Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Ron84
#87685
Goedemiddag allemaal. Ik ben Ron en kom uit de omgeving Eindhoven en heb in augustus mijn 2e TT MK1 gekocht. Vorige was een standaard 180pk voorwielaangedreven. Nu heb ik een 180 pk Quattro uitvoering waar al vanalles aan verbouwd is. Ik ben hier op het forum om vanalles bij te leren over de TT dus mocht je op of aanmerkingen hebben over de auto dan hoor ik het graag. Ik krijg volgende week de nieuwe zomer velgen binnen. Het zijn 3SDM 0.06 geworden. Alleen nu nog even kijken welk merk banden ik er onder ga leggen.

Groetjes Ron

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de vorige:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87689
Aanraders: Michelin Super Sport, Dunlop Sport Maxx, Bridgestone Potenza / Dueller, Hankook ventus S1 evo2 en de ventus V12 evo2 (profiel is zowat Michelin Pilot Supersport, Hankook en Michelin werken samen de een wilde naar Europa de ander naar Azië). Dunlop Bridgestone en Hankook vind je onder de sportieve Audi's ook terug af fabriek. Overige zelf weten zeg ik maar, deze voorgenoemde zitten niet voor niets af fabriek eronder en Conti... mijn ervaring is dat die zelfs onder fwd en quattro gewoon heerlijk slippen met ASR die dan ingrijpt om weer grip te pakken. Continental alleen doen als je rustig en niet sportief rijden wil. PON is/was er importeur van die mogen de banden van VW Audi dus vanuit hogere hand niet meer omwerken naar conti's en ik vind dat terecht daar ze minder zijn dan Hankook, Dunlop en Bridgestone die je af fabriek gemonteerd ziet zitten. Loop de showrooms maar in.

Afraders: Budget merken, en a-merk Pirelli is ruk met claims je krijgt dan amper wat terug aftersales is echt serieus ruk. Adverteren met een S5 bijv op de banden die ik gehad heb en dan binnen 3000 km tot op het canvas ingescheurde wangen en dan met een 210 pk Audi S3 quattro te horen krijgen dat de auto teveel koppel heeft... leuke smoes 1680 euro werd 325 ongeveer na de claim... was serieus geld en ze zijn tot op heden niets verandert bij Pirelli.
door Ron84
#87693
Thanks voor de reacties! Goede uitleg qua banden! 8) Mij viel op bij vergelijken dat de Vredestein Ultrac Sessanta 67 db geluid produceert met een V achtig profiel en de rest zo'n beetje 72 db doen. Ik vind het bij een band heel belangrijk dat ze stil zijn, sportief rijden doe ik er toch niet mee. Maar V profiel is weer gevoeliger voor cuppen, en aangezien er een schroefset onder zit en de auto vrij laag ligt loop ik meer risico op cuppen :roll: Ik ga er nog even over brainstormen. Oja logo's op de achterzijde gaan er nog vanaf :smt003 beetje wansmaak van de vorige eigenaar! :smt002
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87697
Hankook monteren als je niet erg sportief rijdt, stil, comfort, grip. En de prijs is leuker dan de rest van de A merken en als de band wat harder mag zijn waardoor die langer meegaat Falken FK453 is ook een goede band (Dunlop Goodyear zijn van dezelfde fabrikant). Dennis met forumnaam Denders rijdt er op rond.
door Audi TT MKII Driver
#87698
Prachtig en welgekomen hier!
Gebruikersavatar
door jos_br
#87701
Mooie auto, hoewel ik natuurlijk de blauwe mooier vindt........ :D :D !

Dunlop monteer ik hier niet meer. Heb nu een paar keer wat dingetjes (koordlaagbreuk, hoogteslag)meegemaakt die domweg niet opgelost worden. Heb met de TT nu de Conti CS5 die ondanks fwd en een behoorlijk koppel toch goed grip. Om eens wat anders te proberen wil ik u de Michelin Super Sport gaan proberen in de maat 235/40r18, deze is een paar % groter in omtrek, ben heel benieuwd.

Jos.
door Ron84
#87720
Het zijn de Hankook Ventus V12 evo's geworden 8) Ik ga ivm pekel enz de nieuwe set er wel pas in maart onder schroeven. Weet iemand een goede sealant voor gepolijste alu velgen, die toch de "shine" behouden?
door Ron84
#88355
Een beetje late reactie maar ze liggen er onder. Super stille banden en goede grip! Moet wel zeggen dat de 3sdm's 1 nadeel hebben, en dat is dat er steeds water en vuiligheid in die rand achter de spaken blijft liggen. Ziet er niet uit! Blijf aan het poetsen zo
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88356
Ik zou ze wel in een coating zetten dat gaat steenslag en tevens vuilhechting schelen, Denders op t forum weet wel wat je moet gebruiken.
3SDM heeft vrij rap steenslag te pakken als je die geen coating geeft, beetje afhankelijk van welk model.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]