Pagina 1 van 1

Bobijnen MKII 2.0Ltr

Geplaatst: wo nov 16, 2016 18:40
door Audi TT MKII Driver
Na enkele weken met een zeer licht onregelmatig toerental te zitten van slechts 760tr/min, een log bij het uitlezen van enkele "misfires" op de derde cylinder, toch meteen besloten vier nieuwe bobijnen te steken vandaag.

Symptomen:
- licht onregelmatig toerental
- licht op en neer gaande toerental meter (zeer miniem)
- gevoel in het binnen compartiment van een onregelmatig draaiende motor (zeer licht)
- geen "error" of fout op de boordcomputer, echter wel bij het uitlezen
- licht gestegen verbruik
- spontane "backfire" bij het schakelen tussen twee versnellingen

Vervangen onderdelen:
- Vier bobijnen van het merk "NGK"

Resultaat:
- Een perfect draaiende motor
- Geen onregelmatigheden stationair toerental
- Geen backfires
- Loopt veel vlotter

Onderdelen en Partnummers:
- Zie foto's
- Prijs: 24,99 euro het stuk

TIP: vervang enkel uw bobijnen door origineel Audi, NGK of Bosch!

Foto's:
image3.JPG
image2.JPG
image1.JPG

Re: Bobijnen MKII 2.0Ltr

Geplaatst: wo nov 16, 2016 18:46
door miel
Bij mij voorlopig nog goed, maar super dat je de info en remedie hier post.
voor de 8J zijn er minder technische oplossingen voorhanden hier soms, maar dat wordt door de gebruikers stillekesaan bijgebeend :arrow: :arrow: :arrow: :idea:

Re: Bobijnen MKII 2.0Ltr

Geplaatst: wo nov 16, 2016 18:50
door Audi TT MKII Driver
Mogelijk een "Doe het zelf" of "DIY" forum aanmaken voor elk type TT?

Probeer mijn steentje bij te dragen, zowel voor de MKI als de MKII. Ik weet persoonlijk ook dat heel veel mensen niet zo technisch onderlegd zijn en uren en weken zitten rond te surfen om toch maar een mogelijke oplossing voor hun probleem te vinden.

Als we enige kennis en ervaring kunnen delen, graag!

Re: Bobijnen MKII 2.0Ltr

Geplaatst: wo nov 16, 2016 21:08
door patje007
dat was een bekend probleem bij de 1.8T's , bij de 2.0T dus blijkbaar ook ?

Re: Bobijnen MKII 2.0Ltr

Geplaatst: wo nov 16, 2016 21:21
door Audi TT MKII Driver
Mogelijk rijden velen rond zonder te weten dat er iets short met de bobijnen van hun MKII. Dus hoop ik dat menig rijders hierdoor even rekening houden met de symptomen, en zo hun dierbaar Audi-tje in ere kunnen houden op technisch vlak. Het verschil is meer dan merkbaar, stationair maar ook in het rijden.