- do feb 22, 2018 19:41
#89507
Goedendag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zal jullie meteen lastig vallen met een aantal vragen.
Zelf rijd ik een TT uit 2007 MK2 TFSI met 200PK. Nu wil ik mijn uitlaatsysteem veranderen.
Ik ben van plan om een cat-back systeem op maat te laten maken en installeren. Ik wil graag een sportkat hebben, reden is dat ik toch door de APK wil en het toch iets sportiever is dan de OEM kat.
Mijn eerste vraag is. Heeft een TT MK2 een middendemper? Dan weet ik namelijk of ik deze eruit wil halen om een luider geluid te krijgen en wil graag hierover jullie mening weten.
Ook ben ik van plan om de einddemper te vervangen naar een racedemper en voor de racedemper een cut out valve te laten plaatsen zodra ik het wil het geluid harder kan laten klinken zodat de uitlaatgassen met open klep niet door de einddemper gaan, maar gewoon uit een buis komen zodat de einddemper overgeslagen wordt.
Hij moet wel in toom blijven als de kleppen dicht zijn en de gassen dus via de race einddemper de auto verlaten, maar zodra de klep open is het echt wel hard mag zijn. Ik ben ook van plan mijn auto stage 1 te chip tunen en de brandstof rijker te laten zetten zodat ik klappen en geroggel in mijn uitlaat krijg.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en ben benieuwd naar jullie mening. Ook hoor ik graag of het aan te bevelen is, in geval van een midden demper, deze te laten verwijderen
Mvg,
robandium
Ik ben nieuw op dit forum en zal jullie meteen lastig vallen met een aantal vragen.
Zelf rijd ik een TT uit 2007 MK2 TFSI met 200PK. Nu wil ik mijn uitlaatsysteem veranderen.
Ik ben van plan om een cat-back systeem op maat te laten maken en installeren. Ik wil graag een sportkat hebben, reden is dat ik toch door de APK wil en het toch iets sportiever is dan de OEM kat.
Mijn eerste vraag is. Heeft een TT MK2 een middendemper? Dan weet ik namelijk of ik deze eruit wil halen om een luider geluid te krijgen en wil graag hierover jullie mening weten.
Ook ben ik van plan om de einddemper te vervangen naar een racedemper en voor de racedemper een cut out valve te laten plaatsen zodra ik het wil het geluid harder kan laten klinken zodat de uitlaatgassen met open klep niet door de einddemper gaan, maar gewoon uit een buis komen zodat de einddemper overgeslagen wordt.
Hij moet wel in toom blijven als de kleppen dicht zijn en de gassen dus via de race einddemper de auto verlaten, maar zodra de klep open is het echt wel hard mag zijn. Ik ben ook van plan mijn auto stage 1 te chip tunen en de brandstof rijker te laten zetten zodat ik klappen en geroggel in mijn uitlaat krijg.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en ben benieuwd naar jullie mening. Ook hoor ik graag of het aan te bevelen is, in geval van een midden demper, deze te laten verwijderen
Mvg,
robandium