Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Jo1970
#89163
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jo, 47 jr uit het noorden van Limburg.

Mijn moeder reed al jaren TT en de vormgeving van deze auto, voornamelijk de lijnen van de Coupe hebben mij doen besluiten er eentje aan te schaffen.

Het is een 1.8 turbo 5v quattro met 225pk uit 2002 (mk1) geworden. Kleur donkergroen.

Ik zal binnenkort een foto plaatsen, na een grondige wasbeurt ;)

De auto heeft wel wat kleine puntjes die ik nog moet oplossen:

1) Zoals in de vorige post kamp ik ook met het bestuurders raam. Deze zou nog iets hoger kunnen sluiten (ongeveer 2 mm) ivm ruis. Daarnaast moet ik hem regelmatig opnieuw afstellen. Het raam sluit dan niet helemaal meer, of hij vergeet bij het openen en sluiten iets te zakken. Als ik hem afstel is het weer in orde, maar een dagje later is hij alles weer vergeten.

2) De hemelverlichting (het middelste lampje) gaat niet aan bij het openen van de deuren. Ik had het lampje al vervangen, aangezien ik dacht dat hij stuk was. Maar ondanks het nieuwe lampje blijft hij uit.

3) Koelvloeistof temperatuur waarschuwingslampje gaat aan. Dit gebeurt alleen 's ochtends als de auto een nachtje niet heeft gereden. Dus bij een koude motor. De rest van de dag is het geen enkel probleem. De vloeistof zelf is helemaal op peil. Als dit 's ochtends gebeurt en ik de auto uitzet en weer start is het opgelost. Vreemd dus.

Verder hoop ik nog vele km te kunnen maken met deze bijzondere wagen ;)
Gebruikersavatar
door eric v.
#89166
1 zie andere post

2 kan in de unit zitten , probeer de solderingen eens opnieuw te solderen in de unit.

3 in het reservoir van de koelvloeistof zit een voeler, dit zijn twee metalen stangetjes.
Krab deze eens schoon met bv een platte schroevendraaier aan slag op de voeler is meestal het probleem.

Succes Eric V.
door Jo1970
#89167
Hoi Eric,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga je tips uiteraard uitvoeren.
Ik houd jou en de rest uiteraard op de hoogte van de voortgang ;)

gr Jo
Gebruikersavatar
door eric v.
#89170
Ps probeer eerst eens een raam reset.
Contact aan raam naar beneden en knop vasthouden is raam beneden knop loslaten en weer naar beneden bedienen.
Nu omhoog en knop vasthouden is raam boven knop loslaten en weer naar boven bedienen.
Nu raam naar beneden op automaat dus knop niet vasthouden en weer omhoog knop niet vasthouden.
Dit alles met contact aan op eerste stand.
Geeft dash wel aan dat deur open is?
Gaat raam een stukje naar beneden bij openen deur?

Succes Eric V.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]