Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door peke
#88158
Goedenavond mensen,

Als rasechte BMW man stel ik mij voor bij de Audi TT club :)

Mijn naam is Pieter (27), getrouwd en vader van 1 prachtig ventje.

Sinds jaar en dag verliefd op vierwielers en er ook de nodige gehad. En zoals mijn intro wellicht al vermelde waren dit nagenoeg altijd BMW's

Als daily rij ik een BMW 520d met m pakket (touring F11) uit 2012. Een heerlijke auto voorzien van automaat, Navi pro, panodak etc).

Maar voor de zomerse dagen is een cabrio toch het allerlekkerst!

Hiervoor een tweetal z3's gereden, qua rijden echt mijn ding. Maar met name het interieur is nu toch echt zwaar verouderd.

De tt heeft dat veel beter voor elkaar en kan zowel qua ex- als interieur vandaag de dag nog goed meekomen.

Dus overgegaan tot koop van een zwarte tt roadster. Budget lag rond de 6k dus niet de duurste. Als het hoger lag hadden we wel z4 gereden;)

Enigzins een emotionele koop gedaan, en dat zijn meestal domme keuzes. Deze Tt heeft wel wat schoonheidsfoutjes. Te snel gekocht.

-bendix startmotor hoor je bij de start. Nieuwe startmotor besteld, ga niet lopen rommelen met schoonmaken bendix etc.
-pookhoes gescheurd. Moet een nieuwe in, wel de originele rubberen. Waar is die te koop?
Handleiding hoe te monteren hier reeds gevonden.
-dlr led koplampen: reeds vervangen voor de originele tt lampen welke meegeleverd
-rare after market Middenarmsteun verwijderd
-parrot en iphone houder verwijderd, gelukkig zonder blijvende sporen
-professionele poetsbeurt moet nog een keer, hij is best netjes. Maar in de zon veel swirls etc. Dus nog te doen.
-tellernaald hangt onderin!!!! Kwam ik na een dag achter, snelheid wijkt gewoon 30 km/h af. Dom dom dom. Ook fiksen dus.

Eerste actie nu:
-startmotor
-pookhoes
Iemand enig idee waar die laatste te koop? Of alleen onderdelenlijn en/of dealer?

Dat was het wel zon beetje. Ik hoop hier wat mee te kunnen lezen:)
Gebruikersavatar
door eric v.
#88159
Welkom Pieter,

Dash wegbregen naar verotronics eindhoven ongv €150,00
Pookrubber dealer of contact ap druthen (is een audi sloop met veel TT's uit engeland).
Heb je vagcom of vcds light kan je de auto even uitlezen op fouten en kan je je dash ook controleren met een needle sweep.
Probeer eens de zekeringen 11en 15 er uit te halen en weer te plaatsen.
Dit geeft een dash reset.

Succes Eric V.
door Audi TT MKII Driver
#88164
Welgekomen hier en toch genieten van de TT zou ik zeggen!

Zoals Eric schrijft, pookhoes best bij de dealer bestellen of via afbraak, kost ook bijna niets. Mogelijk ook de alu-ring er meteen bijnemen, zo is alles weer nieuw ;)
door peke
#88474
Hey mensen,

Excuus voor het niet meer reageren.
Vanaf eind maart bezig geweest met nieuwe Job. Ook gekregen dus focus op afronden juistheid job. Gister laatste dag gehad, nu weekje vrij.

Tijd voor actie :)

De tt staat ondertussen bij de garage voor een nieuwe startmotor. Komende dagen de pookhoes regelen.

Wordt vervolgd :)

Dank voor de info in elk geval!!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]