Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peultje
#45416
Een maatje van mij heeft een golf type 3 met zoals hij zegt "echte" RS4 velgen...
Ik heb laatst eens setje RS4 velgen gekocht, alleen nou weet ik niet wat dus de imitaties zijn, en welke "echt"...
Er zit tussen die van ons wel degelijk verschil... :O
Ik neem aan dat iemand van jullie wel weet welke nou echt zijn.. en welke imitatie...?


Afbeelding

Afbeelding

Mvg,

Gerard
Gebruikersavatar
door Geert
#45417
bovenste plaatje is imitatie volgens mij. Zie namelijk niet de inbusboutjes tbv. het naafkapje. Maar goed ik ben geen kenner. :oops:
Gebruikersavatar
door makaveli
#45418
Je kan het aan de prijs zien, echte kosten volgens mij rond de 3000 euro en aan het gewicht, echte zijn veel lichter iets van 12 kilo en de immitaties wegen rond de 25 kilo.
Gebruikersavatar
door Peultje
#45419
volgens mij moet je het ook kunnen zien aan de "boogjes" in de spaken.. die zijn namelijk ook verschillend, en de naaf kapjes kun je in alle soorten en maten bestellen dus daar zou je het volgens mij niet aan moeten kunnen zien.....
door creative117
#45422
in de imitatie zal aan de achterkant hoogstwaarschijnlijk staan dat het after markt velgen zijn, in de chte mogelijk een OEM nummer van Audi......
door Brian-TT
#45423
Echte rs4 velgen zijn in ieder geval 18" steek 5x112 en ik dacht 8J en verkrijgbaar in Et20 en Et33.
J en Et waarde weet ik niet zeker.
zowiezo 5x112 want dat is de steek van een Rs4 onderstel...
en er zal aan de binnenkant van de velg wel een merk en onderdeelnummer van audi staan.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#45424
Check inderdaad gewoon het onderdeelnummer aan de achterkant. Meestal zijn de velgen gemaakt door Ronal.

Vooralsnog zien de velgen op foto1 er het meest origineel uit. De tweede zijn zeker imitatie velgen.

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#45425
Ik heb zo'n vermoeden dat het beide imitatie velgen zijn omdat beide wagens de 5x100 steek hebben, en de originele onder een Audi vandaan komen die standaard 5x112 gebruikt.

Audi/VW (dealer) zelf levert ook de RS4 velgen achteraf op nieuwe wagens, en deze zijn ook imitatie. Foto 1 heeft daar veel van weg.
Gebruikersavatar
door autoglas
#45426
Hela ..Hela;Heb onder mijn TT standaart RS 4 velgen op S-line en op de achterzijde staat oem nummer,audi logo en et waarde...
Gebruikersavatar
door duttch
#45430
De RS4 velgen op beide foto's zijn imitatie.
De echte hebben geen sleufje in de naafkap.
De tweede foto heeft een verkeerde naafkap.

Echte kun je o.a. hier vinden; http://www.global-trade-germany.com

Grtz!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#45551
gewoon een RS4 kopen dan heb je de echte... :D

alles wat onder andere auto's gehangen wordt al zijn t de OEM RS4 velgen... blijft immiteren van een look die voor een echte RS4 bedoeld was dus zo redeneer ik dan maar weer.... wat een geneuzel ook maar de spaken waa t vraagstuk om gaat is dat onder de RS4 B5 de paken halverwege ophouden en dus niet helemaal doorlopen met dat verdiepte groefje, zie alle RS4's die te koop staan maar eens.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]