19 jaar. Opleidng werkplaatsmanager. Ik rijdt zelf in een Ford Fiesta Sport maar ben hier voor de auto van mn ma :wink:

Mijn ma rijdt een TT mk1 Quattro 225. Er is alleen een probleem, de auto houdt in, en goed ook.

Ik ben zelf monteur in opleiding bij de Ford, dus audi is redelijk nieuw voor me. Er is al het een en het andere vervangen nadat we de tt hebben overgenomen. Even het hele verhaal:

Mijn ma is over enthousiast naar de tt gaan kijken. Er was volgens haar niks mis mee, het enige wat opviel was dat de tijd etc op het dashboard allemaal op ''nul"' stond. Naar mijn idee heeft de auto gewoon een harde reset gehad.

2 weken nadat we de auto over hebben genomen begonnen de problemen zich op te stapelen, Het motorstoringslampje is gaan branden en de auto ging in zijn noodloop. De 1e lambda sonde was kapot. Nadat ik deze heb vervangen heb ik een stuk gereden in de tt en ik had het idee dat hij veel harder doortrok, alleen op de 4500 toeren had hij een klein dipje, dit was naar mijn mening niet goed, maar oke, mijn ma kwam zo veel niet op de 4500 toeren dus ze vondt het geen ramp en het kon wel even wachten.

Later nadat ze de auto wat beter leerde kennen en toch ook wat meer door ging rijden kreeg ze er toch last van en moest er maar eens naar gekeken worden. Ik wat rondgevraagd bij klasgenoten bij de vw/audi, en de tt uit laten lezen, een fout op de magneetlklep van de turbo. Ik kreeg het advies om de (ik weet niet zeker meer wat de precieze benaming was) N57 te vervangen.