Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MarkG
#4742
Pas uit in Duitsland. Euro bleifrei is ron91. Super is 95. Superplus is 98. En dan tegenwoordig vpower en ultimate etc met nog hoger. Wat ik wil aangeven is dus dat je absoluut ron91 moet vermijden.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4743
Ik heb hem maar eens volgegooid met 98 :ctf2:
s'kijken hoe van zijn plaats komt nu 8)
Gebruikersavatar
door MARK
#4745
:shock: Kijk Hans nou.....die gaat HARD man!!!! Keihard gaat ie!!!!! :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4746
rij maar achter me aan :ctf2: :ctf:
:D :D :D
Gebruikersavatar
door MARK
#4747
:arrow: Le TTour de Hans :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4751
en dope in de benzine :twisted:
Gebruikersavatar
door svkaster
#5351
Ik tank ook tegenwoordig Vpower, ik merk dat de moter beter loopt, niet pingelt in zijn 3 door de bocht, en hij is zuiniger.

Ik heb trowens navraag grdaan bij shell en daar wordt beweerd dat de Vpower in nederland een octaan heeft van 97,8 dat is geen 98 dus mogen ze er geen 98 opzetten.

m.v.g


Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5372
volgens mij als ik me niet vergis is dat gewoon de standaard van de euro 95 (RON95) van Duitsland... 98 (RON98) ligt daar rond de 100... maar dan vraag ik me af waarom 1.8T's toch kapot lopen onder de ton zelfs in Duitsland geleverde TT's, S3's, A4's etc. die hebben vast flink zitten stampen en 95 getankt anders krijg je een blok uit 2003 zelfs niet kapot lijkt me want daar moeten kinderziektes allang uit gehaald zijn.

beetje vaag waarom er verschil zit tussen ons en het buurland betreft octaangehaltes... heuvel-/bergachtiger of wat?
Gebruikersavatar
door MarkG
#5373
@RKDesigns

Ik zie nou ook je opmerkingen op pagina 1. 8) Zo'n 5 jaar geleden was het toch echt 91 95 en 98 in Duitsland. Dat is nu nog steeds zo. Hoe kom je er bij dat 95 in Duitsland 98 octaan heeft? En 98 zelfs 100? http://www.duitsverkeersbureau.nl/pages/12270.html

Tanken in Duitsland
Benzine/Diesel:
De navolgende soorten loodvrije benzine kunt u tanken in Duitsland: Normaal (91 octaan), Super (95 octaan), Super Plus (98) octaan en Diesel. Wie voor een scherpe prijs wilt tanken, klikt hier.


Alleen die ultimate, v-power en wat dan ook KUNNEN een hoger octaangetal hebben. Maar dat staat altijd wel op de posters bij de tankstations. Dus waar heb je die info vandaan?

Greetz,

Mark
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5404
MarkG schreef:@RKDesigns

Ik zie nou ook je opmerkingen op pagina 1. 8) Zo'n 5 jaar geleden was het toch echt 91 95 en 98 in Duitsland. Dat is nu nog steeds zo. Hoe kom je er bij dat 95 in Duitsland 98 octaan heeft? En 98 zelfs 100? http://www.duitsverkeersbureau.nl/pages/12270.html

Tanken in Duitsland
Benzine/Diesel:
De navolgende soorten loodvrije benzine kunt u tanken in Duitsland: Normaal (91 octaan), Super (95 octaan), Super Plus (98) octaan en Diesel. Wie voor een scherpe prijs wilt tanken, klikt hier.


Alleen die ultimate, v-power en wat dan ook KUNNEN een hoger octaangetal hebben. Maar dat staat altijd wel op de posters bij de tankstations. Dus waar heb je die info vandaan?

Greetz,

Mark
idd RON91 ROn95 en RON 98 maar die 91, 95 en 98 zijn niet gelijk aan het octaangehalte blijkbaar.

Die info komt van een inmiddels (oud) Shell pomp houder die eveneens de Rally's rijdt... zijn naam kun je zo vinden ;)
Aan hem heb ik gevraagd of het aan de benzine kon liggen van een andere pomp dat mijn motor kleine stotteringen had en inhield. Tanken vervolgens bij de Texaco en BP was het probleem mee opgelost. Vervolgens tanken bij Tango, TinQ e.d.
dan waren de problemen er weer, ook euro 95 van welke pomp dan ook gaf slechtere resultaten met het rijden. Mij is verteld toen dat in Duitsland het ocaangehalte hoger is daar ik de auto ben gaan halen en toen gewoon RON95 getankt heb en er toen geen problemen mee had, vervolgens een paar tanken euro 95 in Nederland erdoorheen gereden te hebben en de motor stotterde, de garage zei me 98 te tanken en ja het probleem was weg... rara hoe kan dit? Dus die beste man heeft me het uitgelegd dat er verschil in octaangehaltes is in de verschillende landen. Waarom dit zo is mag Joost weten... mij boeit het niet zolang de motor maar lekker loopt op benzine.

