Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
door mauricevreede
#86923
Beste forumleden,

Graag introduceer ik mijzelf even kort omdat ik nieuw ben voor het forum. Afgelopen zaterdag heb ik voor mijn vriendin een Audi TT gekocht, een 99'er origineel Nederlands geleverd en met bijna volledige historie. Heerlijke auto om mee te rijden maar de auto heeft een aantal kleine puntjes (het is ten slotte een auto van bijna 18 jaar oud). Ik heb de auto met een OBD lezer uitgelezen en deze gaf geen storingscodes.

Nu zijn er drie zaken die specifiek mijn aandacht vragen omdat ik deze toch wel graag verholpen zou hebben: de airco, ontgrendeling van de koffer en thermostaat.

Het probleem met de thermostaat heb ik nagekeken via de climatronic (diagnostics) en werkt op een te lage temperatuur (code49, koelvloeistof temp) bij het rijden ( 67-68 graden, meter dashboard geeft 75-80 graden aan) en gaat naar zijn normale temperatuur bij stationair draaien (richting 88 graden, meter dashboard geeft netjes 90 graden aan). Op code 51 (olie temp) zijn de waarden nog wat lager (62 graden bij rijden, loopt op bij stationair draaien). Ik vermoed dat de thermostaat daarom kapot is en de temp. sensor nog werkt (aan de hand van de verhalen die ik op het forum heb gelezen over gelijkwaardige problemen bij andere TT's)

Het probleem met de airco is dat hij niet goed koelt

Het probleem met de ontgrendeling van de koffer is dat de motor eruit is gehaald en daarom de koffer alleen ontgrendelt kan worden van binnenuit met het oranje/rode trekkoord.

Kan iemand mij aangeven:
- of het probleem van de thermostaat ook de koeling van de airco beinvloedt? Of zijn deze systemen volledig gescheiden....?.
- of het inderdaad mogelijk de thermostaat is die vervangen dient te worden of het mogelijk toch een ander probleem is?
- met welke kosten dien ik rekening te houden bij het opnieuw installeren van de elektrische motor voor de kofferbakontgrendeling?
- of er wellicht een forum lid is die handig is en deze zaken misschien voor mij tegen betaling zou kunnen doen :smt003 ?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen....
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]