- do jul 16, 2009 17:58
#40499
Vind een lek in het inlaat/vacuüm systeem, AUDI TT Q 1.8T 180pk
Benodigdheden:
- Een PVC dop (of vergelijkbaar) van Ø 60-70mm.
- Een Schrader(auto)ventiel. (of een andere mogelijkheid om een compressor aan te sluiten)
- Een compressor. (liefst met een manometer)
- Een dop Ø 20mm.
- Eventueel slangklemmen.
Let op: Wees voorzichtig, doe het evt. met z'n tweeën.
Het kan zijn dat de lekkages bij een IC zit of bij de Turbo. Het kan dus handig zijn om een brug tot je beschikking te hebben.
De schrijver van dit topic draagt geen verantwoordelijkheid. Je doet dit op eigen risico.
Stap 1.
Het eerste wat je doet is een gat boren in de PVC dop die net genoeg groot genoeg is om het autoventiel in vast te zetten.
(met een boortje 12 mm. & een beetje vet moet het lukken)
Stap 2.
Verwijder het luchtfilterhuis, en de luchtmassameter.
Sluit de dop nu aan op de rubber slang met de aanwezige slangklem.
Stap 3.
Haal de carter ontluchting pot los. Deze zit naast de DV.
Dit is belangrijk omdat anders olie omhoog kan komen, en in het inlaattraject terecht komt.
Eventueel ook de olie vuldop losmaken.
Stap 4.
Compressor met manometer aansluiten op het ventiel.
Als je een “Boost Gauge” geïnstalleerd heb kan je daar ook gebruik van maken.
Stap 5.
Zet nu de compressor aan, en ga het systeem op druk brengen. 1,0bar / 15psi zou meer dan voldoende moeten zijn om eventuele lekken op te sporen.
Begin met minder druk en bouw het op als nodig.
Stap 6.
Met het systeem op druk, zou je eventuele lekken moeten kunnen horen sissen.
Als je een lek gevonden hebt, repareer je deze eerst, en ga je daarna weer verder zoeken.
Succes!
Ik heb mij geörienteerd op de volgende site's/topic's
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... tleak.html
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2666114
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1605131
http://www.vaglinks.com/VAGLinks.asp
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/2. ... -01-01.pdf
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/2. ... Tester.pdf
Benodigdheden:
- Een PVC dop (of vergelijkbaar) van Ø 60-70mm.
- Een Schrader(auto)ventiel. (of een andere mogelijkheid om een compressor aan te sluiten)
- Een compressor. (liefst met een manometer)
- Een dop Ø 20mm.
- Eventueel slangklemmen.
Let op: Wees voorzichtig, doe het evt. met z'n tweeën.
Het kan zijn dat de lekkages bij een IC zit of bij de Turbo. Het kan dus handig zijn om een brug tot je beschikking te hebben.
De schrijver van dit topic draagt geen verantwoordelijkheid. Je doet dit op eigen risico.
Stap 1.
Het eerste wat je doet is een gat boren in de PVC dop die net genoeg groot genoeg is om het autoventiel in vast te zetten.
(met een boortje 12 mm. & een beetje vet moet het lukken)
Stap 2.
Verwijder het luchtfilterhuis, en de luchtmassameter.
Sluit de dop nu aan op de rubber slang met de aanwezige slangklem.
Stap 3.
Haal de carter ontluchting pot los. Deze zit naast de DV.
Dit is belangrijk omdat anders olie omhoog kan komen, en in het inlaattraject terecht komt.
Eventueel ook de olie vuldop losmaken.
Stap 4.
Compressor met manometer aansluiten op het ventiel.
Als je een “Boost Gauge” geïnstalleerd heb kan je daar ook gebruik van maken.
Stap 5.
Zet nu de compressor aan, en ga het systeem op druk brengen. 1,0bar / 15psi zou meer dan voldoende moeten zijn om eventuele lekken op te sporen.
Begin met minder druk en bouw het op als nodig.
Stap 6.
Met het systeem op druk, zou je eventuele lekken moeten kunnen horen sissen.
Als je een lek gevonden hebt, repareer je deze eerst, en ga je daarna weer verder zoeken.
Succes!
Ik heb mij geörienteerd op de volgende site's/topic's
http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... tleak.html
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2666114
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1605131
http://www.vaglinks.com/VAGLinks.asp
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/2. ... -01-01.pdf
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/2. ... Tester.pdf
Laatst gewijzigd door sweeper op za jul 18, 2009 19:30, 3 keer totaal gewijzigd.