Maar goed 98 tanken met wat pk's uit een 1.8 met een Turbo is gewoon beter daar komt het hele geneuzel op neer, bij euro 95 of andere 98 benzine van goedkopere pompen had mijn motor wat mindere acceleratie, die goedkopere benzine tankte ik niet meer dan was mn motor net een oud wijf.
Gebruikersavatar
door bob
#8569
waarom staat er in dat boekje ron 95 98 of als er niets anders is ron91 maar niet boven de 4000tpm :oops:

ik denk dat als je teveel vermogen vraagt wil hebben dat je ron105 moet kopen :twisted: :twisted: door middel van een extra toevoeging zie in de speed en cross motor sport :idea: :idea: winsess

pingelen is dat de verbrading te vroeg begin wat mark al uitgelegd heeft :shock:

lpg is moelijk in de brand te krijgen is ron 105 een gas motor pingelt niet en levert een mooier verloop /motor loop op
is er niet een gas tt bij ons in de tt club die weet dit vast te beamen :?
http://www.basf.nl/nieuws/campagne/tanken.html

http://www.112drenthe.com/newsbringer_r ... H5VRyRemJt
deze motor doet het met ron91 8000 tpm 150 pk een koppel als een lier 1300 cc geen turbo ik zat
op dit ding maar een dronken pool heeft me er vanaf gereden ik was mijn engelbewaarder aan het trannen :oops:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8574
emanuel rijdt op gas... ahum LPG en die klinkt zeer tevreden over zijn LPG installatie alsook hoe de auto rijdt.
door emanuel
#8577
RKDesigns schreef:emanuel rijdt op gas... ahum LPG en die klinkt zeer tevreden over zijn LPG installatie alsook hoe de auto rijdt.
Yep dat klopt, de motor loopt er echt prima op, alleen onder in het toerenbereik is de trekkracht minder dan op benzine (onder 2500 rpm) Ik heb een paar sprintjes getrokken op gas en op benzine en over dezelfde afstand haalde ik dezelfde eindsnelheid, dus in praktijk scheelt het niet veel. Ook op max toeren blijft de motor goed lopen, pingelen heb ik nog niet gemerkt.

De grote vraag is hoe lang het blok blijft lopen op LPG, sommige sceptici denken dat hij na 100.000 Km uit elkaar gaat vallen (hè Mark). Dat duurt nog 3 jaar dus nog even geduld aub.... :D Ik hoop stilletjes dat hij het nog minimaal 400.000 Km goed blijft doen, dan kan ik er nog lang van genieten :wink:
Gebruikersavatar
door bob
#8674
heren :twisted: :twisted: :twisted:

is dit voor de seat mogelijk :oops: dan is het voor de tt met de zelf de motor ook mogelijk :shock: :shock: gas is ook om te rijden :P en voor de eemscentrale :twisted: voor de keuken is gas en stroom must :idea: :idea:


LEON 5 Deurs :twisted:
Motor 1.8i 20VT 132kW :oops:
Modeljaar 2002 tot 2005
Gastank -- Kies uw gastank --67ltr Ringtank
Deze auto is leverbaar voor de transmissie Handgeschakeld.

Heeft u een andere transmissie dan hier vermeld (bijvoorbeeld: een specifieke transmissie zoals een tiptronic of geartronic), neemt u dan contact op met de gasFX Service Desk Tel: 023 566 22 50. De gasFX Service Desk kan u nader informeren over de (eventuele) mogelijkheden.


Opmerking: Wanneer uw auto nog in de Seat fabrieksgarantie valt (2 jaar) wordt gasFX alléén via de officiële Seat-dealer geleverd. Garantie en technische ondersteuning t.b.v. auto en autogassysteem zijn daarmee volledig gewaarborgd door SEAT en gasFX. Tevens verzorgt de SEAT dealer in samenwerking met gasFX de gehele bestelling en inbouw van gasFX voor u. Kofferplaat komt omhoog. Vloer zal daardoor in aantal gevallen niet helemaal vlak zijn.

Vul in het lege veld de aanschafprijs* van het gasFX pakket voor uw auto in en bereken uw voordeel.

* Uw gasFX pakketprijs bepalen? Kijk dan voor de aanschafprijs op het prijzenoverzicht.


Bedrag: ? ,
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]