Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#5745
Zo gister naar Zeeland getuft,om een 90.000km beurt voor de auto te krijgen.Er waren nogal wat andere dingetjes waar naar gekeken moest worden.

Precies om half tien aangekomen daar eerst ff en bakkie gedaan, en toen (mark) aan de slag.

Mijn wagen is nogal laag,dus met het nodige gestuf en gekreun de krik eronder.Ik moest de auto van zijn plek trekken.Nou dat ging niet echt lekker,ding weegt vast een ton.Vorige week een kleine buik operatie gehad,en was niet echt prettig om dan kracht te zetten.Nou ja ding onder het frame en gaan.

mijn startmoter was ver heen,dus die moest gereviseerd worden.mensen wat zat dat ding vast.Toen die los was,ging die open.Mark keek plechtig en zei dat het ding in de startmotorhemel was,of in ieder geval halfverwegen.
Shit kost me weer een paar honderd.In de behuizing,zat zoveel koolstof,dat de noritfabriek daar een weekje op kon draaien.Maar vader van mark ging aan de gang met de stofzuiger en binnen een mum kwam mark erachter dat met een kleine reanimatie het ding nieuw leven in geblazen kon worden.In de behuizing van de tandwielen was de smering LUCHT.Er zat helemaal niets in.Ding vakundig uit elkaar en in de thinner.Alles brandschoon en nieuw in het vet.En terug geplaatst.Ondertussen,luchtfilter/benzine filter/interieurfilter/bougies/schakelolie/carterolie vervangen.

Ikzelf ben aan de slag gegaan met de verwarming,die volgens mark een geluid maakte wat ten gronde lag aan een los stuk isolatie materiaal.Idd een groot stuk isolatie materiaal in de ventilator maakte dat het ding een pokkeherrie afgaf,als hij hoger dan standje 1 ging.

Nou op de keeper beschouwd zijn we (Mark,Mark en Mark) toch een dikke 7,5 uur bezig geweest.In ieder geval reed ik om half 6 dik tevreden naar huis,het was de eerste keer dat ik de stealer echt te slim af geweest ben.

Mark gozer bedankt voor de leerzame zondag.Ook namens Els die me binnen een uurtje wel terug verwacht had :D
Gebruikersavatar
door MARK
#5746
:D Geen dank Mart.......jij ook bedankt voor de gezelligheid!!!

Uurtje werk.... :shock: ........nou ja, volgende keer kun je haar een betere inschatting geven :!: :roll:

Mark :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5763
Dit past misschien beter in de rubriek Technische Oplossingen ipv technische problemen :P
Gebruikersavatar
door massari
#7295
Bij mij gebeurt er iets gelijkwaardigs.

De bedrijfstemperatuur komt na een koude start na een tijdje gewoonweg op de normale 90 graden. Tijdens een lange rit kan het nog weleens zo zijn dan hij ineens zakt naar pak 'em beet 85 graden. Ik rij dan nog steeds op de snelweg, of de motor lijkt op dat moment minder belast te worden (rijden binnen de bebouwde kom bijvoorbeeld)...

Tijdje later stijgt hij weer naar 90 graden.

Wat kan hier aan de hand zijn?

:shock:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7325
Is volgens mij vrij normaal... gebeurd bij mij ook en was bij de TT ook zo dat die iets zakt. Als je dan weer de snelweg af komt en weer minder constant rijdt stijgt t metertje weer naar de 90 graden. Bij komt de naald nooit over de 90 heen, hangt dr op of tussen de 60 en de 90 ergens op t laagste. Toen de TT gechipt was was dat veel meer t geval dat die lager kwam te staan op constantere langere ritten. Je merkt verder niks aan de auto/motor.
Gebruikersavatar
door MarkG
#9406
Hoi Mark, Heb je zin om mijn TT te doen voor een beurtje? Zo'n 145k op de teller.
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]