- vr mei 15, 2020 22:03
#91188
Hallo, ik ben Terry Janzen 21 jaar en wonende in Lisserbroek (Noord-Holland) ik ben een jaar lang een trotse eigenaar van een heerlijk rijdende TT mk1 fwd uit 99 met een ajq 180pk blok, ik heb me volgens mij nooit echt voorgesteld hier (excuus)
Toen ik de wagen kocht heb ik gelijk een groot onderhoudsbeurt uitgevoerd, dit heb ik zelf gedaan omdat ik het leuk vindt om aan de wagen te sleutelen en omdat de auto het gewoon nodig had,
Een half jaar later zag ik in het onderhouds boekje dat de distributie riem eraan zat te komen dus die heb ik vervangen voor een setje van Gates met een nieuwe waterpomp en riem spanner, alles verliep gelukkig soepel en netjes en dat voor de eerste keer zonder hulp
Een paar maanden later hoorde ik ineens een tik in het blok, dus ik maakte me zorgen om het wel bekende oliedruk probleem
“het oliezeefje” carterpan eraf, en zag alleen wat rest stukjes vloeibare pakking van de vorige eigenaar, omdat ik nergens een olie pomp en/of zeef zag staan in de facturen heb ik die voor de zekerheid toch maar vervangen met kroon 5w-30 olie en de juiste pakking, maar helaas mocht dat niks baten, de wagen voelt wel een stuk fitter/soepeler aan, ook heb ik de kleppendeksel los gehad om de boel te inspecteren maar, ik kon niks vreemds zien,
Ik heb me uiteraard ingelezen op het web en kan alleen veel topics vinden over de hydraulische kettingspanner dat zou moeten klinken als een ratel wat bij mij dus niet het geval is, de tik hoor ik het best bij cilinder 4 als ik boven op de kleppendeksel luister, de tik draait mee op het toerental en verdwijnt ook niet, als je de ramen open heb staan is het duidelijk te horen tijdens het rijden, warme of koude motor maakt niks uit, de tik is aanwezig,
Wie kan me helpen? want ik ben op het moment radeloos en wil het graag verholpen hebben
Alvast hartelijk dank!
Toen ik de wagen kocht heb ik gelijk een groot onderhoudsbeurt uitgevoerd, dit heb ik zelf gedaan omdat ik het leuk vindt om aan de wagen te sleutelen en omdat de auto het gewoon nodig had,
Een half jaar later zag ik in het onderhouds boekje dat de distributie riem eraan zat te komen dus die heb ik vervangen voor een setje van Gates met een nieuwe waterpomp en riem spanner, alles verliep gelukkig soepel en netjes en dat voor de eerste keer zonder hulp
Een paar maanden later hoorde ik ineens een tik in het blok, dus ik maakte me zorgen om het wel bekende oliedruk probleem
“het oliezeefje” carterpan eraf, en zag alleen wat rest stukjes vloeibare pakking van de vorige eigenaar, omdat ik nergens een olie pomp en/of zeef zag staan in de facturen heb ik die voor de zekerheid toch maar vervangen met kroon 5w-30 olie en de juiste pakking, maar helaas mocht dat niks baten, de wagen voelt wel een stuk fitter/soepeler aan, ook heb ik de kleppendeksel los gehad om de boel te inspecteren maar, ik kon niks vreemds zien,
Ik heb me uiteraard ingelezen op het web en kan alleen veel topics vinden over de hydraulische kettingspanner dat zou moeten klinken als een ratel wat bij mij dus niet het geval is, de tik hoor ik het best bij cilinder 4 als ik boven op de kleppendeksel luister, de tik draait mee op het toerental en verdwijnt ook niet, als je de ramen open heb staan is het duidelijk te horen tijdens het rijden, warme of koude motor maakt niks uit, de tik is aanwezig,
Wie kan me helpen? want ik ben op het moment radeloos en wil het graag verholpen hebben
Alvast hartelijk dank!