Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door AllardTT
#5363
Als kersverse TT-rijder zal ik me ook eens netjes voorstellen. Mijn naam is Allard, 30 jaar en woonachtig in het zuiden des lands alwaar ik werkzaam ben als jurist bij een milieuadviesbureau.

Voor het woon-werkverkeer verplaatste ik mij tot voor kort in een Peugeot 406 coupé. Qua lijn een tijdloze schoonheid, alleen qua prestaties onder de maat. Al een paar maanden was ik op zoek naar vervanging voor de Peugeot, in eerste instantie naar een Alfa Romeo 166 3.0 V6, althans naar een luxe sedan met power.

Toen ik echter de Peug particulier verkocht had en weer twee weekjes in m'n project-auto (VW Golf I cabrio) had gereden realiseerde ik dat ik in de Peug vooral de rijsensatie miste. Het profiel van de 'nieuwe' auto heb ik derhalve bijgesteld naar iets sportiefs, doch representatiefs met enige luxe. Voilá: het profiel van een TTC :)

Uiteindelijk is het een zeegrijze 99er FWD TTC geworden met 96k op de teller. De auto is optisch standaard, afgezien van een setje 18" lichtmetaal. Onder de kap is het spannender, getuige de Oettinger sticker met de mededeling "ladedruck um 0,3 bar erhöht" en nog wat tekst. Wat dit aan extra vermogen brengt is mij vooralsnog onbekend, ik hoop dat ik enige respons krijg op het e-mailtje naar de lieden van Oettinger.

Aanpassingen staan wel op het programma maar zullen gezien de aankoop van een huis en het niet oneindige begrip van mijn vriendin even op zich laten wachten :lol:

Graag had ik wat foto's gepost - het weer zit alleen niet zo mee..


mvg,
allard.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5364
Hallo Allard,
Welkom op het forum :!:
Ook slecht weer foto's van een TT kunnen fantastisch zijn, dus hup de regenjas aan en fotografeer de druppels op de TT :P
Er komt vast wel reactie op je Oettinger deutsche kleber...
Ik ben benieuwd wanneer ik je TT in de Forum garage mag bekijken.
Vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5365
Hallo Allard aller eerst welkom hier. bij die alfa 166 3.0 kan ik me ook wel indenken heel mooi design en helefijn rijeigenschappen alleen een TT bied iets meer sensatie. Ben ook zeer benieuwt naar je foto`s van je TT. Verders wens ik je veel forum plezier.

mvg paul
Gebruikersavatar
door MarkG
#5374
Welkom Allard,

Ik heb ook even getwijfeld over pininfarini's 406 coupe. TT blijkt toch tijdlozer te zijn. Uitstekende keuze! 8)

Veel plezier ermee, en hier op het forum!
Gebruikersavatar
door charlotte
#5400
Hai Allard,

Welkom hier in TT land. goede keuze heb je gemaakt alhoewel de Peug. ook erg mooi is. Maar franse auto's blijven
iets aparts houden is mijn ervaring, aleen de techniek al....alles doen ze anders, soms beter.
Met de TT zul je je beslist vermaken, iedereen die van snelheid houdt geniet in een TT. Me too dus.

Groetjes uit brabant,
charlotte
Gebruikersavatar
door Tamar
#5450
Leuk dat je er bent. Ik zie dat je uit Heytse komt. Daar heb ik ook een tijdje gewoond. Mijn grijze Tt stond altijd geparkeerd op de parkeerplaats bij het gemeentehuis. Misschien herinner je deze nog.

Wat betreft je overstap van Peugeot naar Audi, een goede keuze!! Ben benieuwd naar je foto's. Groetjes uit Budel-Schoot.
Gebruikersavatar
door MARK
#5455
Welkom op het Forum!!!.........

al is het weer er nu niet echt naar, de tijd om optimaal te kunnen genieten van de Roadster komt ook wel weer.

Mark.

:)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5456
Mark, ik heb gisteren nog "open" gereden.
Dat kan vaker dan je denkt 8)
Kap naar beneden, windscherm omhoog, stoelverwarming op 2, desnoods airco aanlaten voor warme luchtstroom, petje op, glimlach op, zonnebril op :P
door AllardTT
#5461
Bedankt voor het hartelijke welkom. Alhoewel het afgelopen donderdag best aardig weer was, lieten de werkzaamheden en het vroeg intredende donker het niet toe om foto's te schieten van de TTC. Nouja, geflitste foto's wel maar dat vind ik eigenlijk niks. Van het weekend maar een paar plaatjes schieten dan maar.

@CharloTTe: Franse auto's zijn inderdaad anders qua techniek. Bij mijn 406 was het zo dat alles het prima deed - 'soms'. In die zin dat soms de cv het wel deed en soms niet. Idem voor wat de elektrische raambediening betrof. Startblokkering leidde soms ook een eigen leven. Ik heb het altijd maar weggeschreven onder de noemer 'karakter' maar ben wel blij dat de TTC minder karaktervol is op het gebied van electronica :)

@Tamar: Ik kan me herinneren dat ik inderdaad wel eens een grijze TT op de parkeerplaats bij het gemeentehuis heb zien staan. In het Carillion gewoond toevallig?

@modderaar: helaas nog geen reactie van Oettinger.
Gebruikersavatar
door MARK
#5472
:D :D :D

@Hans.....ja, je hebt inderdaad van die mensen die moeten laten zien dat ze een roadster hebben. Stervens koud maar toch met het dakkie naar beneden.......ach je kunt ze ook "Die Hards" noemen :) :) :)
Gebruikersavatar
door charlotte
#5477
Nee dat zijn levensgenieters...... 8)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5481
@ Charlotte :smt041
@ Mark :bootyshake:
Gebruikersavatar
door Tamar
#5484
Heb idd in het appartementencomplex Carrillon gewoond.

Hans, je bent echt wel een bikkel om met deze temperaturen te gaan rijden met de kap open. Maar ja, ik ben ook een koukleum... :sad7:
Gebruikersavatar
door MARK
#5520
:toothy4: ........Bah Hans :D
door AllardTT
#5573
Heb ik de TT afgelopen zaterdag eens figuurlijk in de Meguiars watten gelegd.. gaat er meteen een flinke plensbui overheen :(

Dan toch maar even een semi-frontal shot..

Afbeelding

en een artsy shotje van de brandstofklep..

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]